Novi Audi Q3

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 03. 2019 03:10:00, Kategorija: Avto tech

Cilj je bil jasen – novi Audi Q3 mora biti večji, bolj dinamičen, pametnejši, skratka – še boljši.

Novi Audi Q3
Jim je načrt uspel? Menimo, da je. Poteze novega Audi Q3 so zdaj predvsem bolj skladne, tudi zaradi dodatnih desetih centimetrov v dolžino, daljše medosne razdalje (in krajših previsov) ter nižje silhuete. Novinec deluje sedaj bolj dinamično, skoraj športno, vsekakor pa bolj mišičasto, tudi zaradi bolj izrazitih potez. 

V primeru novega Q3 gre za preverjeno in zelo prilagodljivo platformo s prečno postavljenimi motorji (MQB), ki jo uporablja večina njegovih sorodnikov iz koncerna. Tako je novinec skoraj 10 centimetrov daljši, 2.5 cm širši, medosna razdalja pa je večja za skoraj 8 centimetrov. S tem so pridobili predvsem prostor v kabini in seveda v prtljažniku. Voznikov delovni prostor je posledično občutno bolj prostoren in zračen od predhodnikovega, potniki zadaj imajo celo 4.2 cm več prostora za kolena, v prtljažniku pa so poskrbeli za 60 dodatnih litrov prostora (skupnih 560 litrov je le 20 manj od za razred večjega Q5, kar je precej impresiven podatek). Zadnja klop je za več prilagodljivosti serijsko pomična za 15 cm in deljiva (40:20:40), naslon sedeža je nastavljiv v 7 stopnjah.

V notranjosti 'ni nič novega', še posebej, če poznate oblikovalski jezik sodobnih Audijev nove generacije (A8, A6, Q8), kar je seveda prijetno, sploh zaradi številnih sodobnih rešitev. Tako je na primer v zgodovino romala klasična analogna instrumentna plošča, saj so sedaj na voljo so le še digitalni merilniki v dveh izvedbah zaslona: v 10,25- in 12,3-palčni velikosti. Na desni se nahaja osrednji zaslon MMI (8,8 ali 10,1 palca), ki ponuja vso možno povezljivost, internetno povezavo (in vzpostavitev dostopne točke v avtu), pa tudi zrcaljenje pametnega telefona (preko USB in USB C vmesnika), nadzor določenih funkcij na daljavo (preko aplikacije), glasovno upravljanje …  Seveda je potrebno za večino teh priboljškov doplačati, kar nekaj pa je tudi serijskih – na primer klic v sili, zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu ter opozorilo na vozilo v mrtvem kotu.

Sprva bo za novi Q3 na volj pet motorjev z razponom moči od 110 (150 KM) do 169 kW (230 KM), trije bencinski TSI in dva dizla (TDI), hkrati pa ročni in  Stronic (dvosklopčni) samodejni menjalnik. Samo po sebi je umevno, da je na voljo tudi ikonski stalni štirikolesni pogon quattro, vendar za doplačilo, ki znaša nekaj manj kot tisočaka (gre seveda za večploščno sklopko pred zadnjo osjo). V razvoju sta tudi že športna modela S in RS, prvega bo najverjetneje poganjal motor 2.0 TFSI (iz S3), drugega pa bo gnal legendarni 2,5 litrski pet valjni motor s približno 400 KM (294 kW).

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da Q3 ponuja vozne programe, ki nadzorujejo večino parametrov – tudi podvozje, če se voznik odloči za prilagodljivo blaženje (1.400 €). Poleg tega je na voljo tudi pasivno športno podvozje (260 €) in neposrednejše progresivno krmiljenje (330 €). Kakorkoli že, je prvih nekaj kilometrov za volanom novega Q3 dokazalo, da na novo zasnovano in umerjeno podvozje resnično deluje odlično, da je celota čvrsta, vendar prilagodljiva, da sposobnost vpijanje neravnin narašča s hitrostjo, in da je avto vedno suveren na podlagi.

Novinec je menda za kakšne tri odstotke dražji od odhajajoče prve generacije, čeravno bolje opremljen. Ponudba se prične pri slabih 35 tisočakih, na voljo so trije paketi opreme, kot dobrodošlico v svet premijske SUV ponudbe pa pri Audiju ponujajo bogat dodaten paket Trend s 50-odstotnim popustom.

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!