Ležeči policaji po švedsko

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 09. 2022 05:21:00, Kategorija: Avto tech

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ki vozijo po predpisih. Gre tudi drugače...

Ležeči policaji po švedsko
Pravzaprav je res – zakaj bi kaznovali voznike, ki vozijo po predpisih in, kar je še pomembnejše - zakaj bi po nepotrebnem spravljali v nevarnost kolesarje, saj znajo biti hitrostne ovire, po domače »ležeči policaji«, zanje biti dokaj nevarni.

Na Švedskem so se problematike lotili nekoliko drugače. Bolj tehnično dovršeno od običajnih gradbenih posegov, s katerimi se dvigne del ceste. Izdelali ActiBump, ležeče policaje, ki niso dvignjeni, pač pa spuščeni. In to ne ves čas. So namreč povezani z radarjem in se spustijo le, če zaznajo, da se nekdo približuje s preveliko hitrostjo. Spust ni velik, le 6 centimetrov, a je to dovolj, da voznik dobi dokaj jasno sporočilo, da je prehiter. Poleg tega so narejeni tako, da lahko kolesarji vozijo mimo njih in s tem niso v nevarnosti, da bi izgubili ravnotežje in padli.

Ideja v primerjavi s klasičnimi »ležečimi policaji« verjetno ni ravno poceni, a se nam kljub temu zdi dobra, saj »kaznuje« le tiste, ki so krivi, ne pa vseh po vrsti.

Prispevek na to temo smo objavili že pred časom, od takrat pa je sistem zrasel v neke vrste varnostno-ekološki sistem, saj poleg tega, da umirja promet brez omejevanja pretočnosti, zbira še podatke o hitrosti, kakovosti zraka, vibracijah in hrupu, na osnovi teh pa je mogoče sistem prilagajati v realnem času. To v praksi pomeni, da so na določenih odsekih v različnem času različne hitrostne omejitve in ActiBump se jim sproti prilagaja. Informacije so koristne tudi mestnim oblastem, saj jim lahko pomagajo pri okoljskih, urbanističnih, prometnih in še kakšnih načrtih.


ActiBump je na Švedskem mogoče najti že v mnogih mestih (Linköping, Uppsala, Malmö, Västerås, Helsingborg, Öresund), pa tudi v avstralskem Perthu, norveškem Bergnu in še kje, študije pa so pokazale, da se prekoračitve dovoljenih hitrosti na mestih, kjer so postavljene ovire Speedbumps, zmanjša za okoli 80%

Vir: Edeva

preberite še to

Avto tech
Ford Puma ST Gold Edition

Ford Puma ST Gold Edition

[Promocijska vsebina]
Navduš...

Avto tech
»Jaz sem kriv!«

»Jaz sem kriv!«

Možak je služil s prevzemanjem krivde za prometne prekrške drugih...

Avto tech
Vzvratni rekord

Vzvratni rekord

V pol ure prevozil dobrih 16 kilometrov »rikverc«…

Avto tech
Hitrost in zaviranje

Hitrost in zaviranje

Televizija težko pričara hitrost bolidov Formule 1. Včasih pa…

Avto tech
Malce preveč »momenta«...

Malce preveč »momenta«...

Kako popraviti zvito gred krmila? Tako vsekakor ne…

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Tisti bolj mondeni brat

Tisti bolj mondeni brat

Z ID.4 si je Volkswagen utiral pot v športno-terensko zeleno prihodnost, z bolj kupejevskim, morda celo...

Avto tech
Okolju prijazno načrtovanje poti

Okolju prijazno načrtovanje poti

Promocijska vsebina
Google je predstavil novo funkcionalnost znotraj storitve Google Maps.

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Zanimivo pretiravanje

Zanimivo pretiravanje

Več ali manj nekoristno, zabavno pa vseeno…

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…