Zakaj nimamo več električni vozil?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2019 04:55:00, Kategorija: Avto tech

Zakaj veliki nemški, japonski, ameriški proizvajalci tako počasi uvajajo električne avtomobile?

Zakaj nimamo več električni vozil?
Mercedes bo do leta 2022 odpustil okoli 10.000 ljudi, odpuščali pa bodo tudi pri Audiju, Volkswagnu in še kje. Zakaj? Zaradi prehoda na proizvodnjo električnih vozil. Ali se to ne sliši malce nelogično? Razen tega pa – kako to, da veliki proizvajalci avtomobilov, kot so Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Toyota in podobni, že sedaj ne proizvajajo več električnih modelov? Zakaj se našteti velikani s področja motorjev z notranjim izgorevanjem niso prej lotili elektrike? Zakaj so električni modeli uveljavljenih avtomobilskih znam videti, kot da gre za neke stranske projekte v slogu »ker delajo vsi, pa dajmo še mi«. In še nekaj - Tesla je v primerjavi s Volkswagnom ali Toyoto malček, kljub temu pa dominira na področju električnih avtomobilov. Kaj se gredo?

Odgovori na ta vprašanja so vse prej kot preprosti. Težava je pravzaprav točno to, kar se na prvi pogled zdi prednost – velikost in moč teh podjetij. Veliki nemški, francoski, japonski, ameriški in še kateri proizvajalci zaposlujejo velikansko število ljudi. Avtomobili z notranjim izgorevanjem so sestavljeni iz tisoče delov, ki jih je potrebno izdelati, kar seveda počnejo proizvajalci ali njihovi zunanji partnerji. Za vsakim delom je torej oseba, ki živi od razvoje, proizvodnje in vgradnje tega dela. Če se iz avtomobila odstrani motor z notranjim izgorevanjem in nadomesti z električlnim(i), se število delov drastično zmanjša. Kar naenkrat več ne potrebujemo blokov motorja, valjev, svečk, izpušnih sistemov, oljnih črpalk… Ker vse te dele sedaj izdeluje veliko ljudi, bi ti lahko ostali brez dela. Sedaj pa si zamislite, da ste politik v Nemčiji, Franciji, ZDA ali na Japonskem. Že če bi se eden od velikih proizvajalcev odločil izdelovati izključno električne avtomobile, bi to lahko pomenilo več deset tisoč odpuščenih, kaj šele, če bi se za kaj takega odločili vsi. Pri tem je potrebno poudariti, da s prehodom na proizvodnjo izključno električnih vozil ne bi trpeli le proizvajalci in njihovi dobavitelji ampak tudi prodajalci, ki živijo od vzdrževanja vozil. Tega je pri električnih vozilih bistveno manj, kar seveda pomeni manj dela in manj zaposlenih.

Niso pa politiki edini, ki bi jim odpuščanja delal sive lase. Kaj pa direktorji? Si lahko zamislite, kako se bo počutil nek direktor, ki ni lastnik podjetja ampak je v njem le zaposlen, če bo zaradi njegove odločitve na cesti ostalo toliko in toliko tisoč ljudi? Ali pa, kaj se bo zgodilo s tržno vrednostjo podjetja, če bo naenkrat imelo toliko manj zaposlenih? Vse skupaj je videti kot vnaprej izgubljena bitka – hudo bo, če se bo izgubil bencinsko/dizelski del, a če se ne naredi ustreznega koraka v električno smer, je ogrožena tovarna v celoti. Ali povedano drugače - treba je tehtati med tem ali bodo delo izgubili vsi zaposleni ali le del. Žalostna, a neizogibna izbira. In če ne bi »zgage« naredila Tesla, bi jo kdo drug, in če to ne bi bila električna vozila, bi bila pa vodikova ali kakšna druga. Dnevi klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem gredo h koncu. In afera dieselgate je vse skupaj še pospešila. To je le eden od razlogov, zakaj so pri tradicionalnih proizvajaolcih tako previdni. Jih je pa še več, najdete pa jih v spodnjem videu.

Da, prehod na električna vozila ni črno-bela stvar, tako kot ni črno-bela proizvodnja električne energije, hrane in še česa. »Eko« in »bio« se sliši odlično, v praksi pa so zadeve precej bolj zapletene.

Vir: Flo's Tech Reviews/YouTube

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...