So krive lutke?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 07. 2019 08:03:00, Kategorija: Avto tech

Ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk.

So krive lutke?

Podatki kažejo, da je verjetnost resnih poškodb ali celo smrti v prometnih nesrečah pri ženskah za kar 73 odstotkov višja kot pri moških. Večina dosedanjih raziskav je dala sklepati, da so za to krivi varnostni pasovi – ženske so v povprečju nižje od moških, nekoliko drugače sedijo in si drugače namestijo varnostni pas. Ali varnostni pasovi res niso bili narejeni z mislijo na ženske?

Najnovejša raziskava, ki so jo opravili znanstveniki na univerzi v ameriški Virginiji je pokazala, da je res tako. Toda zakaj? Vsega so menda krive tako imenovane antropomorfne testne naprave oziroma po domače – testne lutke. Tiste, ki se uporabljajo pri varnostnih preizkusih trkov avtomobilov. Hmmm…

Do leta 2003 so se v varnostnih testih trkov uporabljale »moške« lutke, ki so simulirale povprečnega moškega. A ker se v avtomobilih vozijo tudi ženske, so leta 2003 uvedli tudi »ženske« lutke, ki so bile nižje in lažje. In naredili napako… Te lutke so bile in so še visoke 150 centimetrov in tehtajo 50 kilogramov, kar je menda, dame ne bodite jezne, precej manj od ženskega povprečja. »Napačna« višina in teža sta povzročili nerealne rezultate analiz posledic trkov, proizvajalci avtomobilov pa posledično svojih varnostnih pasov niso mogli ustrezno prilagoditi. »Zelo dobro vemo, da se moški in ženske biomehansko razlikujemo po porazdelitvi maščob, obliki medenice in še čem, zato nam testni rezultati trkov lahko dajo pomembne informacije o vplivu varnostnih pasov na človekovo telo in skeletno strukturo,« je povedal Jason Forman, eden od članov raziskovalne ekipe. »In bolj kot so ti podatki realni, bolj varne sisteme varnostih pasov je mogoče izdelati.«

Torej – proizvajalci avtomobilov, dajte uporabiti bolj realne lutke…

Vir: Taylor & Francis

preberite še to

Avto tech
Kolesarsko polnjenje Tesle

Kolesarsko polnjenje Tesle

Za koliko lahko devet kolesarjev v dvajsetih minutah napolni Teslo?

Avto tech
Goljufivi e-dirkač

Goljufivi e-dirkač

Dirkač Formule E je bil diskvalificiran, ker ni - tekmoval on…

Avto tech
965 km z enim polnjenjem

965 km z enim polnjenjem

Opuščeni Dysonov »Tesla killer« je ponovno priplaval na površje. In obeta…

Avto tech
Električni VW-ji le preko spleta

Električni VW-ji le preko spleta

Volkswagen spreminja način prodaje svojih avtomobilov. Električni modeli ID bodo na voljo le preko spleta&hell...

Avto tech
»Kreativno« obračanje

»Kreativno« obračanje

Ljudje smo kreativna in inovativna bitja, kar se kaže tudi pri obračanju avtomobila.

Avto tech
Napihljivi električni moped

Napihljivi električni moped

Moped, skuter, e-kolo ali karkoli to že je, lahko nosite v nahrbtnikuin pred vožnjo - napihnete...

Avto tech
Najvarnejši avto na svetu…

Najvarnejši avto na svetu…

Mesec dni stari Tesli Model 3 je – odpadel volan…

Avto tech
Ali zamrznjen avto vžge?

Ali zamrznjen avto vžge?

Kaj se zgodi, če avtomobil spremenite v ledeno kocko in ga poskusite zagnati?

Avto tech
Prvi s serijskim LiDARjem

Prvi s serijskim LiDARjem

Volvo bo leta 2020 na trg poslal avtomobil s serijsko  vgrajenim laserskim merilnikom LiDAR.

Avto tech
So samovozni avtomobili varnejši?

So samovozni avtomobili varnejši?

Pri Tesli pravijo, da je neprimerno bolj varno, če volan prepustimo avtomobilu, mi pa ga le nadziramo.

Avto tech
Več kot 700 km z enim polnjenjem

Več kot 700 km z enim polnjenjem

Xpeng z modelom P7 meče rokavico Tesli tako po dosegu kot ceni.

Avto tech
Kako razstaviti Jeepa v minuti in pol?

Kako razstaviti Jeepa v minuti in pol?

In ga potem v podobnem času spet sestaviti nazaj? Nekako tako…