Varnostni pasovi prepovedani

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 14. 05. 2024 05:27:00, Kategorija: Avto tech

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Varnostni pasovi prepovedani
Morda se zdi nekoliko nenavadno, da sredi mesecda maja obravnavamo temo, kot so ledene ceste, a tale je vredna omembe kadarkoli. Gre namreč za najdaljšo ledeno cesto v Evropi, zamrznjenem odseku Baltskega morja, ki povezuje estonsko obalo z otokom Hiiumaa. Potovanje po ledu je del estonske kulture. Tevtonski vitezi so v 13. stoletju na poti na otoke to počeli na konjih, vaščani so po debelem ledu prinašali zaloge s celine, na otoke in z njih pa so v iskanju hrane potovali tudi medvedi, losi, volkovi in druge divje živali. Danes je ta 26 kilometrov dolga ledena cesta več ali manj lokalna atrakcija, jo pa tamkajšnje prebivalstvo rado uporablja, saj je tovrstna vožnja na otok precej cenejša in hitrejša od trajekta.

Vožnja po cesti naj bi bila »nepozabno doživetje«, če jo nameravate uvrstiti na svoj seznam prigod pa morate vedeti, da zanjo veljajo precej nekonvencionalna pravila vožnje. Po njej ne smete voziti po sončnem zahodu, uporaba varnostnega pasu je prepovedana, prav tako pa je prepovedana vožnja s hitrostjo med 25 in 40 km/h. Voziti morate bodisi počasneje, bodisi hitreje, a največ 70 km/h, na cesto lahko zapelje avtomobil vsaki dve minuti, varnostna razdalja pa mora biti vsaj 250 metrov.

In zakaj takšne omejitve? Večina jih je več ali manj logična. Varnostna razdalja in tisti dve minuti sta  določeni zato, da si led malo »opomore«, če pa pod vozilom pred vami pride do razpoke v ledu, vanjo na pade še vi, varnostni pasovi pa so prepovedani zato, da imate, če že padete v vodo, vsaj minimalno možnost da pravočasno zlezete na varno.

Kaj pa tistih manj kot 25 km/h in več kot 45 km/h? Razlog za na prvi pogled nenavadno omejitev je menda ta, da lahko hitrosti v tem intervalu domnevno povzročijo vibracije, ki imajo za posledico pokanje ledu. Nekateri sicer menijo, da je opozorilo o vibracijah le mit, vendar nihče nima poguma, da bi trditvi oporekal, preizkusili pa je tudi niso.


Vir: YouTube

preberite še to

Avto tech
Digitalne registrske tablice

Digitalne registrske tablice

Bomo lahko končno tistemu za nami povedali, kaj si mislimo o njem? Niti ne, toda…

Avto tech
Ko avtomobili skačejo...

Ko avtomobili skačejo...

Tole dirkanje je vsaj tako zanimivo kot  F1, če ne celo bolj…

Avto tech
»Empatično« šolanje

»Empatično« šolanje

Da bodo vozniki avtobusov vedeli, kako se med prehitevanjem počuti kolesar.

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacijske naprave zmanjšujejo umski napor, ki ga je potrebno vložiti za to, da pridemo iz točke A v ...

Avto tech
Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Dvakratna (ne)sreča

Dvakratna (ne)sreča

Pod kakšno zvezdo moraš biti rojen, da se ti zgodi kaj takega.

Avto tech
Adijo vztrajnik?

Adijo vztrajnik?

Zanimiva ideja, po kateri bi se v štiritaktnih motorjih vztrajnik zamenjal z majhnim elektromotorjem.

Avto tech
Še slaba dva meseca do obvezne »hitrostne pomoči«

Še slaba dva meseca do obvezne »hitrostne pomoči«

Od julija letos bo moral imeti vsak nov avtomobil, prodan v EU, vgrajen sistem za preprečevanje prehitre ...

Avto tech
Pametni prehod za pešce

Pametni prehod za pešce

Pametni prehodi za pešce bodo povečali varnost predvsem v nočnih urah.

Avto tech
Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Ekipa švicarskih študentov je podrla rekord za najhitreje pospešujoče električno vozilo n...

Avto tech
Bakterije proti luknjam na cesti

Bakterije proti luknjam na cesti

Dodajanje bakterij posipnim sredstvom bi lahko preprečil nastajanje razpok v asfaltu.