So krive lutke?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2024 05:37:00, Kategorija: Avto tech

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

So krive lutke?
Podatki kažejo, da je verjetnost resnih poškodb ali celo smrti v prometnih nesrečah pri ženskah za kar 73 odstotkov višja kot pri moških. Večina dosedanjih raziskav je dala sklepati, da so za to krivi varnostni pasovi – ženske so v povprečju nižje od moških, nekoliko drugače sedijo in si drugače namestijo varnostni pas. Ali varnostni pasovi res niso bili narejeni z mislijo na ženske?

Raziskava, ki so jo opravili znanstveniki na univerzi v ameriški Virginiji je pokazala, da je res tako. Toda zakaj? Vsega so menda krive tako imenovane antropomorfne testne naprave oziroma po domače – testne lutke. Tiste, ki se uporabljajo pri varnostnih preizkusih trkov avtomobilov. Hmmm??

Do leta 2003 so se v varnostnih testih trkov uporabljale »moške« lutke, ki so simulirale povprečnega moškega. A ker se v avtomobilih vozijo tudi ženske, so leta 2003 uvedli tudi »ženske« lutke, ki so bile nižje in lažje. In naredili napako… Te lutke so bile in so še visoke 150 centimetrov in tehtajo 50 kilogramov, kar je menda, dame ne bodite jezne, precej manj od ženskega povprečja. »Napačna« višina in teža sta povzročili nerealne rezultate analiz posledic trkov, proizvajalci avtomobilov pa posledično svojih varnostnih pasov niso mogli ustrezno prilagoditi. »Zelo dobro vemo, da se moški in ženske biomehansko razlikujemo po porazdelitvi maščob, obliki medenice in še čem, zato nam testni rezultati trkov lahko dajo pomembne informacije o vplivu varnostnih pasov na človekovo telo in skeletno strukturo,« je povedal Jason Forman, eden od članov raziskovalne ekipe. »In bolj kot so ti podatki realni, bolj varne sisteme varnostih pasov je mogoče izdelati.«

Torej – proizvajalci avtomobilov, dajte uporabiti bolj realne lutke…

Vir: Taylor & Francis

preberite še to

Avto tech
Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Pametna motoristična čelada, ki s pomočjo umetne inteligence odpravlja mrtve kote.

Avto tech
5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

Avtomobil (če mu lahko tako reče), ki 400 metrov prevozi v petih sekundah in doseže skoraj 500 km/h.

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Most, ki že trinajst let »brije« tovorna vozila.

Avto tech
Tudi svetnik mu ni pomagal

Tudi svetnik mu ni pomagal

Proti neprevidnosti in nerodnosti ne pomagajo niti svetniki. Tudi če jih nosite na hrbtu.

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?
Avto tech
Kako pa je to preživel?

Kako pa je to preživel?

Voznik tega avtomobila je imel vso srečo, ki obstaja na svetu…

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Najboljše iz obeh svetov

Najboljše iz obeh svetov

Promocijska vsebina
Novi priključni...