Opredeliti najdaljši prometni zastoj v zgodovini je izziv, saj je odvisno od izbranih kriterijev. Po podatkih Guinnessove knjige rekordov se je največji prometni zastoj zgodil leta 1990 na meji med Vzhodno in Zahodno Nemčijo, kjer je bilo v zastoju udeleženih kar 18 milijonov vozil. Po razdalji bi za najdaljšega lahko šteli zastoj, ki se je zgodil februarja istega leta v indijski zvezni državi Uttar Pradesh – segal je kar 300 kilometrov čez več okrožij v zvezni državi Madhya Pradesh in je trajal približno 48 ur. Vendar pa po časovni dolžini še vedno vodi zastoj na Kitajskem, ki ni le ohromil promet, temveč ustvaril tudi »popolnoma novo družbeno in ekonomsko dinamiko«. Zgodil se je avgusta 2010 je na kitajski nacionalni avtocesti št. 110. Trajal je neverjetnih 12 dni in se raztezal več kot 100 kilometrov. Na tisoče vozil je obtičalo na tem odseku, kar je povzročilo popoln prometni kolaps in oblikovalo »začasno ekonomijo« ob cestišču.
Zastoj se je začel 14. avgusta, ko so se zaradi kombinacije cestnih del in povečanega prometa nastali hudi zastoji. Avtocesto so preplavili tovornjaki, ki so prevažali premog in gradbeni material iz Notranje Mongolije proti Pekingu. Cesta je bila že deloma zaprta zaradi vzdrževalnih del, povečano število osebnih vozil pa je dodatno obremenilo prometno infrastrukturo. Preobremenjenost je bila tako huda, da je, še preden so oblasti sploh uspele zapreti dostop z drugih cest prihajajoči promet, povzročila popolno zasičenost cestišča na dolžini več kot 100 kilometrov,.

Sprva je prometni zastoj spremljala kakofonija hupanja, vpitja in frustracij, a sčasoma so se udeleženci zastoja sprijaznili z novo realnostjo – vsakodnevno napredovanje za zgolj en kilometer. Lokalno prebivalstvo je hitro izkoristilo nastalo situacijo in ob cesti postavilo improvizirane stojnice, kjer so po močno zvišanih cenah prodajali osnovne življenjske potrebščine. Medtem ko je steklenica vode običajno stala 1 juan (okoli 12 centov), je bila v času zastoja prodajana tudi po 15 juanov (1,8 €).
Oblasti so poskušale sprostiti promet z večjim dovajanjem tovornjakov v Peking, zlasti v nočnem času, a je kljub temu trajalo 12 dni, da so promet normalizirali. Ta prometni zastoj je tako znan, da ima celo svojo stran na Wikipediji, in čeprav ni uradno priznan kot najdaljši na svetu, ga številni strokovnjaki vseeno štejejo za rekorderja.
Vir: Wikipedia