Dušik ali zrak?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 02. 2025 05:17:00, Kategorija: Avto tech

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!

Dušik ali zrak?
Zelo verjetno je, da o tem, »kakšen zrak« imate v avtomobilskih pnevmatikah, ne razmišljate. Zrak je zrak, mar ne? Ni čisto tako…

Težava, ki sicer za običajne smrtnike ni nekaj resnega, je v vlagi. Navaden stisnjen zrak lahko vsebuje kar veliko vlage, ki je seveda odvisna od količine vlage v zraku v času stiskanja. Slaba lastnost te vlage je, da se s segrevanjem, recimo pri bolj aktivni vožnji, precej hitro in nepredvidljivo razteza. To lahko povzroči povečanje tlaka v pnevmatikah, ta pa slabši oprijem.

In tu nastopi dušik. Ta je sam po sebi »bolj suh« od »navadnega« zraka, njegova dobra lastnost pa je, da se s temperaturo razteza zelo predvidljivo kar pomeni, da je recimo v dirkalnih razmerah lažje predvideti obnašanje pnevmatik.

Seveda se pojavi vprašanje ali je uporaba dušika namesto stisnjenega zraka smiselna tudi pri vsakdanji vožnji oziroma za nas »navadne smrtnike«. Če boste o tem vprašali pet različnih ljudi, ki menijo, da o tem nekaj vedo, boste od vseh dobili drugačne odgovore – od tega, da je stvar davek na neumnost pa do tega, da boste z dušikom privarčevali ne vem koliko litrov goriva. Zato bomo sodbo raje prepustili kar vam.

Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...