Bencin in dizel

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 07. 2024 05:36:00, Kategorija: Avto tech

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo precej bolj učinkovito je od vsega, kar trenutno obstaja na trgu.

Bencin in dizel
Kljub temu, da so električni avtomobili vedno bolj priljubljeni, pa motorjev z notranjim izgorevanjem ne gre odpisati. Še več, Mazda, Infiniti, VW in še kdo dokazujejo, da je na tem področju še vedno mogoče narediti kaj novega, bolj učinkovitega.

Ena takšnih idej, ki so jo razvili na univerzi Wisconsin-Madison v ZDA, se imenuje Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) kar bi lahko prevedli kot reaktivni regulirani kompresijski vžig. Prvi testi in vtisi govorijo o tem, da bi lahko šlo za tehnologijo, ki bo motorje z notranjim izgorevanjem ohranila na trgu še kar nekaj časa.

Bistvo motorja, ki je trenutno še nekaj, kar stoji na delovni mizi in še ni bilo vgrajeno v avtomobil, sta dva injektorja goriva na vsak valj, omogočata pa mešanje nizko- in visokoreaktivnih goriv, torej bencina in dizelskega goriva. Proces izgorevanja poteka tako, da se v valj najprej vbrizga mešanica bencina in zraka, nato pa se temu doda še dizelsko gorivo. Bencin in dizel se začneta mešati, ko je valj nekje na polovici poti navzgor. Ko je blizu vrhnjemu položaju, se vbrizga še nekaj dizelskega goriva in sproži se eksplozija.

Prvi testi kažejo, da ima tak motor kar 60 odstotno termično učinkovitost, kar pomeni, da se 60 odstotkov energije, proizvedene z izgorevanjem goriva, spremeni v mehansko in ne v toplotno. Za primerjavo povejmo, da ima nov Toyotin dvolitrski štirivaljni motor termično učinkovitost 40 odstotkov, kar je napram konkurenci izredno veliko, Mercedes-AMGjev 1,6-litrski V6, ki ga uporabljajo v F1 pa 50 odstotkov.

Se lahko tak motor »prime«? Vsekakor bo treba rešiti še kar nekaj izzivov, med drugim tudi opremljanje avtomobilov z dvema rezervoarjema in ločenim sistemom natakanja goriva. Sicer je potrebno videti, kaj bodo pokazali praktični testi, a smo do vsega skupaj precej skeptični.

Več v spodnjem videu starega znanca Jasona Fenskeja.


Vir. Road & Track

preberite še to

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…