Škoda je pravkar predstavila bleščeči novi koncept, imenovan Slavia B, s katerim oživlja enega svojih prvih dvokolesnikov iz leta 1899, a z modernim pridihom. Gre za del njihove raziskovalne pobude »Modern Solid«, katere namen je pokazati, kako je mogoče tradicionalne zasnove posodobiti za sodobni čas.

Koncept je ustvaril francoski oblikovalec Romain Bucaille, ki sodeluje z zunanjim oblikovalskim oddelkom Škode. Njegov cafe racer koncept skuša ohraniti prepoznavne značilnosti izvirnika, hkrati pa jih združuje z modernimi stilskimi elementi. Čeprav še ni jasno, ali bo koncept dejansko postal serijski model, Škoda z njim pogumno sporoča, da je pripravljena ponovno stopiti na pot dveh koles.
Koncept vključuje klasične elemente tako imenovanih »cafe racer« motorjev, kot so enojni sedež in globoko postavljeno krmilo, poleg tega pa še futuristične podrobnosti, kot so značilna prednja luč, ostre linije in čist, eleganten dizajn. Na sprednjem delu, kjer prevladujejo čiste prazne površine, lebdi napis »Laurin & Klement«, diskreten, a prefinjen poklon ustanoviteljema podjetja.
Prvotni Slavia B sta leta 1899 izdelala ustanovitelja podjetja Václav Laurin in Václav Klement – bil je eden prvih motoriziranih koles Škode. Novi koncept se poklanja tej zapuščini, hkrati pa gleda v prihodnost. Ohranja prepoznaven diamantni okvir izvirnika, vendar ga oblikuje v drznejši, mišičast videz, ki se ujema s sodobnimi oblikovalskimi trendi.

Škoda pravi, da je koncept namenoma osvobojen vseh nepotrebnih dodatkov, kar je skladno z njenim razvijajočim se urbanim oblikovalskim jezikom. Uporaba rjavega usnja na sedežu in ročajih ter ujemajoča se usnjena torbica za orodje na levi strani dajejo okusno vintage noto – poklon originalnim torbam z orodjem, ki so jih nekoč nosila motorna kolesa.
Ker gre za električni koncept, v njem ne bomo našli izvirnega 240-kubičnega motorja, ki je proizvedel mogočnih 1,75 konjskih moči, ni imel menjalnika in je uporabljal jermenski pogon. In če čakate na tehnične podatke – moč motorja, velikost koles, doseg baterije, vgrajeno tehnologijo, vas moramo razočarati - Škoda te podrobnosti še skriva.
To je za zdaj vse, kar vemo o tem enkratnem konceptu. A ena stvar je jasna: Škoda se ne boji zamenjati štiri kolesa za dve. Pravo vprašanje pa ostaja – bo res?
Vir: Škoda