Čakanje namesto kazni

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 07. 2024 05:31:00, Kategorija: Avto tech

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Čakanje namesto kazni
Študije so pokazale, da prometne nesreče zaradi prehitre vožnje vsako leto zahtevajo več kot milijon življenj po vsem svetu. To velja tudi za evropske države s strogo prometno zakonodajo. Zato vlade krepijo prizadevanja za večjo ozaveščenost o prometu in boljši nadzor nad prometom. Če bi povprečno hitrost v Evropi zmanjšali za en kilometer na uro, bi to po študiji Evropskega sveta za varnost prometa rešilo 2100 življenj.

Tega se seveda zavedajo tudi v Estoniji, kjer v zadnjih desetih letih, tako kot marsikje drugje, s tradicionalnimi načini kaznovanja (denarne kazni, »točke«) niso uspeli doseči občutnejšega zmanjšanja števila prometnih nesreč s telesnimi poškodbami. Zato so se odločili ubrati drugačno pot. K sodelovanju so povabili strokovnjake s področja prometa, socialne antropologije, družbenega vedenja in še česa in analizirali, zakaj vozniki sploh prehitro vozijo. Ugotovili so, da v večini primerov ne gre za objestnost, alkohol, hvalisanje ali raztresenost ampak preprosta želja kar najhitreje priti od točke A do točke B. Voznikom je torej najpomembnejši čas. Je tega mogoče uporabiti kot »kazen«?

Odločili so se za eksperiment. Na avtocestnem odseku avtoceste med mestoma Rabela in Talin, kjer je najvišja dovoljena hitrost 90 km/h, so prometni policisti prehitre voznike preusmerjali na posebne »time-out postaje«, kjer so jim ponudili dve možnosti – plačilo denarne kazni ali pa prisilno čakanje, ki je trajalo od 45 do 60 minut, odvisno od tega, za koliko je voznik prekoračili omejitev hitrosti. V času trajanja eksperimenta so ulovili 400 prehitrih voznikov, od katerih se je 57 % odločilo čakati. Hitrost teh voznikov je bila spremljana tudi po tem, ko so zapustili »čakalnico«, da bi ugotovili ali skušajo vozniki izgubljeni čas nadomestiti. Meritve hitrosti po treh in devetih kilometrih so pokazale, da ni tako, saj se je velika večina držala omejitev.

Ideja se zdi genialno preprosta, a seveda ni brez izzivov. Analiza je pokazala, da bi tak način, polege ustrezne spremembe prometne zakonodaje, zahteval bistveno večje število policistov, česar pa si Estonija, podobno kot mnoge druge države, ne more privoščiti. Rešitev je torej potrebno iskati v avtomatizaciji, ki pa prav tako ni brez izzivov - recimo kako zagotoviti, da bo nekdo dejansko čakal tako dolgo, kot mora. A projekt je še na začetku in izzivi so tu, da se rešujejo…

Vir: OPSI, slika je simbolična

preberite še to

Avto tech
Temu je namenjen..

Temu je namenjen..

Če ste se kdaj vprašali, čemu tisti strmi kratki pasovi ob avtocesti… Temu...

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Gasilec, ki »drifta«

Gasilec, ki »drifta«

Videti je precej strašljivo, saj se zdi, da bo prikolico zaneslo v ograjo, a ni tako. Le vodljivo zadnj...

Avto tech
E-Tourneo Courier - eleganten in prostoren

E-Tourneo Courier - eleganten in prostoren

Promocijska vsebina
Popolnoma novi ...

Avto tech
Karma je hudič…

Karma je hudič…

Voznik med vožnjo piše SMS, kolesar ga opozori, voznik ne uboga in…bum.

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
Svetovna premiera novega Tayrona: vsestranski SUV z do sedmimi sedeži

Svetovna premiera novega Tayrona: vsestranski SUV z do sedmimi sedeži

Promocijska vsebina
Novi SUV za evropski trg: Tayron je za Touaregom drugi največji Volkswagnov SUV v Evropi

Avto tech
Avtomobilski trg se hitro spreminja

Avtomobilski trg se hitro spreminja

V zadnjih dvajsetih letih se je, kar zadeva tržno vrednost avtomobilskih podjetij, dogajalo marsikaj

Avto tech
Poskušal jo je ozdraviti

Poskušal jo je ozdraviti

Nek genij je luknjo v pnevmatiki popravljal z gazo in obliži…

Avto tech
Kolesarska avtocesta

Kolesarska avtocesta

Nemčija načrtuje gradnjo več kot 270 kilometrov širokih cest, namenjenih le kolesarjem.

Avto tech
Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.