Precej drugačen motor

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 02. 2018 03:44:00, Kategorija:

Kako deluje turbopolnjen bencinski motor, ki lahko kar med obratovanjem spreminja kompresijsko razmerje in tako zmore več moči in je bolj učinkovit.

Precej drugačen motor
Motor je izdelal Infiniti in nosi oznako VC-T, kar je kratica za »variable compression« in »turbocharged«. Njegova posebnost je v tem, da zna motor sam prilagajati kompresijsko razmerje glede na potrebe. To se lahko spreminja od 8:1 do 14:1 kar pomeni, da v primeru manjše obremenitve nudi visoko učinkovitost, v primeru hitrega pospeševanja pa s pomočjo turbo-polnilnika več moči. Po proizvajalčevih besedah bo to prvi motor te vrste, ki so bo vgrajeval v serijske avtomobile.

Kako motor deluje, si lahko ogledate v spodnjem videu, ki ga je posnel sedaj že dobro znani Jason Fenske, ki ga je Infiniti povabil na avtomobilski salon v Detroitu in mu motor pobliže predstavil.


Srce motorja je poseben nihajni mehanizem, ki omogoča spreminjanje višine poti bata glede na potrebe. A to je le osnovna ideja. Svoj delež k večji učinkovitosti in nižji porabi prispevata tudi zmanjšanje trenja, ki so ga dosegli s spremembo kota ojnice v sesalnem ciklu ter dokaj zapleten sistem dotoka goriva in odvajanja izpušnih plinov.

Bodo Infiniti VC-T, Mazdin Skyactiv-X in mogoče še kakšna druga ideja podaljšale »življenjsko dobo« motorjev z notranjim izgorevanjem? Glede na dokaj umazan postopek izdelave električnih vozil, predvsem seveda njihovih baterij, je to prav mogoče.

Vir: Road & Track