Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 12. 2020 05:35:00, Kategorija:

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ki vozijo po predpisih. Gre tudi drugače...

Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji
Pravzaprav je res – zakaj bi kaznovali voznike, ki vozijo po predpisih in, kar je še pomembnejše - zakaj bi po nepotrebnem spravljali v nevarnost kolesarje, saj znajo biti hitrostne ovire, po domače »ležeči policaji«, zanje biti dokaj nevarni.

Na Švedskem so se problematike lotili nekoliko drugače. Bolj tehnično dovršeno od običajnih gradbenih posegov, s katerimi se dvigne del ceste. Izdelali ActiBump, ležeče policaje, ki niso dvignjeni, pač pa spuščeni. In to ne ves čas. So namreč povezani z radarjem in se spustijo le, če zaznajo, da se nekdo približuje s preveliko hitrostjo. Spust ni velik, le 6 centimetrov, a je to dovolj, da voznik dobi dokaj jasno sporočilo, da je prehiter. Poleg tega so narejeni tako, da lahko kolesarji vozijo mimo njih in s tem niso v nevarnosti, da bi izgubili ravnotežje in padli.


Ideja v primerjavi s klasičnimi »ležečimi policaji« verjetno ni ravno poceni, a se nam kljub temu zdi dobra, saj »kaznuje« le tiste, ki so krivi, ne pa vseh po vrsti.


Prispevek na to temo smo objavili že pred časom, od takrat pa je sistem zrasel v neke vrste varnostno-ekološki sistem, saj poleg tega, da umirja promet brez omejevanja pretočnosti, zbira še podatke o hitrosti, kakovosti zraka, vibracijah in hrupu, na osnovi teh pa je mogoče sistem prilagajati v realnem času. To v praksi pomeni, da so na določenih odsekih v različnem času različne hitrostne omejitve in ActiBump se jim sproti prilagaja. Informacije so koristne tudi mestnim oblastem, saj jim lahko pomagajo pri okoljskih, urbanističnih, prometnih in še kakšnih načrtih.


ActiBump je na Švedskem mogoče najti že v mnogih mestih (Linköping, Uppsala, Malmö, Västerås, Helsingborg, Öresund), pa tudi v avstralskem Perthu, norveškem Bergnu in še kje. Kaj pa pri nas? Na cesti teh prilagodljivih ovir še nismo zasledili, imamo pa zastopnika, na katerega se je mogoče obrniti za več informacij…

Vir: Edeva

preberite še to

Avto tech
Bo dober voznik?

Bo dober voznik?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
So še hujši…

So še hujši…

Včasih malce tolažbe nudi tudi to, da je nekje še huje kot pri nas…

Avto tech
Mercedes Hyperscreen

Mercedes Hyperscreen

Podjetje je predstavilo 56-palčni zaslon, ki bo domoval v njihovem električnem avtomobilu EQS.

Avto tech
Kako prepeljati vetrnico? Tako.

Kako prepeljati vetrnico? Tako.

Pogled na prevoz 67 metrov dolge lopatice vetrne turbine je res nekaj posebnega.

Avto tech
Skoraj sam

Skoraj sam

Tesla Model 3 je od San Francisca do Los Angelesa in nazaj vozil čisto sam… Skoraj...

Avto tech
Zadovoljni z elektriko

Zadovoljni z elektriko

Le 1% voznikov električnih avtomobilov pogreša bencinske/dizelske konjičke.

Avto tech
Polnilni robot

Polnilni robot

VW je prikazal, kako bo v praksi deloval njihov robot za polnjenje električnih avtomobilov.

Avto tech
Je to najbolj ugoden električni avto v Sloveniji?

Je to najbolj ugoden električni avto v Sloveniji?

Promocijska vsebina
Na slovenske ceste bo kmalu zapeljal ŠKODA ENYAQ iV.

Avto tech
Električni traktor(ček)

Električni traktor(ček)

Indijski električni  Sonalika Tiger lahko dve toni težak tovor vleče do osem ur…

Avto tech
Prehitro se je veselil

Prehitro se je veselil

»Ni konec, dokler ni konec« je dober nasvet...

Avto tech
Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...

Avto tech
Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Švedi se ne šalijo z ležečimi policaji

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...