Bolj nov je, manj je pregleden

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 6 urami, Kategorija: Avto tech

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Bolj nov je, manj je pregleden
Avtomobilska industrija se nenehno razvija, pri čemer pričakujemo, da bodo nove generacije vozil boljše od prejšnjih. Vendar raziskava ameriškega inštituta IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) razkriva paradoks: sodobna vozila imajo bistveno večje mrtve kote v neposredni okolici avtomobila, kot so jih imeli starejši modeli.

Analiza šestih modelov avtomobilov, izdelanih med letoma 1997 in 2023, je pokazala, da se je voznikov pogled na 10 metrov širok polkrog pred vozilom drastično zmanjšal. Pri klasičnih limuzinah, kot sta Honda Accord in Toyota Camry, je bil upad majhen (7–8 %), pri športnih terencih pa so rezultati alarmantni. Voznik Honde CR-V iz leta 1997 je imel pregled nad 68 % polkroga, medtem ko je voznik leta 2023 omejen na zgolj 28 %. Podobno velja za Chevrolet Suburban, kjer je vidno polje padlo z 56 % na 28 %. Jeep Grand Cherokee in Ford F-150 sta se znašla nekje vmes (50 % in 36 %).

Čeprav vozila še vedno omogočajo več kot 80 % preglednosti med 10 in 20 metri razdalje, ostaja kritičen prav bližnji prostor – območje, kjer se najpogosteje znajdejo pešci in kolesarji. Študija poudarja, da sicer ni neposrednega dokaza, da je povečanje mrtvih kotov glavni vzrok za več smrtnih žrtev med ranljivejšimi udeleženci prometa, vendar korelacija ni zanemarljiva.

Razlog tiči v oblikovanju SUV-jev, kjer se daje prednost robustnosti in dizajnu, na račun ergonomije in preglednosti. Dejstvo, da današnji vozniki v povprečju vidijo manj kot pred četrt stoletja, zahteva resen razmislek o prihodnjih smernicah avtomobilske industrije.

Več o raziskavi lahko preberete na spletni strani IIHS.

Vir: Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)

preberite še to

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z dodatkom odpadnih plastenk je mnogo bolj vzdržljiv od običajnega…

Avto tech
Bi si takega voznika želeli na cesti?

Bi si takega voznika želeli na cesti?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
Pol metra široka Panda

Pol metra široka Panda

Italijanski mehanik preoblikoval star Fiat v najožje vozno vozilo na svetu. Hudo uporabno ni, zabavno pa vseka...

Avto tech
Uber je slab za promet

Uber je slab za promet

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mes...

Avto tech
Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Raztezal se je 100 kilometrov in »ustvaril tudi popolnoma novo družbeno in ekonomsko dinamiko«.