Cilja ne bomo dosegli

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 7 urami, Kategorija: Avto tech

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostopnih polnilnih mest za električna vozila do leta 2030.

Cilja ne bomo dosegli
Po analizi podjetij Motointegrator in DataPulse Research je v vseh državah članicah EU trenutno vzpostavljenih približno 910.000 polnilnic, kar predstavlja manj kot 25 % načrtovane infrastrukture. Letni prirast novih priključkov znaša okoli 150.000 enot, kar pomeni, da bi Unija ob nespremenjenem tempu do leta 2030 dosegla največ 1,7 milijona polnilnih mest. Za dosego zastavljenega cilja bi bilo potrebno letno vzpostaviti več kot 500.000 dodatnih polnilnic, kar je več kot trikratnik trenutne realizacije.

Po oceni združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je ciljni obseg EU celo prenizek; organizacija predlaga razširitev na 8,8 milijona polnilnih mest do leta 2030, kar bi terjalo letno dodajanje približno 1,5 milijona enot. Poleg kvantitativnih primanjkljajev analiza izpostavlja prostorsko neenakomernost in pomanjkanje visoko zmogljivih (≥150 kW) polnilnih postaj. Medtem ko urbana območja kažejo relativno dobro pokritost, se v podeželskih regijah, na sekundarnih prometnicah ter mednarodnih koridorjih pojavljajo izrazite vrzeli. V severni Skandinaviji, osrednji Nemčiji, notranjosti Francije in Španije so registrirani odseki daljši od 40 km brez dostopne polnilne točke. Takšne razdalje presegajo prag uporabniškega udobja, saj večina električnih vozil že pri preostali avtonomiji okoli 50 km sproži opozorila.



Evropska uredba o infrastrukturi za alternativna goriva predvideva do leta 2025 postavitev polnilnic z močjo nad 150 kW na vsakih 60 km glavnega prometnega omrežja, vendar trenutna prostorska pokritost teh standardov ne dosega. Raziskovalci predlagajo ciljno optimizacijo omrežja, usmerjeno v zmanjševanje »40-kilometrskih območij brez pokritosti« in vzpostavitev visoko zmogljivih polnilnih vozlišč tudi ob sekundarnih prometnicah. Takšna infrastruktura bi povečala zaupanje uporabnikov in zmanjšala t. i. anksioznost glede dosega.

Med državami članicami obstajajo izrazite razlike v nacionalnih ciljih. Nemčija načrtuje milijon polnilnic do leta 2030, Francija le 400.000, medtem ko druge države svoje načrte usklajujejo predvsem z zahtevami po zmogljivosti in koridorskih povezavah. Zasebni sektor, zlasti trgovske verige, postaja pomemben dopolnilni akter. Parkirišča supermarketov in maloprodajnih centrov so zaradi primerne infrastrukture in časovnih vzorcev uporabnikov optimalna lokacija za polnilne postaje. Skupina Schwarz (Lidl, Kaufland) že upravlja več tisoč polnilnic po Evropi; samo Lidl ima 8855 enot, kar presega skupne zmogljivosti nekaterih držav (npr. Irska 4842, Slovenija 3336).

Za pospešitev napredka so ključni ukrepi pospešeni postopki izdaje dovoljenj, krepitev elektroenergetskih povezav ter vzpostavitev zanesljivih hitro-polnilnih središč. Potrebna je tudi standardizacija cenovne politike in zagotavljanje stalne operativnosti, da se prepreči razdrobljenost trga, ki uporabnike sili v uporabo več aplikacij in tarif. Najbolj učinkoviti trgi v EU se odlikujejo po kombinaciji večjih ponudnikov (npr. TotalEnergies, Vattenfall, Enel) in konkurenčnih manjših operaterjev, ki omogočajo resnično gostovanje in transparentne cene. Povzetek potrjuje, da trenutna dinamika razvoja polnilne infrastrukture v EU ni zadostna za dosego cilja do leta 2030 ter zahteva bistveno povečanje investicij in operativne usklajenosti med javnim in zasebnim sektorjem.

Vir: Motointegrator

preberite še to

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...

Avto tech
Neposrečena izbira

Neposrečena izbira

Motocikli že tako nimajo najraje dežja, če pa se jih še parkira takole…