Internet brez reklam

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 07. 2019 05:01:00, Kategorija: Trendi

Ste pripravljeni plačati nekaj evrov mesečno za brskanje brez reklam?

Internet brez reklam

Spletno oglaševanje nekateri označujejo za internetni izvirni greh, saj je od takrat, ko so se začele v spletu pojavljati reklamo, šlo »vse samo še navzdol«. Poskusov, kako uporabniku ponuditi splet ali vsaj kakšno njegovo storitev brez da bi se ga pri tem bombardiralo z oglasi, je bilo v zadnjih dvajsetih letih že kar nekaj, a so se v si končali več ali manj neuspešno. Se lahko nova ideja, s katero so prišli pri Mozilli, bolje obnese?

O tako »Firefoxovem internetu brez oglasov« so pri Mozilli prvič spregovorili februarja letos. Takrat so sporočili, da so se povezali s podjetjem Scroll in z njim skupaj razvijajo »alternativni model financiranja spletnih založnikov«. Ideja je bila, da bi se vsebine, ki jih nudijo sodelujoči založniki, prikazovale brez oglasov, uporabniki pa bi za to plačali. Denar, ki bi se na tak način zbral, bi se razdelil med založnike glede na obisk.

Vse skupaj se lahko sliši dobro ali pa slabo, odvisno seveda od cene. Če gre za nekaj evrov mesečno in veliko vsebine, bi se o tem dalo razpravljati, če pa bo cena nekaj deset evrov in vključenih le nekaj publikacij, pa ne. No, Mozilla je sedaj razkrila, kako si vse skupaj predstavlja.

Torej – uporabnik bi plačal preračunano okoli 4,4 € mesečno, s tem pa bi dobil dostop do vsebine »nekaterih največjih svetovnih založnikov, ki prinašajo najboljšo novinarsko izkušnjo«, plačila pa bi se delila »neposredno s spletnimi mesti, ki jih berete«. Naročniki bo lahko poslušali tudi zvočne različice člankov, aplikacijo za iskanje člankov, sinhronizirali zaznamke in še kaj, vse skupaj pa bi delovalo na vseh platformah, od računalnika do mobilnega telefona. Če bi uporabnik recimo na računalniku našel kak zanimiv prispevek, ki pa ga nima časa prebrati, bi ga shranil med zaznamke, nato pa poslušal preko telefona v avtomobilu.

Se ideja lahko prime? Zaenkrat so svoje sodelovanje potrdile založniške hiše Vox, Gizmodo Media Group, Slate, BuzzFeed, USA Today in Atlantic, kar se sliši veliko, a je še daleč od neke kritične mase, ki bi brskanje za zanimivimi vsebinami brez reklam naredilo res znosno. Dokler tovrstne vsebine ne bodo v večini, je tudi plačevanje za kaj takšnega pod vprašajem. A Mozilli moramo vseeno čestitati, saj se je po relativno dolgem času spet pojavil nekdo, ki je pripravljen vsaj poskusiti najti brezoglasno rešitev, s katero bi bili zadovoljni tako bralci kot ponudniki vsebin.

Vir: Mozilla

preberite še to

Trendi
Ne najboljša ideja

Ne najboljša ideja

Tobogani so načeloma zabavni, lahko pa tudi ne…

Trendi
Mount Everest iz letala?

Mount Everest iz letala?

Ne, ne boste ga videli. Vsaj od blizu ne. Zakaj? Je prenevarno.

Trendi
Prijetna budnica

Prijetna budnica

Si lahko zamislite, da vas zjutraj zbudi ptičje petje »poje« s 125 decibeli?

Trendi
A še kdo igra Tetris?

A še kdo igra Tetris?

Seveda, zelo resno in tudi dobičkonosno.

Trendi
Zbirka neželenih

Zbirka neželenih

Instagram bo »bežne« kontakte v kratkem samodejno zbral v poseben seznam.

Trendi
Najhitrejše mravlje na svetu

Najhitrejše mravlje na svetu

Če bi mačka lahko bila tako hitra, bi tekla 190 km/h, človek pa...

Trendi
E-rožni venec

E-rožni venec

Elektronki »gedžet«, ki naj bi molitev približal milenijcem.

Trendi
Najdaljši komercialni polet

Najdaljši komercialni polet

Med 19-urnim poletom iz New Yorka do Sidneya so opazovali predvsem počutje potnikov.

Trendi
Kam gre rečna voda?

Kam gre rečna voda?

Razprava o tem, kam gre rečna voda, ko prispe do morja, se zdi nepomembna. A še zdaleč ni…

Trendi
Plašč nevidnosti

Plašč nevidnosti

Bo plašč nevidnosti iz zgodb o Harryju Potterju kmalu resničnost?

Trendi
Jezusovi copati

Jezusovi copati

Športni copati s sveto vodo iz reke Jordan so, kljub ceni 3000 dolarjev, pošli v trenutku.

Trendi
Od kod ime Bluetooth?

Od kod ime Bluetooth?

Ime nima prav nič skupnega z zobmi, modro barvo ali žalostjo ampak… No preberite in si oglejte.