Uber je slab za promet

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 9 urami, Kategorija: Avto tech

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mestih. A ga celo povečujejo, kot kažejo zadnje študije…

Uber je slab za promet
Nekako logično bi se nam zdelo, da bi storitev, ki tako voznike kot potnike vzpodbuja k deljenju vožnje, pa naj gre za plačljivo storitev, kot je Uber ali sistem »nagrajevanja«, kot ga imajo recimo v ZDA, kjer imate na veliko cestah posebne vozne pasove za avtomobile, v katerih je več potnikov, zmanjšala količino prometa na cestah, posebej v večjih mestih. A ni tako.

Znanstveniki Northeastern University iz ameriškega Bostona so dokazali, da Uber, Lyft in podobni ne le ne zmanjšujejo količine prometa ampak ga celo povečujejo. Zakaj? Zato, ker storitev uporabljajo predvsem potniki, ki bi drugače uporabili javni prevoz, kolesarili ali šli peš. V študiji, ki je bila izvedena pred nekaj leti v Bostonu in okolici,  je sodelovalo 944 uporabnikov Uberja in Lyfta in kar 60 odstotkov jih je reklo, da če storitve ne bi bilo, bi uporabili sredstva javnega prevoza, šli peš, kolesarili ali pa raje kar ostali doma.

Drugi argument, ki naj bi blagodejno vplival na promet je ta, da naj bi Uber in druščino potniki uporabljali predvsem za povezavo so najbližjih avtobusnih, železniških in podobnih povezav, a se tudi to ni izkazalo za resnično. Ljudje storitev uporabljajo kot alternativo javnemu prevozu in ne kot njegovo dopolnilo.

Besede ustanovitelja Uberja Travisa Kalanicka, ki je leta 2015 samozavestno dejal, da »… si kaj lahko zamisli, da v petih letih v Bostonu ne bo nobenih prometnih težav več…«, se torej očitno ne bodo uresničile, še več, stvar bo vse skupaj še poslabšala.

A ta raziskava ni edina, ki dokazuje, da tovrstne storitve naredijo več škode kot koristi. Decembra je bila objavljena raziskava, ki je pokazala, da se je od pojava Uberja precej povečalo število vozil v poslovnem delu Manhattna v New Yorku, saj so poleg običajnih taksijev v iskanju prevoza željnih potnikov po cestah začeli krožiti tudi »civilni« avtomobili, ki svoje usluge ponujajo preko Uberja. Do podobnega zaključka so prišli tudi v San Franciscu. Lanska raziskava je pokazala, da uporabniki storitev vožnje na klic v običajnem delovnem dnevu opravijo okoli 170.000 prevozov, kar je 12-krat več kot taksisti, večina teh voženj pa je koncentrirana na poslovne četrti, torej prometno že tako najbolj obremenjene dele mesta.

Do podobnih zaključkov so prišle tudi druge raziskave, izvedene v Chicagu, Los Angelesu, New Yorku, San Franciscu, Seattlu in Washingtonu. Pokazale so, da ljudje - in takšnih je med 49 in 61 odstotki - brez Uberja ali sorodnih storitev poti sploh ne bi opravili ali pa bi jih s pomočjo javnega transporta.

In zakaj je tako? Zato, ker je ljudem najbolj bolj pomembna hitrost. In ker je tudi najboljši sistem javnega prometa počasnejši od Uberja, ga ljudje raje uporabljajo. Kljub višji ceni. Druga prednost pa je, da javno promet večinoma potnikov ne prepelje od vrat do vrat ampak morajo ti še malo pešačiti ali celo presedati ali uporabljati različne načine prevozov.

Bo tako tudi pri nas? ▪

preberite še to

Avto tech
Uber je slab za promet

Uber je slab za promet

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mes...

Avto tech
Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Raztezal se je 100 kilometrov in »ustvaril tudi popolnoma novo družbeno in ekonomsko dinamiko«.

Avto tech
Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

V kanadskem Ontariu se je zgodila prometna nesreča, pri kateri je enega od udeležencev odbilo v električni dro...

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
E-sklopka tudi za »začetnike«

E-sklopka tudi za »začetnike«

Honda e-sklopko v svoje vstopne modele prostornine 250 kubičnih centimetrov.

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...