E-sklopka tudi za »začetnike«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 7 urami, Kategorija: Avto tech

Honda e-sklopko v svoje vstopne modele prostornine 250 kubičnih centimetrov.

E-sklopka tudi za »začetnike«
Honda je svoj pametni kos tehnologije, imenovan e-sklopka, prvič predstavila leta 2023. Sistem so najprej vgradili v modela CBR650R in CB650R, zdaj pa so se odločili, da ga bodo uporabili tudi v svojih bolj osnovnih modelih.

Ideja je vsekakor dobra, saj je e-sklopka v svojem bistvu kot nalašč za začetnike, saj jim omogoča prestavljanje brez uporabe ročice sklopke in je v nekem smislu nekje med tradicionalnim ročnim menjalnikom in polavtomatskim ter popolnoma avtomatskim. In to, da pri prestavljanju (pa tudi pri zaviranju in ustavljanju) ni treba stiskati sklopke, je vsekakor nekaj, česar bodo veseli predvsem začetniki, ki si običajno kupujejo manj zmogljive motocikle.

Honda naj bi tehnologijo uvedla v modela CL250 scrambler in Rebel 250 cruiser, ki sta bila predstavljena nekaj mesecev nazaj. Motocikla sta za zdaj na voljo le na Japonskem, kljub temu pa kaže na namero, da bo postopoma prenovila celotno paleto svojih motociklov.

Kar je Hondi omogočilo, da je to tehnologijo naredila tako enostavno prilagodljivo, je njena sposobnost, da se lahko naknadno vgradi v kateri koli obstoječi Hondin motor. In čeprav ta sistem doda nekaj dodatne teže (približno 3 kg pri modelu Rebel 250), to pravzaprav bistveno ne vpliva na kakovost vožnje. Ne pozabimo, da je Hondin motor s prostornino 249 kubičnih centimetrov in enojno odmično gredjo (SOHC) osnova za številne druge modele na Japonskem in tudi na mednarodnih trgih. Rebel 300, CB300R, CRF300L, CRF300LS in CRF300L Rally vsi uporabljajo isti agregat v različici s prostornino 286 kubičnih centimetrov (zaradi daljšega hoda bata 63 mm namesto 55 mm pri 249-kubičnem motorju). To pa pomeni, da bi lahko vse te motorje v bližnji prihodnosti zlahka opremili z e-sklopko. A kar je najpomembneje, dodatek e-sklopke pravzaprav ne bi preveč vplival na priporočeno maloprodajno ceno. Na primer, na Japonskem različica modela Rebel 250 z e-sklopko stane približno 295 evrov več kot osnovni model, kar ni pretirano, če upoštevamo prednosti. Če bi Honda res uvedla to tehnologijo tudi v svojo osnovno paleto na Zahodu, to najbrž ne bi preveč obremenilo kupčeve denarnice.

Glede na to, da sta tako CL250 kot Rebel 250 osnovna motocikla, namenjena začetnikom z enostavno ergonomijo in preprostim obvladovanjem vožnje, je ta poteza povsem smiselna. Voznikom bi pomagala, da se izognejo nenehnemu usklajevanju med sklopko in ročico plina med zaviranjem, speljevanjem ali v gostem prometu, ko je motor v gibanju, pa sistem v bistvu deluje kot hitri menjalnik za prestavljanje navzgor in navzdol.

Upajmo, da bo ta tehnologija kmalu našla pot tudi v več Hondinih modelov po vsem svetu.

Vir: WeBike Japan

preberite še to

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
E-sklopka tudi za »začetnike«

E-sklopka tudi za »začetnike«

Honda e-sklopko v svoje vstopne modele prostornine 250 kubičnih centimetrov.

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?