Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 1 uro, Kategorija: Avto tech

Analiza podatkov ADAC o stanju baterije kaže dobro vzdržljivost, vendar obstajajo precejšnje razlike med proizvajalci. Kupci rabljenih vozil bi morali vztrajati pri izvedbi testa.

Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?
Naj gre za popolnoma električno vozilo ali priključni hibrid je vzdržljivost pogonske baterije eno najpomembnejših vprašanj za tiste, ki z lastništvom presežejo garancijsko obdobje ali želijo kupiti starejše rabljeno vozilo. Na splošno je strokovni pregled baterije pomemben tudi pred nakupom rabljenega priključnega hibrida, kot na podlagi obsežne analize podatkov ponovno svetuje nemški ADAC.

Vzdržljivost, primerljiva z motorji z notranjim izgorevanjem
Več kot je baterij v uporabi in dlje ko te krožijo, jasneje kaže, da so preostale kapacitete, predvidene s strani proizvajalcev, skoraj vedno občutno presežene. Čeprav ni neposredno primerljivo, kaže, da so baterije najmanj tako vzdržljive kot motorji z notranjim izgorevanjem. Obsežna študija P3 Group in Aviloo o zdravstvenem stanju baterij (State of Health, SoH) je to ugotovitev konec preteklega leta potrdila s testnim vzorcem več kot 7000 električnih vozil. SoH določa, kolikšen odstotek prvotne kapacitete baterije je na voljo v trenutku merjenja.

V začetku novembra je ADAC objavil rezultate svoje raziskave baterij v priključnih hibridnih vozilih. Strokovnjak za baterije podjetja Aviloo je v sodelovanju z avtomobilskim klubom analiziral približno 28.500 rezultatov meritev SoH vozil šestih različnih proizvajalcev. Rezultati kažejo na spodbudno ugotovitev, da bo pogonska baterija v priključnih hibridih na splošno ostala uporabna najmanj tako dolgo kot preostali deli vozila. Je pa res, da proces staranja baterije poteka zelo različno glede na delež električne vožnje. Večji delež električno prevoženih razdalj pospešuje staranje baterije zaradi pogostejših ciklov polnjenja.

Razlike med znamkami
Test je pokazal, da se specifične hitrosti staranja razlikujejo glede  tudi proizvajalca. Na primer, baterije v vozilih Mercedes-Benz najpočasneje degradirajo. Vozila znamk koncerna Volkswagen imajo zelo konsistentno degradacijo baterij, z le nekaj izstopajočimi negativnimi primeri. Nasprotno pa so vozila znamke BMW, vključno z Mini, bolj prizadeta. Ford kaže hitrejše staranje v začetni fazi, ki se nato skozi življenjsko dobo zmanjšuje, vendar je zaenkrat izmerjenih premalo baterij. ADAC podatke za Mitsubishi označuje kot »tendenčno opazne«: tukaj se staranje baterije običajno pojavi zgodaj in izrazito, nato pa kasneje popusti. Strokovnjaki tudi opažajo bistveno manjšo obrabo, če se napolnjenost med uporabo, če je le mogoče, ohranja med 20 in 80 odstotki, polna kapaciteta pa naj se doseže le tik pred daljšo vožnjo. Koristna je tudi večja baterija, saj ohranja manjše število ciklov polnjenja.

Glede na široko razpršenost rezultatov je pregled baterije pred nakupom rabljenega priključnega hibrida še pomembnejši. ADAC meni, da so naslednje vrednosti SoH minimalne:
  • 92 odstotkov pri 50.000 km
  • 88 odstotkov pri 100.000 km
  • 84 odstotkov pri 150.000 km
  • 80 odstotkov pri 200.000 km

Alternativa: Električno vozilo
V luči zbranih podatkov avtomobilski klub ponovno poudarja, da je izključno baterijsko-električno vozilo pogosto boljša alternativa priključnemu hibridu, če se želi čim več voženj opraviti električno. ADAC tistim, ki oklevajo, svetuje, da so sodobna električna vozila na podlagi lastnih testnih izkušenj že popolnoma primerna za vsakodnevno uporabo.

Vir: ADAC, slika je simbolična

preberite še to

Avto tech
Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Analiza podatkov ADAC o stanju baterije kaže dobro vzdržljivost, vendar obstajajo precejšnje razlike me...

Avto tech
Ceneje kot če bi ga kopali!

Ceneje kot če bi ga kopali!

Nove tehnologije pridobivanja litija iz iztrošenih baterij to počnejo ceneje, kot ga je mogoče kupiti.

Avto tech
Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«...

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Googlovi Zemljevidi bodo uporabljali umetno inteligenco za napovedovanje, ali bodo polnilniki za električna vo...

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?