Ležeči policaji po švedsko

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 04. 2024 05:04:00, Kategorija: Avto tech

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ki vozijo po predpisih. Gre tudi drugače...

Ležeči policaji po švedsko
Pravzaprav je res – zakaj bi kaznovali voznike, ki vozijo po predpisih in, kar je še pomembnejše - zakaj bi po nepotrebnem spravljali v nevarnost kolesarje, saj znajo biti hitrostne ovire, po domače »ležeči policaji«, zanje biti dokaj nevarni.

Na Švedskem so se problematike lotili nekoliko drugače. Bolj tehnično dovršeno od običajnih gradbenih posegov, s katerimi se dvigne del ceste. Izdelali ActiBump, ležeče policaje, ki niso dvignjeni, pač pa spuščeni. In to ne ves čas. So namreč povezani z radarjem in se spustijo le, če zaznajo, da se nekdo približuje s preveliko hitrostjo. Spust ni velik, le 6 centimetrov, a je to dovolj, da voznik dobi dokaj jasno sporočilo, da je prehiter. Poleg tega so narejeni tako, da lahko kolesarji vozijo mimo njih in s tem niso v nevarnosti, da bi izgubili ravnotežje in padli.

Ideja v primerjavi s klasičnimi »ležečimi policaji« verjetno ni ravno poceni, a se nam kljub temu zdi dobra, saj »kaznuje« le tiste, ki so krivi, ne pa vseh po vrsti.

Prvič smo o sistemu ActiBump pisali že pred časom, od takrat pa je zrasel v neke vrste varnostno-ekološki sistem, saj poleg tega, da umirja promet brez omejevanja pretočnosti, zbira še podatke o hitrosti, kakovosti zraka, vibracijah in hrupu, na osnovi teh pa je mogoče sistem prilagajati v realnem času. To v praksi pomeni, da so na določenih odsekih v različnem času različne hitrostne omejitve in ActiBump se jim sproti prilagaja. Informacije so koristne tudi mestnim oblastem, saj jim lahko pomagajo pri okoljskih, urbanističnih, prometnih in še kakšnih načrtih.

ActiBump je na Švedskem mogoče najti že v mnogih mestih (Linköping, Uppsala, Malmö, Västerås, Helsingborg, Öresund), pa tudi v avstralskem Perthu, norveškem Bergnu in še kje, testni projet pa se je pravkar končal tudi nja Islandiji. Študije so pokazale, da se prekoračitve dovoljenih hitrosti na mestih, kjer so postavljene ovire Speedbumps, zmanjšajo v povprečju za okoli 80%

Vir: Edeva

preberite še to

Avto tech
Bencin in dizel

Bencin in dizel

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Mobilni bordeli?

Mobilni bordeli?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. Tudi javne hiše…

Avto tech
Trobiš? Čakaj!

Trobiš? Čakaj!

Policija v Mumbaju se je nepotrebnega trobljenja lotila na izviren »kaznovalni« način.

Avto tech
Zakaj so na tem mestu ravni?

Zakaj so na tem mestu ravni?

Ste se kdaj vprašali, zakaj je rob avtomobilskega blatnika večinoma raven?

Avto tech
Namesto mreže – avto

Namesto mreže – avto

Reševalci avtomobila iz reke so dobili dodaten bonus za dobro opravljeno delo…

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
Manj dizelske porabe

Manj dizelske porabe

Priprava, ki s pomočjo vodika zmanjša porabo in emisije velikih dizelskih motorjev

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Olje za 30.000 kilometrov

Olje za 30.000 kilometrov

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Ka...