Kljub nekaterim spodbudnim ugotovitvam pa Microsoft opozarja, da so tovrstne prevare še vedno nevarne, saj mnogi zaradi njih še vedno izgubljajo denar in čas. V zadnjih 12 mesecih so bili tako trije od petih potrošnikov izpostavljeni poskusom prevare s tehnično podporo. Eden od petih potrošnikov je poskusu podlegel in nadaljeval stike s sleparji, kar je pogosto vodilo do izgube denarja. Hkrati Microsoft opozarja, da so se sleparji prilagodili tehnološkim spremembam z uporabo bolj naprednih taktik, ki ciljajo spletne uporabnike s prevarantskimi e-sporočili, z lažnimi spletnimi stranmi in pojavnimi okni. Ob kraji osebnih in finančnih podatkih prav tako poskušajo namestiti škodljivo programsko opremo in izvleči denar za lažno tehnično podporo za neobstoječe računalniške težave.
Microsoft vsak mesec prejme približno 11.000 pritožb od ljudi, ki so bili žrtev sleparjev, ki so se pretvarjali, da nudijo tehnično podporo iz uglednih tehnoloških podjetij, kot so Microsoft, Dell in Apple.
Kaj so prevare s tehnično podporo?
Gre za prevare, pri katerih sleparji poskušajo uporabnike prepričati, da se obrnejo na lažno tehnično podporo. Sleparji se pretvarjajo, da so iz uglednega tehnološkega podjetja, in trdijo, da je z uporabnikovim računalnikom nekaj narobe, na primer da je bila nameščena zlonamerna programska oprema ali da je prišlo do težav z licenciranjem. Nato poskušajo uporabnike prepričati, da plačajo za storitve ali programsko opremo, s katero je mogoče odpraviti domnevne težave. Prav tako lahko poskusijo pridobiti dostop do računalnika z namestitvijo aplikacije za oddaljeno upravljanje.
Nasveti za zaščito pred prevarami s tehnično podporo
- Bodite previdni pri nezaželenih pojavnih oknih na svoji napravi. Ne kliknite nanje in ne kličite prikazanih telefonskih številk.
- Microsoft ne bo nikoli proaktivno stopil v stik z vami, da bi vam ponudil tehnično podporo, za katero niste zaprosili. Vsaka komunikacija, ki jo Microsoft ima z uporabniki, mora biti začeta na strani samega uporabnika.
- Nikoli ne prepustite nadzora nad svojim računalnikom drugim osebam, če ne morete preveriti, da gre za legitimnega predstavnika podporne ekipe iz podjetja, katerega stranka ste že.
- Če dvomite, ali vas je resnično poklical Microsoft, odložite slušalko in stopite v stik z Microsoftom neposredno prek strani support.microsoft.com.
- Če menite, da ste žrtev prevare s tehnično podporo, dogodek prijavite Microsoftu, organom pregona in organizaciji za zaščito potrošnikov.
Vir: Microsoft