Novi Audi Q3

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 03. 2019 03:10:00, Kategorija: Avto tech

Cilj je bil jasen – novi Audi Q3 mora biti večji, bolj dinamičen, pametnejši, skratka – še boljši.

Novi Audi Q3

Jim je načrt uspel? Menimo, da je. Poteze novega Audi Q3 so zdaj predvsem bolj skladne, tudi zaradi dodatnih desetih centimetrov v dolžino, daljše medosne razdalje (in krajših previsov) ter nižje silhuete. Novinec deluje sedaj bolj dinamično, skoraj športno, vsekakor pa bolj mišičasto, tudi zaradi bolj izrazitih potez. 

V primeru novega Q3 gre za preverjeno in zelo prilagodljivo platformo s prečno postavljenimi motorji (MQB), ki jo uporablja večina njegovih sorodnikov iz koncerna. Tako je novinec skoraj 10 centimetrov daljši, 2.5 cm širši, medosna razdalja pa je večja za skoraj 8 centimetrov. S tem so pridobili predvsem prostor v kabini in seveda v prtljažniku. Voznikov delovni prostor je posledično občutno bolj prostoren in zračen od predhodnikovega, potniki zadaj imajo celo 4.2 cm več prostora za kolena, v prtljažniku pa so poskrbeli za 60 dodatnih litrov prostora (skupnih 560 litrov je le 20 manj od za razred večjega Q5, kar je precej impresiven podatek). Zadnja klop je za več prilagodljivosti serijsko pomična za 15 cm in deljiva (40:20:40), naslon sedeža je nastavljiv v 7 stopnjah.

V notranjosti 'ni nič novega', še posebej, če poznate oblikovalski jezik sodobnih Audijev nove generacije (A8, A6, Q8), kar je seveda prijetno, sploh zaradi številnih sodobnih rešitev. Tako je na primer v zgodovino romala klasična analogna instrumentna plošča, saj so sedaj na voljo so le še digitalni merilniki v dveh izvedbah zaslona: v 10,25- in 12,3-palčni velikosti. Na desni se nahaja osrednji zaslon MMI (8,8 ali 10,1 palca), ki ponuja vso možno povezljivost, internetno povezavo (in vzpostavitev dostopne točke v avtu), pa tudi zrcaljenje pametnega telefona (preko USB in USB C vmesnika), nadzor določenih funkcij na daljavo (preko aplikacije), glasovno upravljanje …  Seveda je potrebno za večino teh priboljškov doplačati, kar nekaj pa je tudi serijskih – na primer klic v sili, zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu ter opozorilo na vozilo v mrtvem kotu.

Sprva bo za novi Q3 na volj pet motorjev z razponom moči od 110 (150 KM) do 169 kW (230 KM), trije bencinski TSI in dva dizla (TDI), hkrati pa ročni in  Stronic (dvosklopčni) samodejni menjalnik. Samo po sebi je umevno, da je na voljo tudi ikonski stalni štirikolesni pogon quattro, vendar za doplačilo, ki znaša nekaj manj kot tisočaka (gre seveda za večploščno sklopko pred zadnjo osjo). V razvoju sta tudi že športna modela S in RS, prvega bo najverjetneje poganjal motor 2.0 TFSI (iz S3), drugega pa bo gnal legendarni 2,5 litrski pet valjni motor s približno 400 KM (294 kW).

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da Q3 ponuja vozne programe, ki nadzorujejo večino parametrov – tudi podvozje, če se voznik odloči za prilagodljivo blaženje (1.400 €). Poleg tega je na voljo tudi pasivno športno podvozje (260 €) in neposrednejše progresivno krmiljenje (330 €). Kakorkoli že, je prvih nekaj kilometrov za volanom novega Q3 dokazalo, da na novo zasnovano in umerjeno podvozje resnično deluje odlično, da je celota čvrsta, vendar prilagodljiva, da sposobnost vpijanje neravnin narašča s hitrostjo, in da je avto vedno suveren na podlagi.

Novinec je menda za kakšne tri odstotke dražji od odhajajoče prve generacije, čeravno bolje opremljen. Ponudba se prične pri slabih 35 tisočakih, na voljo so trije paketi opreme, kot dobrodošlico v svet premijske SUV ponudbe pa pri Audiju ponujajo bogat dodaten paket Trend s 50-odstotnim popustom.

preberite še to

Avto tech
Ni se izšlo

Ni se izšlo

Če ukradeš avtodom, potem se moraš zavedati, da ta ni za ostre ovinke…

Avto tech
Ni denarja? Ni problema!

Ni denarja? Ni problema!

Promocijska vsebina
Če iščete odličen družinski avto, naj vas razveselimo: našli ste ga.

Avto tech
Umrl Niki Lauda

Umrl Niki Lauda

V 70. letu starosti je umrl trikratni svetovni prvak in ena največjih legend Formule 1.

Avto tech
Nevarne črte

Nevarne črte

Zadnja leta je tudi na naših cestah vse več črt, ki »ružijo«. Te so vsekakor koristne, lahk...

Avto tech
Še eden se gre elektrike

Še eden se gre elektrike

Po Harley-Davidsonu in Ducatiju se je sedaj tudi Triumph odločil za vstop v svet električnih modelov.

Avto tech
Porsche za 20 milijonov

Porsche za 20 milijonov

Naprodaj najstarejši preživeli Porsche Tip 64 iz leta 1939.

Avto tech
Električna avtocesta

Električna avtocesta

V Nemčiji so odprli prvi odsek elektrificirane avtoceste, namenjene hibridnim tovornjakom.

Avto tech
E-mobilnost za široke množice

E-mobilnost za široke množice

Volkswagen pripravlja mednarodno marketinško kampanjo za e-mobilnost.

Avto tech
Temu je namenjen

Temu je namenjen

Če ste se kdaj vprašali, čemu tisti strmi kratki pasovi ob avtocesti… Temu...

Avto tech
Zabavno in uporabno

Zabavno in uporabno

Tale električni štirikolesnik je videti kot nekaj, kar bi z veseljem imeli…

Avto tech
Motocikel z dvema in pol litroma..

Motocikel z dvema in pol litroma..

A svet res potrebuje serijski motocikel z motorjem prostornine 2.458 kubikov?

Avto tech
Prihajajo v Evropo

Prihajajo v Evropo

V Evropo prihajajo MG-jevi poceni električni cestni terenci z dosgom preko 400 km.