So krive lutke?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 07. 2019 08:03:00, Kategorija: Avto tech

Ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk.

So krive lutke?

Podatki kažejo, da je verjetnost resnih poškodb ali celo smrti v prometnih nesrečah pri ženskah za kar 73 odstotkov višja kot pri moških. Večina dosedanjih raziskav je dala sklepati, da so za to krivi varnostni pasovi – ženske so v povprečju nižje od moških, nekoliko drugače sedijo in si drugače namestijo varnostni pas. Ali varnostni pasovi res niso bili narejeni z mislijo na ženske?

Najnovejša raziskava, ki so jo opravili znanstveniki na univerzi v ameriški Virginiji je pokazala, da je res tako. Toda zakaj? Vsega so menda krive tako imenovane antropomorfne testne naprave oziroma po domače – testne lutke. Tiste, ki se uporabljajo pri varnostnih preizkusih trkov avtomobilov. Hmmm…

Do leta 2003 so se v varnostnih testih trkov uporabljale »moške« lutke, ki so simulirale povprečnega moškega. A ker se v avtomobilih vozijo tudi ženske, so leta 2003 uvedli tudi »ženske« lutke, ki so bile nižje in lažje. In naredili napako… Te lutke so bile in so še visoke 150 centimetrov in tehtajo 50 kilogramov, kar je menda, dame ne bodite jezne, precej manj od ženskega povprečja. »Napačna« višina in teža sta povzročili nerealne rezultate analiz posledic trkov, proizvajalci avtomobilov pa posledično svojih varnostnih pasov niso mogli ustrezno prilagoditi. »Zelo dobro vemo, da se moški in ženske biomehansko razlikujemo po porazdelitvi maščob, obliki medenice in še čem, zato nam testni rezultati trkov lahko dajo pomembne informacije o vplivu varnostnih pasov na človekovo telo in skeletno strukturo,« je povedal Jason Forman, eden od članov raziskovalne ekipe. »In bolj kot so ti podatki realni, bolj varne sisteme varnostih pasov je mogoče izdelati.«

Torej – proizvajalci avtomobilov, dajte uporabiti bolj realne lutke…

Vir: Taylor & Francis

preberite še to

Avto tech
Eno je teorija...

Eno je teorija...

Dekle je govorilo o varni vožnji z električnim skirojem, potem pa naredilo to...

Avto tech
Dvokolesni generator

Dvokolesni generator

Švedski električni moped, ki bo napajal vaše orodje in elektronske naprave.

Avto tech
Konec »padalcev«

Konec »padalcev«

Vam gre na živce, da neznani ljudje vozijo po vašem dovozu? Poizkusite tole…

Avto tech
Prihaja »električni Mustang«

Prihaja »električni Mustang«

Ford bo sredi meseca predstavil spoj prvi serijski električni avtomobil.

Avto tech
Kako pa je to preživel?

Kako pa je to preživel?

Voznik tega avtomobila je imel vso srečo, ki obstaja na svetu…

Avto tech
Zakaj so rdeči?

Zakaj so rdeči?

Ste se kdaj vprašali, zakaj so gasilski avtomobili rdeči? Da se bolje vidijo, seveda… Res?

Avto tech
Mudilo se ji je…

Mudilo se ji je…

Malce napačno je ocenila luknjo….

Avto tech
Toyotin malček

Toyotin malček

Toyota bo na tokijskem avtomobilskem sejmu predstavila majhen električni dvosedežnik.

Avto tech
Je elektrika boljša?

Je elektrika boljša?

So električni avtomobili res okolju bolj prijazni? So! Če…

Avto tech
Avtoštoparka

Avtoštoparka

Pobirate kdaj avtoštoparje? Tega verjetno bi.

Avto tech
Prvi električni Volvo

Prvi električni Volvo

Volvo XC40 Recharge je prvi čisto električni model tega proizvajalca.

Avto tech
Kako čist je vodik?

Kako čist je vodik?

Olimpijska plavalka je tekla v balonu izpustov avtomobila na vodikove gorivne celice.