Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 12. 2020 05:35:00, Kategorija:

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ki vozijo po predpisih. Gre tudi drugače...

Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji
Pravzaprav je res – zakaj bi kaznovali voznike, ki vozijo po predpisih in, kar je še pomembnejše - zakaj bi po nepotrebnem spravljali v nevarnost kolesarje, saj znajo biti hitrostne ovire, po domače »ležeči policaji«, zanje biti dokaj nevarni.

Na Švedskem so se problematike lotili nekoliko drugače. Bolj tehnično dovršeno od običajnih gradbenih posegov, s katerimi se dvigne del ceste. Izdelali ActiBump, ležeče policaje, ki niso dvignjeni, pač pa spuščeni. In to ne ves čas. So namreč povezani z radarjem in se spustijo le, če zaznajo, da se nekdo približuje s preveliko hitrostjo. Spust ni velik, le 6 centimetrov, a je to dovolj, da voznik dobi dokaj jasno sporočilo, da je prehiter. Poleg tega so narejeni tako, da lahko kolesarji vozijo mimo njih in s tem niso v nevarnosti, da bi izgubili ravnotežje in padli.


Ideja v primerjavi s klasičnimi »ležečimi policaji« verjetno ni ravno poceni, a se nam kljub temu zdi dobra, saj »kaznuje« le tiste, ki so krivi, ne pa vseh po vrsti.


Prispevek na to temo smo objavili že pred časom, od takrat pa je sistem zrasel v neke vrste varnostno-ekološki sistem, saj poleg tega, da umirja promet brez omejevanja pretočnosti, zbira še podatke o hitrosti, kakovosti zraka, vibracijah in hrupu, na osnovi teh pa je mogoče sistem prilagajati v realnem času. To v praksi pomeni, da so na določenih odsekih v različnem času različne hitrostne omejitve in ActiBump se jim sproti prilagaja. Informacije so koristne tudi mestnim oblastem, saj jim lahko pomagajo pri okoljskih, urbanističnih, prometnih in še kakšnih načrtih.


ActiBump je na Švedskem mogoče najti že v mnogih mestih (Linköping, Uppsala, Malmö, Västerås, Helsingborg, Öresund), pa tudi v avstralskem Perthu, norveškem Bergnu in še kje. Kaj pa pri nas? Na cesti teh prilagodljivih ovir še nismo zasledili, imamo pa zastopnika, na katerega se je mogoče obrniti za več informacij…

Vir: Edeva

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!