Do več konjičkov z - vodo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 04. 2025 05:07:00, Kategorija: Avto tech

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Do več konjičkov z - vodo
Poznavalci avtomobilov pravijo, da je najbolj zanimiva lastnost BMW-ja M4 GTS njegov sistem vodnega vbrizga, ki je precejšnja redkost med serijskimi avtomobili. Sliši se dokaj nenavadno, da bi v motor brizgali vodo, a prav ta poteza je 3-litrskemu motorju dvignila moč iz serijskih 425 na kar 493 konjski sil. Kar ni malo. In kako lahko dodajanje destilirane vode bencinski mešanici pomaga k večji moči? In to brez »klenkanja«?

Podrobnosti si lahko ogledate v spodnjem videu našega starega znanca Jasena Fenskeja, na tem mestu pa le bistvo. BMW-jev sistem vodnega vbrizga pravzaprav ni BMW-jev ampak Boschev, BMW je bil le eden redkih, ki ga je v zadnjem času uporabil. Torej - voda se preko treh injektorjev brizga v sesalno komoro turbopolnilnika, kjer se zaradi visoke temperature v trenutku upari, pri tem pa ohladi in »zgosti« zrak v njem. Motorji z notranjim izgorevanjem imajo tak hladen in gost zrak zelo radi, saj se s tem prepreči »klenkanje«, ki se skoraj neizogibno pojavlja pri »navijanju«. S takšnim vbrizgavanjem vode se lahko poveča tudi kompresijsko razmerje, a se BMW-jevi inženirji niso odločili za to in so ostali pri standardnem 10,2:1, ki ga uporabljajo M4 GTS. Vodni vbrizg uporablja tudi Porsche v svojem modelu 911 GT2 RS, a s to razliko, da vodo vbrizgava v hladilnik stisnjenega zraka (intercooler).

Je ideja vodnega vbrizga za povečanje moči nova? Nikakor. Stara je več kot 60 let. Malce smo pogledali naokoli in našli, da je sistem uporabljal Oldsmobile Jetfire iz leta 1962. Njegov turbopolnjeni motor V8 je tekel na mešanico destilirane vode, metanola in protikorozijskih kemikalij, Oldsmobile pa je mešanico imenoval Turbo Rocket Fuel. Nekaj podobnega je konec šestdesetih v svoje modele 99 Turbo vgrajeval tudi Saab, a je s pojavom intercoolerjev proizvodnjo ukinil, kar je le nekaj primerov.

Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...

Avto tech
Neposrečena izbira

Neposrečena izbira

Motocikli že tako nimajo najraje dežja, če pa se jih še parkira takole…