Novi Audi Q3

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 03. 2019 03:10:00, Kategorija: Avto tech

Cilj je bil jasen – novi Audi Q3 mora biti večji, bolj dinamičen, pametnejši, skratka – še boljši.

Novi Audi Q3
Jim je načrt uspel? Menimo, da je. Poteze novega Audi Q3 so zdaj predvsem bolj skladne, tudi zaradi dodatnih desetih centimetrov v dolžino, daljše medosne razdalje (in krajših previsov) ter nižje silhuete. Novinec deluje sedaj bolj dinamično, skoraj športno, vsekakor pa bolj mišičasto, tudi zaradi bolj izrazitih potez. 

V primeru novega Q3 gre za preverjeno in zelo prilagodljivo platformo s prečno postavljenimi motorji (MQB), ki jo uporablja večina njegovih sorodnikov iz koncerna. Tako je novinec skoraj 10 centimetrov daljši, 2.5 cm širši, medosna razdalja pa je večja za skoraj 8 centimetrov. S tem so pridobili predvsem prostor v kabini in seveda v prtljažniku. Voznikov delovni prostor je posledično občutno bolj prostoren in zračen od predhodnikovega, potniki zadaj imajo celo 4.2 cm več prostora za kolena, v prtljažniku pa so poskrbeli za 60 dodatnih litrov prostora (skupnih 560 litrov je le 20 manj od za razred večjega Q5, kar je precej impresiven podatek). Zadnja klop je za več prilagodljivosti serijsko pomična za 15 cm in deljiva (40:20:40), naslon sedeža je nastavljiv v 7 stopnjah.

V notranjosti 'ni nič novega', še posebej, če poznate oblikovalski jezik sodobnih Audijev nove generacije (A8, A6, Q8), kar je seveda prijetno, sploh zaradi številnih sodobnih rešitev. Tako je na primer v zgodovino romala klasična analogna instrumentna plošča, saj so sedaj na voljo so le še digitalni merilniki v dveh izvedbah zaslona: v 10,25- in 12,3-palčni velikosti. Na desni se nahaja osrednji zaslon MMI (8,8 ali 10,1 palca), ki ponuja vso možno povezljivost, internetno povezavo (in vzpostavitev dostopne točke v avtu), pa tudi zrcaljenje pametnega telefona (preko USB in USB C vmesnika), nadzor določenih funkcij na daljavo (preko aplikacije), glasovno upravljanje …  Seveda je potrebno za večino teh priboljškov doplačati, kar nekaj pa je tudi serijskih – na primer klic v sili, zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu ter opozorilo na vozilo v mrtvem kotu.

Sprva bo za novi Q3 na volj pet motorjev z razponom moči od 110 (150 KM) do 169 kW (230 KM), trije bencinski TSI in dva dizla (TDI), hkrati pa ročni in  Stronic (dvosklopčni) samodejni menjalnik. Samo po sebi je umevno, da je na voljo tudi ikonski stalni štirikolesni pogon quattro, vendar za doplačilo, ki znaša nekaj manj kot tisočaka (gre seveda za večploščno sklopko pred zadnjo osjo). V razvoju sta tudi že športna modela S in RS, prvega bo najverjetneje poganjal motor 2.0 TFSI (iz S3), drugega pa bo gnal legendarni 2,5 litrski pet valjni motor s približno 400 KM (294 kW).

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da Q3 ponuja vozne programe, ki nadzorujejo večino parametrov – tudi podvozje, če se voznik odloči za prilagodljivo blaženje (1.400 €). Poleg tega je na voljo tudi pasivno športno podvozje (260 €) in neposrednejše progresivno krmiljenje (330 €). Kakorkoli že, je prvih nekaj kilometrov za volanom novega Q3 dokazalo, da na novo zasnovano in umerjeno podvozje resnično deluje odlično, da je celota čvrsta, vendar prilagodljiva, da sposobnost vpijanje neravnin narašča s hitrostjo, in da je avto vedno suveren na podlagi.

Novinec je menda za kakšne tri odstotke dražji od odhajajoče prve generacije, čeravno bolje opremljen. Ponudba se prične pri slabih 35 tisočakih, na voljo so trije paketi opreme, kot dobrodošlico v svet premijske SUV ponudbe pa pri Audiju ponujajo bogat dodaten paket Trend s 50-odstotnim popustom.

preberite še to

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Električno kolo za mlade pustolovce!

Električno kolo za mlade pustolovce!

Schwinn se z modelom Hurricane vrača 70. leta... A k nam šele, ko bo malce »upočasnil«...

Avto tech
Samozavesten z razlogom

Samozavesten z razlogom

Promocijska vsebina
Škoda Eny...

Avto tech
Je mrtev človek tudi potnik?

Je mrtev človek tudi potnik?

Kaj se zgodi, ko zakonodaja ne predvidi vseh možnosti…

Avto tech
Električni štirikolesnik s pedali

Električni štirikolesnik s pedali

Pedalno-električno vozilo Frikar razširja svojo prisotnost po Evropi

Avto tech
Nazaj k motorističnim koreninam?

Nazaj k motorističnim koreninam?

Bo Škoda obudila izdelavo motornih koles? Namigi obstajajo…

Avto tech
5 mitov o priključnih hibridih, ki so daaaaaleč od resnice
Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.