Cilja ne bomo dosegli

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 13. 10. 2025 05:17:00, Kategorija: Avto tech

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostopnih polnilnih mest za električna vozila do leta 2030.

Cilja ne bomo dosegli
Po analizi podjetij Motointegrator in DataPulse Research je v vseh državah članicah EU trenutno vzpostavljenih približno 910.000 polnilnic, kar predstavlja manj kot 25 % načrtovane infrastrukture. Letni prirast novih priključkov znaša okoli 150.000 enot, kar pomeni, da bi Unija ob nespremenjenem tempu do leta 2030 dosegla največ 1,7 milijona polnilnih mest. Za dosego zastavljenega cilja bi bilo potrebno letno vzpostaviti več kot 500.000 dodatnih polnilnic, kar je več kot trikratnik trenutne realizacije.

Po oceni združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je ciljni obseg EU celo prenizek; organizacija predlaga razširitev na 8,8 milijona polnilnih mest do leta 2030, kar bi terjalo letno dodajanje približno 1,5 milijona enot. Poleg kvantitativnih primanjkljajev analiza izpostavlja prostorsko neenakomernost in pomanjkanje visoko zmogljivih (≥150 kW) polnilnih postaj. Medtem ko urbana območja kažejo relativno dobro pokritost, se v podeželskih regijah, na sekundarnih prometnicah ter mednarodnih koridorjih pojavljajo izrazite vrzeli. V severni Skandinaviji, osrednji Nemčiji, notranjosti Francije in Španije so registrirani odseki daljši od 40 km brez dostopne polnilne točke. Takšne razdalje presegajo prag uporabniškega udobja, saj večina električnih vozil že pri preostali avtonomiji okoli 50 km sproži opozorila.



Evropska uredba o infrastrukturi za alternativna goriva predvideva do leta 2025 postavitev polnilnic z močjo nad 150 kW na vsakih 60 km glavnega prometnega omrežja, vendar trenutna prostorska pokritost teh standardov ne dosega. Raziskovalci predlagajo ciljno optimizacijo omrežja, usmerjeno v zmanjševanje »40-kilometrskih območij brez pokritosti« in vzpostavitev visoko zmogljivih polnilnih vozlišč tudi ob sekundarnih prometnicah. Takšna infrastruktura bi povečala zaupanje uporabnikov in zmanjšala t. i. anksioznost glede dosega.

Med državami članicami obstajajo izrazite razlike v nacionalnih ciljih. Nemčija načrtuje milijon polnilnic do leta 2030, Francija le 400.000, medtem ko druge države svoje načrte usklajujejo predvsem z zahtevami po zmogljivosti in koridorskih povezavah. Zasebni sektor, zlasti trgovske verige, postaja pomemben dopolnilni akter. Parkirišča supermarketov in maloprodajnih centrov so zaradi primerne infrastrukture in časovnih vzorcev uporabnikov optimalna lokacija za polnilne postaje. Skupina Schwarz (Lidl, Kaufland) že upravlja več tisoč polnilnic po Evropi; samo Lidl ima 8855 enot, kar presega skupne zmogljivosti nekaterih držav (npr. Irska 4842, Slovenija 3336).

Za pospešitev napredka so ključni ukrepi pospešeni postopki izdaje dovoljenj, krepitev elektroenergetskih povezav ter vzpostavitev zanesljivih hitro-polnilnih središč. Potrebna je tudi standardizacija cenovne politike in zagotavljanje stalne operativnosti, da se prepreči razdrobljenost trga, ki uporabnike sili v uporabo več aplikacij in tarif. Najbolj učinkoviti trgi v EU se odlikujejo po kombinaciji večjih ponudnikov (npr. TotalEnergies, Vattenfall, Enel) in konkurenčnih manjših operaterjev, ki omogočajo resnično gostovanje in transparentne cene. Povzetek potrjuje, da trenutna dinamika razvoja polnilne infrastrukture v EU ni zadostna za dosego cilja do leta 2030 ter zahteva bistveno povečanje investicij in operativne usklajenosti med javnim in zasebnim sektorjem.

Vir: Motointegrator

preberite še to

Avto tech
Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Analiza podatkov ADAC o stanju baterije kaže dobro vzdržljivost, vendar obstajajo precejšnje razlike me...

Avto tech
Ceneje kot če bi ga kopali!

Ceneje kot če bi ga kopali!

Nove tehnologije pridobivanja litija iz iztrošenih baterij to počnejo ceneje, kot ga je mogoče kupiti.

Avto tech
Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«...

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Googlovi Zemljevidi bodo uporabljali umetno inteligenco za napovedovanje, ali bodo polnilniki za električna vo...

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?