Čakanje namesto kazni

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 07. 2024 05:31:00, Kategorija: Avto tech

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Čakanje namesto kazni
Študije so pokazale, da prometne nesreče zaradi prehitre vožnje vsako leto zahtevajo več kot milijon življenj po vsem svetu. To velja tudi za evropske države s strogo prometno zakonodajo. Zato vlade krepijo prizadevanja za večjo ozaveščenost o prometu in boljši nadzor nad prometom. Če bi povprečno hitrost v Evropi zmanjšali za en kilometer na uro, bi to po študiji Evropskega sveta za varnost prometa rešilo 2100 življenj.

Tega se seveda zavedajo tudi v Estoniji, kjer v zadnjih desetih letih, tako kot marsikje drugje, s tradicionalnimi načini kaznovanja (denarne kazni, »točke«) niso uspeli doseči občutnejšega zmanjšanja števila prometnih nesreč s telesnimi poškodbami. Zato so se odločili ubrati drugačno pot. K sodelovanju so povabili strokovnjake s področja prometa, socialne antropologije, družbenega vedenja in še česa in analizirali, zakaj vozniki sploh prehitro vozijo. Ugotovili so, da v večini primerov ne gre za objestnost, alkohol, hvalisanje ali raztresenost ampak preprosta želja kar najhitreje priti od točke A do točke B. Voznikom je torej najpomembnejši čas. Je tega mogoče uporabiti kot »kazen«?

Odločili so se za eksperiment. Na avtocestnem odseku avtoceste med mestoma Rabela in Talin, kjer je najvišja dovoljena hitrost 90 km/h, so prometni policisti prehitre voznike preusmerjali na posebne »time-out postaje«, kjer so jim ponudili dve možnosti – plačilo denarne kazni ali pa prisilno čakanje, ki je trajalo od 45 do 60 minut, odvisno od tega, za koliko je voznik prekoračili omejitev hitrosti. V času trajanja eksperimenta so ulovili 400 prehitrih voznikov, od katerih se je 57 % odločilo čakati. Hitrost teh voznikov je bila spremljana tudi po tem, ko so zapustili »čakalnico«, da bi ugotovili ali skušajo vozniki izgubljeni čas nadomestiti. Meritve hitrosti po treh in devetih kilometrih so pokazale, da ni tako, saj se je velika večina držala omejitev.

Ideja se zdi genialno preprosta, a seveda ni brez izzivov. Analiza je pokazala, da bi tak način, polege ustrezne spremembe prometne zakonodaje, zahteval bistveno večje število policistov, česar pa si Estonija, podobno kot mnoge druge države, ne more privoščiti. Rešitev je torej potrebno iskati v avtomatizaciji, ki pa prav tako ni brez izzivov - recimo kako zagotoviti, da bo nekdo dejansko čakal tako dolgo, kot mora. A projekt je še na začetku in izzivi so tu, da se rešujejo…

Vir: OPSI, slika je simbolična

preberite še to

Avto tech
Mobilni bordeli?

Mobilni bordeli?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. Tudi javne hiše…

Avto tech
Trobiš? Čakaj!

Trobiš? Čakaj!

Policija v Mumbaju se je nepotrebnega trobljenja lotila na izviren »kaznovalni« način.

Avto tech
Zakaj so na tem mestu ravni?

Zakaj so na tem mestu ravni?

Ste se kdaj vprašali, zakaj je rob avtomobilskega blatnika večinoma raven?

Avto tech
Namesto mreže – avto

Namesto mreže – avto

Reševalci avtomobila iz reke so dobili dodaten bonus za dobro opravljeno delo…

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
Manj dizelske porabe

Manj dizelske porabe

Priprava, ki s pomočjo vodika zmanjša porabo in emisije velikih dizelskih motorjev

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Olje za 30.000 kilometrov

Olje za 30.000 kilometrov

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Ka...

Avto tech
Ko ni tvoj dan

Ko ni tvoj dan

Voznik tega vlečnega vozila pa res ni imel srečnega dne.