Prvi serijski s trdim

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 08. 2025 05:41:00, Kategorija: Avto tech

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Prvi serijski s trdim
Na področju električnih vozil se marsikaj dogaja, zato je zelo pomembno, kdo bo nekaj naredil prvi. Ta bo namreč pobral smetano. Le vprašanje časa je bilo, kdaj bomo dobili prvo serijsko električno vozilo, ki ga poganjajo baterije s (skoraj) trdnim elektrolitom. Je pa za marsikoga presenečenje to, da ga je izdelal – MG.

Nova baterijska tehnologija bo nameščena v posebno različico križanca kombilimuzine MG4, imenovano Anxin Edition, namesto običajne litij-železo-fosfatne (LFP) baterije pa jo bo poganjala manganova litij-ionska baterija s celicami, ki jih dobavlja podjetje Suzhou QingTao Power Technology, ki ga podpira SAIC. Da, isti kitajski SAIC, ki ima v lasti MG Motors. Kot poroča Car News China, je nova izvedba prišla na plano kot rezultat regulativnih prijav pri kitajskem Ministrstvu za industrijo in informacijsko tehnologijo (MIIT).

Za tiste, ki niso domači v tej industriji, naj razložimo, zakaj je to tako velika stvar. Baterije s trdnim elektrolitom obljubljajo hitrejše polnjenje, večjo toplotno varnost, izboljšano delovanje v hladnem vremenu, višjo energijsko gostoto, daljšo skupno življenjsko dobo baterije in sposobnost prenesti celotne cikle polnjenja/praznjenja.

V prvem odstavku smo zapisali, da gre za skoraj trdni elektrolit. Zakaj skoraj? Zato, ker gre dejansko za pol-trdni elektrolit, katerega energijska gostota je primerljiva s tipičnimi litij-ionskimi zasnovami, naj bi pa precej bolje delovala v hladnem vremenu in nudila nekatere prednosti popolne trdno-stanjske baterije. Če bi šlo za resnično trdno zasnovo, bi bil elektrolit popolnoma trden in sploh ne bi imel anode, kar bi povzročilo znatno zmanjšanje teže. Žal trenutno ni podrobnosti glede velikosti baterije ali dosega. Vendar pa bo različica MG4 s pol-trdno-stanjsko baterijo verjetno imela enak sprednji električni motor kot vozila z LFP-baterijo, ki generira 161 KM.

Trenutni MG4 stane med 73.800 in 105.800 juani (med 8800 in 12.600 €) in je na voljo z dvema kapacitetama LFP-baterij: 42,8 kWh in 53,9 kWh. Pričakovano naj bi bil Anxin Edition predstavljen septembra letos, njegova baterijska tehnologija pa naj bi nudila povečano kapaciteto (in doseg), vendar verjetno po višji ceni.

MG seveda ni edini, ki dela na baterijah s trdnim elektrolitom. Ker ta obeta velike prednosti, se z njo ukvarja  večina proizvajalcev električnih vozil. Je pa prvi, ki je na trg poslal serijsko izvedbo. In ko je nekdo prvi, mu kaj hitro sledijo še drugi. Konec leta bo verjetno zelo zanimiv…

Vir: Car News China

preberite še to

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z dodatkom odpadnih plastenk je mnogo bolj vzdržljiv od običajnega…

Avto tech
Bi si takega voznika želeli na cesti?

Bi si takega voznika želeli na cesti?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
Pol metra široka Panda

Pol metra široka Panda

Italijanski mehanik preoblikoval star Fiat v najožje vozno vozilo na svetu. Hudo uporabno ni, zabavno pa vseka...

Avto tech
Uber je slab za promet

Uber je slab za promet

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mes...

Avto tech
Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Raztezal se je 100 kilometrov in »ustvaril tudi popolnoma novo družbeno in ekonomsko dinamiko«.

Avto tech
Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

V kanadskem Ontariu se je zgodila prometna nesreča, pri kateri je enega od udeležencev odbilo v električni dro...

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
E-sklopka tudi za »začetnike«

E-sklopka tudi za »začetnike«

Honda e-sklopko v svoje vstopne modele prostornine 250 kubičnih centimetrov.