Po dveh kolesih z elektriko

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 05. 2021 03:30:00, Kategorija: Avto tech

Ne, električno kolo ni »podpora lenobi« ampak nekaj zelo uporabnega in zabavnega.

Po dveh kolesih z elektriko
Kolesarjenje je prijetno, zdravo, okolju prijazno…, kar je odlično, a tudi naporno. Zato zadnja leta na cestah, posebej v turistično zanimivih krajih, videvamo vse več takšnih in drugačnih električnih koles. Ta imajo kar nekaj prednosti napram »klasiki«. S svojim električno podprtim pogonom kolesarju omogočajo lažje premagovanje klancev, kar je vsekakor dobro, prav pa pridejo tudi recimo pri vožnji v službo, ki je z njimi manj naporna in na cilj ne prispemo preznojeni, velika prednost pa je tudi doseg. Ker je vožnja z električnim kolesom manj naporna, so lahko kolesarski izleti precej daljši in s tem seveda bolj zanimivi. In ne, električna kolesa niso »podpora lenobi«, saj jih je mogoče uporabljati na različne načine. Če se želimo malce bolj razgibati, jih lahko uporabljamo brez električnega pogona, če želimo pomoč recimo le v klancih, lahko pogon vključimo le na želenih mestih, lahko pa ga imamo vključenega ves čas, pri čemer lahko nastavljamo stopnjo pomoči. Električno kolo namreč ni električni skuter, da bi se z njim vozili brez poganjanja.

Možnosti uporabe je torej veliko, toda kakšno električno kolo kupiti? Izbire je na srečo kar nekaj. Kot pri«klasiki« je tudi pri izbiri električnega kolesa najprej potrebno ugotoviti, kakšne naloge bo opravljalo. Če se bomo z njim večinoma vozli v službo ali šolo, lahko izberemo mestno ali trekking električno kolo, če se bomo z njim raje vozili v naravi oziroma po bolj razgibanih terenih pa električno gorsko kolo. Obstaja pa še ena možnost – predelava obstoječega navadnega dvokolesnega ljubljenčka v električnega, pri čemer sta na voljo dve možnosti – pogon na prednje kolo ali tako imenovani srednji pogon, kjer je ta nameščen v gonilki. Prvi je bolj primeren za mesta in trekking kolesa, drugi pa za gorska.

A s tem ponudba električnih dvokolesnih prevoznih sredstev še ni zaključena. Za tiste, ki bi radi cenejšo mestno rešitev so tu še električni skiroji. Njihova prednost je v tem, da so zložljivi in jih je brez težav mogoče vzeti s seboj na avtobus ali vlak, če je postaja malce dlje ali če zunaj dežuje.

Kaj pa cene? Te se seveda razlikujejo od vrste dvokolesa. Kakovostni električni skiroji so na voljo od slabih 300 € naprej, za električna kolesa pa je potrebno odšteti nekaj več. Za mestne različice od nekje 900 € naprej, za trekking od nekje 1000 € naprej, za gorska pa od približno 1400 € naprej.

Kaj pa, če gremo na kolesarske izlete enkrat ali dvakrat na leto? V tem primeru v takšno investicijo verjetno ne bomo šli. V tem primeru pa je kolo mogoče tudi - najeti. V mestih imamo celo vrsto izposojevalnic koles, najem pa je vse bolj priljubljen tudi pri ponudnikih turističnih storitev, kjer je kolo mogoče najeti za ceno, ki je seveda neprimerno nižja od cene kupljenega kolesa. In kaj potrebujejo ponudniki takšnih storitev? Pravzaprav dvoje – kakovostna električna kolesa in seveda polnilne postaje, kjer je kolesa mogoče polniti. Prvo je mogoče dobiti marsikje, drugo je že lahko težava, ponudnikov celostnih rešitev pa ni ravno veliko.

Eden takšnih je podjetje Energija plus, ki v posebnem paketu, namenjenem predvsem ponudnikom turističnih objektov in storitev, nudi tri električna kolesa (eno gorsko in dve trekking) in poseben polnilni stebriček za polnjenje električnih koles in skirojev. V ceno je vključena tudi postavitev in priklop polnilnega stebrička s tremi polnilnimi mesti, tako da se kupcu s tem ni potrebno posebej ubadati.

Kolesa, ki jih ponujajo, imajo aluminijast okvir, vzmetene vilice in hidravlične disk zavore, na gonilki nameščen motor BFANG BBS1 moči 250 W, ki v gorski izvedbi nudi 9 stopenj pomoči električnega pogona in 8 prestav Shimano, v trekking 5 stopenj pomoči in 24 prestav Shimano, na vseh pa je nameščen snemljiv zanesljiv akumulator Hailong (36 V, 13 Ah), ki se napolni v štirih do petih urah, nudi pa doseg med 70 in 100 kilometri.

Cena paketa je 4.453,40 € (brez DDV), več informacij pa najdete na spletni strani podjetja.

Vir: Energija plus

preberite še to

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…