Nazaj k motorističnim koreninam?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 13. 05. 2025 05:53:00, Kategorija: Avto tech

Bo Škoda obudila izdelavo motornih koles? Namigi obstajajo…

Nazaj k motorističnim koreninam?
Škoda je dobro znan proizvajalec avtomobilov, a mnogi morda ne vedo, da ima znamka korenine na dveh kolesih. Ta 130 let stara češka družba je svojo pot začela kot izdelovalec koles in motornih koles – in zdi se, da se želi zdaj k temu vrniti.

Škoda je pravkar predstavila bleščeči novi koncept, imenovan Slavia B, s katerim oživlja enega svojih prvih dvokolesnikov iz leta 1899, a z modernim pridihom. Gre za del njihove raziskovalne pobude »Modern Solid«, katere namen je pokazati, kako je mogoče tradicionalne zasnove posodobiti za sodobni čas.

Koncept je ustvaril francoski oblikovalec Romain Bucaille, ki sodeluje z zunanjim oblikovalskim oddelkom Škode. Njegov cafe racer koncept skuša ohraniti prepoznavne značilnosti izvirnika, hkrati pa jih združuje z modernimi stilskimi elementi. Čeprav še ni jasno, ali bo koncept dejansko postal serijski model, Škoda z njim pogumno sporoča, da je pripravljena ponovno stopiti na pot dveh koles.

Koncept vključuje klasične elemente tako imenovanih »cafe racer« motorjev, kot so enojni sedež in globoko postavljeno krmilo, poleg tega pa še futuristične podrobnosti, kot so značilna prednja luč, ostre linije in čist, eleganten dizajn. Na sprednjem delu, kjer prevladujejo čiste prazne površine, lebdi napis »Laurin & Klement«, diskreten, a prefinjen poklon ustanoviteljema podjetja.

Prvotni Slavia B sta leta 1899 izdelala ustanovitelja podjetja Václav Laurin in Václav Klement – bil je eden prvih motoriziranih koles Škode. Novi koncept se poklanja tej zapuščini, hkrati pa gleda v prihodnost. Ohranja prepoznaven diamantni okvir izvirnika, vendar ga oblikuje v drznejši, mišičast videz, ki se ujema s sodobnimi oblikovalskimi trendi.

Škoda pravi, da je koncept namenoma osvobojen vseh nepotrebnih dodatkov, kar je skladno z njenim razvijajočim se urbanim oblikovalskim jezikom. Uporaba rjavega usnja na sedežu in ročajih ter ujemajoča se usnjena torbica za orodje na levi strani dajejo okusno vintage noto – poklon originalnim torbam z orodjem, ki so jih nekoč nosila motorna kolesa.

Ker gre za električni koncept, v njem ne bomo našli izvirnega 240-kubičnega motorja, ki je proizvedel mogočnih 1,75 konjskih moči, ni imel menjalnika in je uporabljal jermenski pogon. In če čakate na tehnične podatke – moč motorja, velikost koles, doseg baterije, vgrajeno tehnologijo, vas moramo razočarati - Škoda te podrobnosti še skriva.

To je za zdaj vse, kar vemo o tem enkratnem konceptu. A ena stvar je jasna: Škoda se ne boji zamenjati štiri kolesa za dve. Pravo vprašanje pa ostaja – bo res?

Vir: Škoda

preberite še to

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Električno kolo za mlade pustolovce!

Električno kolo za mlade pustolovce!

Schwinn se z modelom Hurricane vrača 70. leta... A k nam šele, ko bo malce »upočasnil«...

Avto tech
Samozavesten z razlogom

Samozavesten z razlogom

Promocijska vsebina
Škoda Eny...

Avto tech
Je mrtev človek tudi potnik?

Je mrtev človek tudi potnik?

Kaj se zgodi, ko zakonodaja ne predvidi vseh možnosti…

Avto tech
Električni štirikolesnik s pedali

Električni štirikolesnik s pedali

Pedalno-električno vozilo Frikar razširja svojo prisotnost po Evropi

Avto tech
Nazaj k motorističnim koreninam?

Nazaj k motorističnim koreninam?

Bo Škoda obudila izdelavo motornih koles? Namigi obstajajo…

Avto tech
5 mitov o priključnih hibridih, ki so daaaaaleč od resnice
Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…