Analiza šestih modelov avtomobilov, izdelanih med letoma 1997 in 2023, je pokazala, da se je voznikov pogled na 10 metrov širok polkrog pred vozilom drastično zmanjšal. Pri klasičnih limuzinah, kot sta Honda Accord in Toyota Camry, je bil upad majhen (7–8 %), pri športnih terencih pa so rezultati alarmantni. Voznik Honde CR-V iz leta 1997 je imel pregled nad 68 % polkroga, medtem ko je voznik leta 2023 omejen na zgolj 28 %. Podobno velja za Chevrolet Suburban, kjer je vidno polje padlo z 56 % na 28 %. Jeep Grand Cherokee in Ford F-150 sta se znašla nekje vmes (50 % in 36 %).
Čeprav vozila še vedno omogočajo več kot 80 % preglednosti med 10 in 20 metri razdalje, ostaja kritičen prav bližnji prostor – območje, kjer se najpogosteje znajdejo pešci in kolesarji. Študija poudarja, da sicer ni neposrednega dokaza, da je povečanje mrtvih kotov glavni vzrok za več smrtnih žrtev med ranljivejšimi udeleženci prometa, vendar korelacija ni zanemarljiva.
Razlog tiči v oblikovanju SUV-jev, kjer se daje prednost robustnosti in dizajnu, na račun ergonomije in preglednosti. Dejstvo, da današnji vozniki v povprečju vidijo manj kot pred četrt stoletja, zahteva resen razmislek o prihodnjih smernicah avtomobilske industrije.
Več o raziskavi lahko preberete na spletni strani IIHS.
Vir: Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)