Bencin in dizel

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 07. 2024 05:36:00, Kategorija: Avto tech

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo precej bolj učinkovito je od vsega, kar trenutno obstaja na trgu.

Bencin in dizel
Kljub temu, da so električni avtomobili vedno bolj priljubljeni, pa motorjev z notranjim izgorevanjem ne gre odpisati. Še več, Mazda, Infiniti, VW in še kdo dokazujejo, da je na tem področju še vedno mogoče narediti kaj novega, bolj učinkovitega.

Ena takšnih idej, ki so jo razvili na univerzi Wisconsin-Madison v ZDA, se imenuje Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) kar bi lahko prevedli kot reaktivni regulirani kompresijski vžig. Prvi testi in vtisi govorijo o tem, da bi lahko šlo za tehnologijo, ki bo motorje z notranjim izgorevanjem ohranila na trgu še kar nekaj časa.

Bistvo motorja, ki je trenutno še nekaj, kar stoji na delovni mizi in še ni bilo vgrajeno v avtomobil, sta dva injektorja goriva na vsak valj, omogočata pa mešanje nizko- in visokoreaktivnih goriv, torej bencina in dizelskega goriva. Proces izgorevanja poteka tako, da se v valj najprej vbrizga mešanica bencina in zraka, nato pa se temu doda še dizelsko gorivo. Bencin in dizel se začneta mešati, ko je valj nekje na polovici poti navzgor. Ko je blizu vrhnjemu položaju, se vbrizga še nekaj dizelskega goriva in sproži se eksplozija.

Prvi testi kažejo, da ima tak motor kar 60 odstotno termično učinkovitost, kar pomeni, da se 60 odstotkov energije, proizvedene z izgorevanjem goriva, spremeni v mehansko in ne v toplotno. Za primerjavo povejmo, da ima nov Toyotin dvolitrski štirivaljni motor termično učinkovitost 40 odstotkov, kar je napram konkurenci izredno veliko, Mercedes-AMGjev 1,6-litrski V6, ki ga uporabljajo v F1 pa 50 odstotkov.

Se lahko tak motor »prime«? Vsekakor bo treba rešiti še kar nekaj izzivov, med drugim tudi opremljanje avtomobilov z dvema rezervoarjema in ločenim sistemom natakanja goriva. Sicer je potrebno videti, kaj bodo pokazali praktični testi, a smo do vsega skupaj precej skeptični.

Več v spodnjem videu starega znanca Jasona Fenskeja.


Vir. Road & Track

preberite še to

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...