Po dveh kolesih z elektriko

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 05. 2021 03:30:00, Kategorija: Avto tech

Ne, električno kolo ni »podpora lenobi« ampak nekaj zelo uporabnega in zabavnega.

Po dveh kolesih z elektriko
Kolesarjenje je prijetno, zdravo, okolju prijazno…, kar je odlično, a tudi naporno. Zato zadnja leta na cestah, posebej v turistično zanimivih krajih, videvamo vse več takšnih in drugačnih električnih koles. Ta imajo kar nekaj prednosti napram »klasiki«. S svojim električno podprtim pogonom kolesarju omogočajo lažje premagovanje klancev, kar je vsekakor dobro, prav pa pridejo tudi recimo pri vožnji v službo, ki je z njimi manj naporna in na cilj ne prispemo preznojeni, velika prednost pa je tudi doseg. Ker je vožnja z električnim kolesom manj naporna, so lahko kolesarski izleti precej daljši in s tem seveda bolj zanimivi. In ne, električna kolesa niso »podpora lenobi«, saj jih je mogoče uporabljati na različne načine. Če se želimo malce bolj razgibati, jih lahko uporabljamo brez električnega pogona, če želimo pomoč recimo le v klancih, lahko pogon vključimo le na želenih mestih, lahko pa ga imamo vključenega ves čas, pri čemer lahko nastavljamo stopnjo pomoči. Električno kolo namreč ni električni skuter, da bi se z njim vozili brez poganjanja.

Možnosti uporabe je torej veliko, toda kakšno električno kolo kupiti? Izbire je na srečo kar nekaj. Kot pri«klasiki« je tudi pri izbiri električnega kolesa najprej potrebno ugotoviti, kakšne naloge bo opravljalo. Če se bomo z njim večinoma vozli v službo ali šolo, lahko izberemo mestno ali trekking električno kolo, če se bomo z njim raje vozili v naravi oziroma po bolj razgibanih terenih pa električno gorsko kolo. Obstaja pa še ena možnost – predelava obstoječega navadnega dvokolesnega ljubljenčka v električnega, pri čemer sta na voljo dve možnosti – pogon na prednje kolo ali tako imenovani srednji pogon, kjer je ta nameščen v gonilki. Prvi je bolj primeren za mesta in trekking kolesa, drugi pa za gorska.

A s tem ponudba električnih dvokolesnih prevoznih sredstev še ni zaključena. Za tiste, ki bi radi cenejšo mestno rešitev so tu še električni skiroji. Njihova prednost je v tem, da so zložljivi in jih je brez težav mogoče vzeti s seboj na avtobus ali vlak, če je postaja malce dlje ali če zunaj dežuje.

Kaj pa cene? Te se seveda razlikujejo od vrste dvokolesa. Kakovostni električni skiroji so na voljo od slabih 300 € naprej, za električna kolesa pa je potrebno odšteti nekaj več. Za mestne različice od nekje 900 € naprej, za trekking od nekje 1000 € naprej, za gorska pa od približno 1400 € naprej.

Kaj pa, če gremo na kolesarske izlete enkrat ali dvakrat na leto? V tem primeru v takšno investicijo verjetno ne bomo šli. V tem primeru pa je kolo mogoče tudi - najeti. V mestih imamo celo vrsto izposojevalnic koles, najem pa je vse bolj priljubljen tudi pri ponudnikih turističnih storitev, kjer je kolo mogoče najeti za ceno, ki je seveda neprimerno nižja od cene kupljenega kolesa. In kaj potrebujejo ponudniki takšnih storitev? Pravzaprav dvoje – kakovostna električna kolesa in seveda polnilne postaje, kjer je kolesa mogoče polniti. Prvo je mogoče dobiti marsikje, drugo je že lahko težava, ponudnikov celostnih rešitev pa ni ravno veliko.

Eden takšnih je podjetje Energija plus, ki v posebnem paketu, namenjenem predvsem ponudnikom turističnih objektov in storitev, nudi tri električna kolesa (eno gorsko in dve trekking) in poseben polnilni stebriček za polnjenje električnih koles in skirojev. V ceno je vključena tudi postavitev in priklop polnilnega stebrička s tremi polnilnimi mesti, tako da se kupcu s tem ni potrebno posebej ubadati.

Kolesa, ki jih ponujajo, imajo aluminijast okvir, vzmetene vilice in hidravlične disk zavore, na gonilki nameščen motor BFANG BBS1 moči 250 W, ki v gorski izvedbi nudi 9 stopenj pomoči električnega pogona in 8 prestav Shimano, v trekking 5 stopenj pomoči in 24 prestav Shimano, na vseh pa je nameščen snemljiv zanesljiv akumulator Hailong (36 V, 13 Ah), ki se napolni v štirih do petih urah, nudi pa doseg med 70 in 100 kilometri.

Cena paketa je 4.453,40 € (brez DDV), več informacij pa najdete na spletni strani podjetja.

Vir: Energija plus

preberite še to

Avto tech
Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Analiza podatkov ADAC o stanju baterije kaže dobro vzdržljivost, vendar obstajajo precejšnje razlike me...

Avto tech
Ceneje kot če bi ga kopali!

Ceneje kot če bi ga kopali!

Nove tehnologije pridobivanja litija iz iztrošenih baterij to počnejo ceneje, kot ga je mogoče kupiti.

Avto tech
Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«...

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Googlovi Zemljevidi bodo uporabljali umetno inteligenco za napovedovanje, ali bodo polnilniki za električna vo...

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?