Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 12. 2020 05:35:00, Kategorija: Avto tech

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ki vozijo po predpisih. Gre tudi drugače...

Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji
Pravzaprav je res – zakaj bi kaznovali voznike, ki vozijo po predpisih in, kar je še pomembnejše - zakaj bi po nepotrebnem spravljali v nevarnost kolesarje, saj znajo biti hitrostne ovire, po domače »ležeči policaji«, zanje biti dokaj nevarni.

Na Švedskem so se problematike lotili nekoliko drugače. Bolj tehnično dovršeno od običajnih gradbenih posegov, s katerimi se dvigne del ceste. Izdelali ActiBump, ležeče policaje, ki niso dvignjeni, pač pa spuščeni. In to ne ves čas. So namreč povezani z radarjem in se spustijo le, če zaznajo, da se nekdo približuje s preveliko hitrostjo. Spust ni velik, le 6 centimetrov, a je to dovolj, da voznik dobi dokaj jasno sporočilo, da je prehiter. Poleg tega so narejeni tako, da lahko kolesarji vozijo mimo njih in s tem niso v nevarnosti, da bi izgubili ravnotežje in padli.


Ideja v primerjavi s klasičnimi »ležečimi policaji« verjetno ni ravno poceni, a se nam kljub temu zdi dobra, saj »kaznuje« le tiste, ki so krivi, ne pa vseh po vrsti.


Prispevek na to temo smo objavili že pred časom, od takrat pa je sistem zrasel v neke vrste varnostno-ekološki sistem, saj poleg tega, da umirja promet brez omejevanja pretočnosti, zbira še podatke o hitrosti, kakovosti zraka, vibracijah in hrupu, na osnovi teh pa je mogoče sistem prilagajati v realnem času. To v praksi pomeni, da so na določenih odsekih v različnem času različne hitrostne omejitve in ActiBump se jim sproti prilagaja. Informacije so koristne tudi mestnim oblastem, saj jim lahko pomagajo pri okoljskih, urbanističnih, prometnih in še kakšnih načrtih.


ActiBump je na Švedskem mogoče najti že v mnogih mestih (Linköping, Uppsala, Malmö, Västerås, Helsingborg, Öresund), pa tudi v avstralskem Perthu, norveškem Bergnu in še kje. Kaj pa pri nas? Na cesti teh prilagodljivih ovir še nismo zasledili, imamo pa zastopnika, na katerega se je mogoče obrniti za več informacij…

Vir: Edeva

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...