Uber je slab za promet

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 07. 2025 05:19:00, Kategorija: Avto tech

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mestih. A ga celo povečujejo, kot kažejo zadnje študije…

Uber je slab za promet
Nekako logično bi se nam zdelo, da bi storitev, ki tako voznike kot potnike vzpodbuja k deljenju vožnje, pa naj gre za plačljivo storitev, kot je Uber ali sistem »nagrajevanja«, kot ga imajo recimo v ZDA, kjer imate na veliko cestah posebne vozne pasove za avtomobile, v katerih je več potnikov, zmanjšala količino prometa na cestah, posebej v večjih mestih. A ni tako.

Znanstveniki Northeastern University iz ameriškega Bostona so dokazali, da Uber, Lyft in podobni ne le ne zmanjšujejo količine prometa ampak ga celo povečujejo. Zakaj? Zato, ker storitev uporabljajo predvsem potniki, ki bi drugače uporabili javni prevoz, kolesarili ali šli peš. V študiji, ki je bila izvedena pred nekaj leti v Bostonu in okolici,  je sodelovalo 944 uporabnikov Uberja in Lyfta in kar 60 odstotkov jih je reklo, da če storitve ne bi bilo, bi uporabili sredstva javnega prevoza, šli peš, kolesarili ali pa raje kar ostali doma.

Drugi argument, ki naj bi blagodejno vplival na promet je ta, da naj bi Uber in druščino potniki uporabljali predvsem za povezavo so najbližjih avtobusnih, železniških in podobnih povezav, a se tudi to ni izkazalo za resnično. Ljudje storitev uporabljajo kot alternativo javnemu prevozu in ne kot njegovo dopolnilo.

Besede ustanovitelja Uberja Travisa Kalanicka, ki je leta 2015 samozavestno dejal, da »… si kaj lahko zamisli, da v petih letih v Bostonu ne bo nobenih prometnih težav več…«, se torej očitno ne bodo uresničile, še več, stvar bo vse skupaj še poslabšala.

A ta raziskava ni edina, ki dokazuje, da tovrstne storitve naredijo več škode kot koristi. Decembra je bila objavljena raziskava, ki je pokazala, da se je od pojava Uberja precej povečalo število vozil v poslovnem delu Manhattna v New Yorku, saj so poleg običajnih taksijev v iskanju prevoza željnih potnikov po cestah začeli krožiti tudi »civilni« avtomobili, ki svoje usluge ponujajo preko Uberja. Do podobnega zaključka so prišli tudi v San Franciscu. Lanska raziskava je pokazala, da uporabniki storitev vožnje na klic v običajnem delovnem dnevu opravijo okoli 170.000 prevozov, kar je 12-krat več kot taksisti, večina teh voženj pa je koncentrirana na poslovne četrti, torej prometno že tako najbolj obremenjene dele mesta.

Do podobnih zaključkov so prišle tudi druge raziskave, izvedene v Chicagu, Los Angelesu, New Yorku, San Franciscu, Seattlu in Washingtonu. Pokazale so, da ljudje - in takšnih je med 49 in 61 odstotki - brez Uberja ali sorodnih storitev poti sploh ne bi opravili ali pa bi jih s pomočjo javnega transporta.

In zakaj je tako? Zato, ker je ljudem najbolj bolj pomembna hitrost. In ker je tudi najboljši sistem javnega prometa počasnejši od Uberja, ga ljudje raje uporabljajo. Kljub višji ceni. Druga prednost pa je, da javno promet večinoma potnikov ne prepelje od vrat do vrat ampak morajo ti še malo pešačiti ali celo presedati ali uporabljati različne načine prevozov.

Bo tako tudi pri nas? ▪

preberite še to

Avto tech
Neposrečena izbira

Neposrečena izbira

Motocikli že tako nimajo najraje dežja, če pa se jih še parkira takole…

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Če bi pešci trobili…

Če bi pešci trobili…

Bi kot pešec tudi trobili, kot to počnete kot voznik?

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...