So krive lutke?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 23. 11. 2023 04:36:00, Kategorija: Avto tech

Ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk.

So krive lutke?
Podatki kažejo, da je verjetnost resnih poškodb ali celo smrti v prometnih nesrečah pri ženskah za kar 73 odstotkov višja kot pri moških. Večina dosedanjih raziskav je dala sklepati, da so za to krivi varnostni pasovi – ženske so v povprečju nižje od moških, nekoliko drugače sedijo in si drugače namestijo varnostni pas. Ali varnostni pasovi res niso bili narejeni z mislijo na ženske?

Najnovejša raziskava, ki so jo opravili znanstveniki na univerzi v ameriški Virginiji je pokazala, da je res tako. Toda zakaj? Vsega so menda krive tako imenovane antropomorfne testne naprave oziroma po domače – testne lutke. Tiste, ki se uporabljajo pri varnostnih preizkusih trkov avtomobilov. Hmmm??

Do leta 2003 so se v varnostnih testih trkov uporabljale »moške« lutke, ki so simulirale povprečnega moškega. A ker se v avtomobilih vozijo tudi ženske, so leta 2003 uvedli tudi »ženske« lutke, ki so bile nižje in lažje. In naredili napako… Te lutke so bile in so še visoke 150 centimetrov in tehtajo 50 kilogramov, kar je menda, dame ne bodite jezne, precej manj od ženskega povprečja. »Napačna« višina in teža sta povzročili nerealne rezultate analiz posledic trkov, proizvajalci avtomobilov pa posledično svojih varnostnih pasov niso mogli ustrezno prilagoditi. »Zelo dobro vemo, da se moški in ženske biomehansko razlikujemo po porazdelitvi maščob, obliki medenice in še čem, zato nam testni rezultati trkov lahko dajo pomembne informacije o vplivu varnostnih pasov na človekovo telo in skeletno strukturo,« je povedal Jason Forman, eden od članov raziskovalne ekipe. »In bolj kot so ti podatki realni, bolj varne sisteme varnostih pasov je mogoče izdelati.«

Torej – proizvajalci avtomobilov, dajte uporabiti bolj realne lutke…

Vir: Taylor & Francis

preberite še to

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?

Avto tech
Tole bi moralo biti uzakonjeno...

Tole bi moralo biti uzakonjeno...

Pluženje cest ob sneženju je seveda potrebno, dobrodošlo in smo ga veseli, razen ko nam plug zasuj...

Avto tech
Renault Clio I Feel Slovenia

Renault Clio I Feel Slovenia

Promocijska vsebina
Ista ljubezen, nova zgodba

Avto tech
Pazite se vročine

Pazite se vročine

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

Kar zdaj najdemo več ali manj le na letališčih, bi lahko bil začetek mest brez avtomobilov.

Avto tech
Škoda objavlja prve skice prenovljene Octavie

Škoda objavlja prve skice prenovljene Octavie

Promocijska vsebina
Digitalna svetovna premiera bo 14. februarja.

Avto tech
Neeee, no…

Neeee, no…

Niti zamisliti si nočemo,  kako se je revež počutil…

Avto tech
»Hekanje« registrske tablice

»Hekanje« registrske tablice

Na videz briljantna ideja, ki pa na žalost ni delovala tako, kot si je avtor zamislil…

Avto tech
Najnevarnejši serijski avto

Najnevarnejši serijski avto

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Ali zamrznjen avto vžge?

Ali zamrznjen avto vžge?

Kaj se zgodi, če avtomobil spremenite v ledeno kocko in ga poskusite zagnati?

Avto tech
Dacia Sandero Stepway: robusten, vsestranski križanec

Dacia Sandero Stepway: robusten, vsestranski križanec

Promocijska vsebina
Dacia Sandero St...