Ideja je vsekakor dobra, saj je e-sklopka v svojem bistvu kot nalašč za začetnike, saj jim omogoča prestavljanje brez uporabe ročice sklopke in je v nekem smislu nekje med tradicionalnim ročnim menjalnikom in polavtomatskim ter popolnoma avtomatskim. In to, da pri prestavljanju (pa tudi pri zaviranju in ustavljanju) ni treba stiskati sklopke, je vsekakor nekaj, česar bodo veseli predvsem začetniki, ki si običajno kupujejo manj zmogljive motocikle.

Honda naj bi tehnologijo uvedla v modela CL250 scrambler in Rebel 250 cruiser, ki sta bila predstavljena nekaj mesecev nazaj. Motocikla sta za zdaj na voljo le na Japonskem, kljub temu pa kaže na namero, da bo postopoma prenovila celotno paleto svojih motociklov.

Kar je Hondi omogočilo, da je to tehnologijo naredila tako enostavno prilagodljivo, je njena sposobnost, da se lahko naknadno vgradi v kateri koli obstoječi Hondin motor. In čeprav ta sistem doda nekaj dodatne teže (približno 3 kg pri modelu Rebel 250), to pravzaprav bistveno ne vpliva na kakovost vožnje. Ne pozabimo, da je Hondin motor s prostornino 249 kubičnih centimetrov in enojno odmično gredjo (SOHC) osnova za številne druge modele na Japonskem in tudi na mednarodnih trgih. Rebel 300, CB300R, CRF300L, CRF300LS in CRF300L Rally vsi uporabljajo isti agregat v različici s prostornino 286 kubičnih centimetrov (zaradi daljšega hoda bata 63 mm namesto 55 mm pri 249-kubičnem motorju). To pa pomeni, da bi lahko vse te motorje v bližnji prihodnosti zlahka opremili z e-sklopko. A kar je najpomembneje, dodatek e-sklopke pravzaprav ne bi preveč vplival na priporočeno maloprodajno ceno. Na primer, na Japonskem različica modela Rebel 250 z e-sklopko stane približno 295 evrov več kot osnovni model, kar ni pretirano, če upoštevamo prednosti. Če bi Honda res uvedla to tehnologijo tudi v svojo osnovno paleto na Zahodu, to najbrž ne bi preveč obremenilo kupčeve denarnice.

Glede na to, da sta tako CL250 kot Rebel 250 osnovna motocikla, namenjena začetnikom z enostavno ergonomijo in preprostim obvladovanjem vožnje, je ta poteza povsem smiselna. Voznikom bi pomagala, da se izognejo nenehnemu usklajevanju med sklopko in ročico plina med zaviranjem, speljevanjem ali v gostem prometu, ko je motor v gibanju, pa sistem v bistvu deluje kot hitri menjalnik za prestavljanje navzgor in navzdol.
Upajmo, da bo ta tehnologija kmalu našla pot tudi v več Hondinih modelov po vsem svetu.
Vir: WeBike Japan