Vzdržljivost, primerljiva z motorji z notranjim izgorevanjem
Več kot je baterij v uporabi in dlje ko te krožijo, jasneje kaže, da so preostale kapacitete, predvidene s strani proizvajalcev, skoraj vedno občutno presežene. Čeprav ni neposredno primerljivo, kaže, da so baterije najmanj tako vzdržljive kot motorji z notranjim izgorevanjem. Obsežna študija P3 Group in Aviloo o zdravstvenem stanju baterij (State of Health, SoH) je to ugotovitev konec preteklega leta potrdila s testnim vzorcem več kot 7000 električnih vozil. SoH določa, kolikšen odstotek prvotne kapacitete baterije je na voljo v trenutku merjenja.
V začetku novembra je ADAC objavil rezultate svoje raziskave baterij v priključnih hibridnih vozilih. Strokovnjak za baterije podjetja Aviloo je v sodelovanju z avtomobilskim klubom analiziral približno 28.500 rezultatov meritev SoH vozil šestih različnih proizvajalcev. Rezultati kažejo na spodbudno ugotovitev, da bo pogonska baterija v priključnih hibridih na splošno ostala uporabna najmanj tako dolgo kot preostali deli vozila. Je pa res, da proces staranja baterije poteka zelo različno glede na delež električne vožnje. Večji delež električno prevoženih razdalj pospešuje staranje baterije zaradi pogostejših ciklov polnjenja.
Razlike med znamkami
Test je pokazal, da se specifične hitrosti staranja razlikujejo glede tudi proizvajalca. Na primer, baterije v vozilih Mercedes-Benz najpočasneje degradirajo. Vozila znamk koncerna Volkswagen imajo zelo konsistentno degradacijo baterij, z le nekaj izstopajočimi negativnimi primeri. Nasprotno pa so vozila znamke BMW, vključno z Mini, bolj prizadeta. Ford kaže hitrejše staranje v začetni fazi, ki se nato skozi življenjsko dobo zmanjšuje, vendar je zaenkrat izmerjenih premalo baterij. ADAC podatke za Mitsubishi označuje kot »tendenčno opazne«: tukaj se staranje baterije običajno pojavi zgodaj in izrazito, nato pa kasneje popusti. Strokovnjaki tudi opažajo bistveno manjšo obrabo, če se napolnjenost med uporabo, če je le mogoče, ohranja med 20 in 80 odstotki, polna kapaciteta pa naj se doseže le tik pred daljšo vožnjo. Koristna je tudi večja baterija, saj ohranja manjše število ciklov polnjenja.
Glede na široko razpršenost rezultatov je pregled baterije pred nakupom rabljenega priključnega hibrida še pomembnejši. ADAC meni, da so naslednje vrednosti SoH minimalne:
- 92 odstotkov pri 50.000 km
- 88 odstotkov pri 100.000 km
- 84 odstotkov pri 150.000 km
- 80 odstotkov pri 200.000 km
Alternativa: Električno vozilo
V luči zbranih podatkov avtomobilski klub ponovno poudarja, da je izključno baterijsko-električno vozilo pogosto boljša alternativa priključnemu hibridu, če se želi čim več voženj opraviti električno. ADAC tistim, ki oklevajo, svetuje, da so sodobna električna vozila na podlagi lastnih testnih izkušenj že popolnoma primerna za vsakodnevno uporabo.
Vir: ADAC, slika je simbolična