OpenAI uradno izdelka še ni napovedal, vendar naj bi podjetje konkurenco prevladujočim produktivnim orodjem že zasnovalo in jo pričelo aktivno razvijati.
»OpenAI že vključuje določene elemente produktivnega svežnja v svoje ponudbe, kot je podpora več izvoznih formatov,« je povedal Wayne Kurtzman, podpredsednik za raziskave področja sodelovanja in skupnosti pri IDC. Ta funkcija je na voljo v funkcijah ChatGPT, kot je Canvas, ki je »nov vmesnik za delo s ChatGPT pri projektih pisanja in kodiranja, ki zahtevajo urejanje in popravke,« piše na spletni strani OpenAI. »To se lahko razume – pravilno ali ne – kot začetek gradnje produktivnega svežnja,«
Vendar pa analitiki pravijo, da bo prepričati stranke, naj zapustijo Microsoft 365 ali Google Workspace, zelo težko, saj sta ta dva produktivna svežnja globoko zasidrana med uporabniki in organizacijami. IDC vidi trg, ki daje prednost novejšim digitalnim izkušnjam pri ustvarjanju in porabi vsebine, je povedal. »Ali OpenAI to vidi kot priložnost, ki jo želi zasledovati na nove načine, pa bo še treba videti,« je dejal Kurtzman.
J.P. Gownder, Forrester Research
»Prihodnost produktivnih in sodelovalnih svežnjev je v poenostavitvi uporabniškega vmesnika z genAI,« meni J.P. Gownder, podpredsednik in glavni analitik ekipe Forrester za prihodnost dela. To je opisal kot »veliko manj vlečenja menijev ali risanja ter veliko več ukaznega inženiringa in zagotavljanja virov umetni inteligenci, da lahko sestavi vsebino.«
Ustvarjanje dokumentov bi lahko izgledalo približno tako: genAI bi naredil prvi poskus ustvarjanja poslovnega dokumenta, ki bi ga uporabnik nato uredil, večkrat popravil in dokončal. Ta pristop bo postal veliko bolj pogost. Uporabniki bodo recimo Microsoftovemu Copilotu naročili, naj ustvari PowerPoint predstavitve, in navedli dokumente, kot so zapisniki sestankov ali ustna navodila, ki jih naj uporabi za izdelavo gradiva. »Napovedujem, da bo do leta 2029 Microsoft PowerPoint skril ali odstranil 80 % elementov na traku z orodji (Ribbon), torej naboru navigacijskih kontrolnikov. Zakaj? Ker jih ne boste več potrebovali…« je dejal Gownder.
Še vedno ostaja veliko odprtih vprašanj o tem, ali je OpenAI sploh sposoben dostaviti produktivni sveženj, kar ni enostavno. OpenAI potrebuje talente, produktne skupine in tržni delež, da bi si lahko ustvaril pomembno nišo, poleg tega pa seveda ni pričakovati, da bo konkurenca samo sedela križem rok ampak bodo Microsoft, Google in še kdo hitro okrepili svoje ponudbe z namen ohranjanja svojega tržnega deleža.
Vir: The Information