Tako so jih zaganjali

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 11. 2022 05:44:00, Kategorija: Avto tech

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Tako so jih zaganjali
Ko hočemo s svojim avtomobilom na pot, sedemo vanj in obrnemo ključ ali pritisnemo gumb. No v Formuli 1 zadeve niso tako preproste. Zadnje čase je šla tehnologija seveda naprej, a še v devetdesetih je bil zagon izredno zapleten in kompleksen postopek. Od časa, ko je ekipa prispela na dirkališče pa do prvega zagona motorja dirkalnika je običajno preteklo od ene in pol do dve in pol uri, odvisno od vremena, zunanje temperature in še česa. Zakaj?

Motorji, ki se uporabljajo v F1 so izredno zmogljivi, a ker gre za delovanje pri velikih obremenitvah in visokih vrtljajih, je potrebno biti zelo pazljiv. Da bi se kar najbolj zmanjšala obraba je motorje pred zagonom potrebno segreti na ustrezno temperaturo. To poteka preko »zunajtelesnega obtoka«, kjer avtomobilski hladilni sistem priključijo na grelnik, ki skozenj poganja segreto hladilno tekočino. Ko je motor segret na najmanj 50 stopinj, gretje izključijo, hladilni sistem pa ustrezno odzračijo in priključijo nazaj na avtomobilski obtok. Nato motor nekajkrat ročno zavrtijo, da se ustrezne komponente ustrezno naoljijo, priključi in odzrači se hidravlika, preveri delovanje sklopke, menjalnika, plina in izvede še kup drugih postopkov. Ko je vse tako, kot je treba, ko je motor avtomobila na ustrezni temperaturi, vsi tlaki takšni, kot morajo biti, se avtomobil zažene s pomočjo zunanjega zaganjalnika.

Več v spodnjem videu…


Vir: YouTube

preberite še to

Avto tech
Bencin in dizel

Bencin in dizel

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Mobilni bordeli?

Mobilni bordeli?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. Tudi javne hiše…

Avto tech
Trobiš? Čakaj!

Trobiš? Čakaj!

Policija v Mumbaju se je nepotrebnega trobljenja lotila na izviren »kaznovalni« način.

Avto tech
Zakaj so na tem mestu ravni?

Zakaj so na tem mestu ravni?

Ste se kdaj vprašali, zakaj je rob avtomobilskega blatnika večinoma raven?

Avto tech
Namesto mreže – avto

Namesto mreže – avto

Reševalci avtomobila iz reke so dobili dodaten bonus za dobro opravljeno delo…

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
Manj dizelske porabe

Manj dizelske porabe

Priprava, ki s pomočjo vodika zmanjša porabo in emisije velikih dizelskih motorjev

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Olje za 30.000 kilometrov

Olje za 30.000 kilometrov

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Ka...