
To majhno vozilo, ki še nima pravega imena, je štirikolesnik, ki se lahko nagne v ovinek, kot bi bil motor. V preteklosti smo že videli podobne zamisli — trikolesnike in štirikolesnike, z zaščito pred vremenom ali brez nje, na motorni ali celo na pedalni pogon. A tole je čisto motorno, brez pedalov. Doseže lahko hitrost 115 kilometrov na uro in se lahko nagne do 35 stopinj, voznik pa ga upravlja s krmilom, kot na motorju, ne z volanom.
Pod pokrovom skriva fiksno baterijo, ki omogoča do 200 kilometrov vožnje, zraven pa še izmenljive baterijske enote, ki vsaka dodajo še 70 kilometrov dosega. Voznik sedi spredaj, sopotnik pa tik za njim — torej točno tako, kot na motorju. V Franciji bo moral voznik imeti vozniško dovoljenje kategorije B in opraviti še nekajurni tečaj, da bo suvereno obvladal to gibčno napravo.
Za varnost sta oba sedeža opremljena s štiritočkovnimi varnostnimi pasovi. Prototipi so nastali ob pomoči simulacij trkov po avtomobilskih standardih. Vozilo ima posebne EPP odbijače in konstrukcijske elemente, imenovane »crash box«, njegova notranjost iz EPP materiala pa omogoča lahkotnost in vpijanje energije, kot nekakšna pasivna zračna blazina, pripravljena ublažiti udarec ob nesreči. Za učinkovito zaviranje skrbijo hidravlične kolutne zavore.

Ker je širok le 79 centimetrov, bo ta nagibni štirikolesnik brez težav vijugal skozi mestne zastoje in ga bo tudi enostavno parkirati — stoji pokonci sam, brez stojala. Voznik in sopotnik sta zaščitena pred dežjem in vetrom s trdno zunanjostjo in vrati z okni, čeprav je spodnji del voznikovih nog iz neznanega razloga vendarle na prostem. Majhen prtljažnik zadaj se lahko poveča, če potisneš sopotniški sedež naprej.
Po svoji svetovni premieri konec prejšnjega leta se je AEMotion s svojim vozilom odpravil na sejme po Evropi in ga nazadnje pokazal na Viva Technology sejmu v Parizu. Tisti, ki jih zanima, lahko podjetje kontaktirajo preko strani za prednaročila in registracijo. Za zdaj cilja podjetje predvsem na dolgoročne najemnike, ki bi plačevali približno 200 evrov na mesec, ne pa na kupce, ki bi ga kupili v celoti. Ali bo na voljo zunaj Francije, še ni znano. Prvi pionirski primerki naj bi bili nared še letos, redne dostave pa so predvidene za konec leta 2026 oziroma začetek 2027. Serijska proizvodnja v večjih količinah pa se bo začela šele po letu 2028.
In tako se piše zgodba o nenavadnem štirikolesnem motorju, ki združuje hitrost, okretnost in varnost v enem nagibnem kosu prihodnosti. Morda ga boš nekoč tudi ti srečal na ozkih ulicah, kako kot blisk reže mestni promet.
Vir: AEMotion