Čakanje namesto kazni

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 07. 2024 05:31:00, Kategorija: Avto tech

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Čakanje namesto kazni
Študije so pokazale, da prometne nesreče zaradi prehitre vožnje vsako leto zahtevajo več kot milijon življenj po vsem svetu. To velja tudi za evropske države s strogo prometno zakonodajo. Zato vlade krepijo prizadevanja za večjo ozaveščenost o prometu in boljši nadzor nad prometom. Če bi povprečno hitrost v Evropi zmanjšali za en kilometer na uro, bi to po študiji Evropskega sveta za varnost prometa rešilo 2100 življenj.

Tega se seveda zavedajo tudi v Estoniji, kjer v zadnjih desetih letih, tako kot marsikje drugje, s tradicionalnimi načini kaznovanja (denarne kazni, »točke«) niso uspeli doseči občutnejšega zmanjšanja števila prometnih nesreč s telesnimi poškodbami. Zato so se odločili ubrati drugačno pot. K sodelovanju so povabili strokovnjake s področja prometa, socialne antropologije, družbenega vedenja in še česa in analizirali, zakaj vozniki sploh prehitro vozijo. Ugotovili so, da v večini primerov ne gre za objestnost, alkohol, hvalisanje ali raztresenost ampak preprosta želja kar najhitreje priti od točke A do točke B. Voznikom je torej najpomembnejši čas. Je tega mogoče uporabiti kot »kazen«?

Odločili so se za eksperiment. Na avtocestnem odseku avtoceste med mestoma Rabela in Talin, kjer je najvišja dovoljena hitrost 90 km/h, so prometni policisti prehitre voznike preusmerjali na posebne »time-out postaje«, kjer so jim ponudili dve možnosti – plačilo denarne kazni ali pa prisilno čakanje, ki je trajalo od 45 do 60 minut, odvisno od tega, za koliko je voznik prekoračili omejitev hitrosti. V času trajanja eksperimenta so ulovili 400 prehitrih voznikov, od katerih se je 57 % odločilo čakati. Hitrost teh voznikov je bila spremljana tudi po tem, ko so zapustili »čakalnico«, da bi ugotovili ali skušajo vozniki izgubljeni čas nadomestiti. Meritve hitrosti po treh in devetih kilometrih so pokazale, da ni tako, saj se je velika večina držala omejitev.

Ideja se zdi genialno preprosta, a seveda ni brez izzivov. Analiza je pokazala, da bi tak način, polege ustrezne spremembe prometne zakonodaje, zahteval bistveno večje število policistov, česar pa si Estonija, podobno kot mnoge druge države, ne more privoščiti. Rešitev je torej potrebno iskati v avtomatizaciji, ki pa prav tako ni brez izzivov - recimo kako zagotoviti, da bo nekdo dejansko čakal tako dolgo, kot mora. A projekt je še na začetku in izzivi so tu, da se rešujejo…

Vir: OPSI, slika je simbolična

preberite še to

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…