So krive lutke?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 07. 2019 08:03:00, Kategorija: Avto tech

Ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk.

So krive lutke?

Podatki kažejo, da je verjetnost resnih poškodb ali celo smrti v prometnih nesrečah pri ženskah za kar 73 odstotkov višja kot pri moških. Večina dosedanjih raziskav je dala sklepati, da so za to krivi varnostni pasovi – ženske so v povprečju nižje od moških, nekoliko drugače sedijo in si drugače namestijo varnostni pas. Ali varnostni pasovi res niso bili narejeni z mislijo na ženske?

Najnovejša raziskava, ki so jo opravili znanstveniki na univerzi v ameriški Virginiji je pokazala, da je res tako. Toda zakaj? Vsega so menda krive tako imenovane antropomorfne testne naprave oziroma po domače – testne lutke. Tiste, ki se uporabljajo pri varnostnih preizkusih trkov avtomobilov. Hmmm…

Do leta 2003 so se v varnostnih testih trkov uporabljale »moške« lutke, ki so simulirale povprečnega moškega. A ker se v avtomobilih vozijo tudi ženske, so leta 2003 uvedli tudi »ženske« lutke, ki so bile nižje in lažje. In naredili napako… Te lutke so bile in so še visoke 150 centimetrov in tehtajo 50 kilogramov, kar je menda, dame ne bodite jezne, precej manj od ženskega povprečja. »Napačna« višina in teža sta povzročili nerealne rezultate analiz posledic trkov, proizvajalci avtomobilov pa posledično svojih varnostnih pasov niso mogli ustrezno prilagoditi. »Zelo dobro vemo, da se moški in ženske biomehansko razlikujemo po porazdelitvi maščob, obliki medenice in še čem, zato nam testni rezultati trkov lahko dajo pomembne informacije o vplivu varnostnih pasov na človekovo telo in skeletno strukturo,« je povedal Jason Forman, eden od članov raziskovalne ekipe. »In bolj kot so ti podatki realni, bolj varne sisteme varnostih pasov je mogoče izdelati.«

Torej – proizvajalci avtomobilov, dajte uporabiti bolj realne lutke…

Vir: Taylor & Francis

preberite še to

Avto tech
Toyotin malček

Toyotin malček

Toyota bo na tokijskem avtomobilskem sejmu predstavila majhen električni dvosedežnik.

Avto tech
Je elektrika boljša?

Je elektrika boljša?

So električni avtomobili res okolju bolj prijazni? So! Če…

Avto tech
Avtoštoparka

Avtoštoparka

Pobirate kdaj avtoštoparje? Tega verjetno bi.

Avto tech
Prvi električni Volvo

Prvi električni Volvo

Volvo XC40 Recharge je prvi čisto električni model tega proizvajalca.

Avto tech
Kako čist je vodik?

Kako čist je vodik?

Olimpijska plavalka je tekla v balonu izpustov avtomobila na vodikove gorivne celice.

Avto tech
»Izrinil me je!«

»Izrinil me je!«

Ne, ni, stric je le malo zadremal…

Avto tech
Električni zanimivež

Električni zanimivež

S podvojenim dosegom bo Brekr Model B vsekakor zanimiv tudi za primestne poti.

Avto tech
Postlala si je

Postlala si je

Za težave z avtomobilom so bili krivi – orehi.

Avto tech
Samovozni dirkalnik

Samovozni dirkalnik

Je to prihodnost avtomobilističnega športa?

Avto tech
Matematično parkiranje

Matematično parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?

Avto tech
Gospa so imeli težave

Gospa so imeli težave

Nekateri imajo težav priti s parkirišča kot parkirati…

Avto tech
Dvakratna (ne)sreča

Dvakratna (ne)sreča

Pod kakšno zvezdo moraš biti rojen, da se ti zgodi kaj takega.