Znate varno odpreti vrata avtomobila?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 8. 12. 2022 05:40:00, Kategorija: Avto tech

Iz avtomobila je, za vas in za kolesarje, bolj varno izstopiti »po nizozemsko«.

Znate varno odpreti vrata avtomobila?
Ko izstopate iz avtomobila najverjetneje ubirate povsem običajen način – če ste na levi, torej voznik ali sedite za njim, z levo roko potegnete za kljuko in potisnete vrata, da se odprejo, če ste na desni, pa to pač naredite z desno roko. Vse skupaj je več ali manj samodejno, »generično« in nihče ne razmišlja o tem, mar ne? Pa bi mogoče lahko… Posebej v mestih… Težava takšnega podpiranja vrat je namreč v tem, da pogosto ne vidimo, kaj se dogaja za nami in jih lahko odpremo v trenutku, ko mimo pripelje kak kolesar. In nesreča je tu…

Da gre za resnejšo težavo so prvi opazili v eni najbolj kolesarskih držav – na Nizozemskem. Tam so v poznih šestdesetih in v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja pričeli beležiti velik porast nesreč s smrtnim izidom, v katerih so bili udeleženi kolesarji - letno je umrlo povprečno preko 3200 kolesarjev, od tega okoli 450 otrok. Zakaj tak porast? Zato, ker si je država takrat opomogla od posledic Druge svetovne vojne, standard je zrasel in vse več ljudi si je lahko privoščilo avtomobil. Kar pa je bilo v državi, kjer je bilo po mestih najpogostejše prevozno sredstvo še vedno kolo, dokaj problematično. In oblasti so se določile, da je treba nekaj narediti. Uvedle so kar nekaj ukrepov, ki naj bi povečali varnost na cestah, eden od njih pa je tudi »nizozemski način« odpiranja vrat. Za kaj gre?

Bistvo »nizozemskega odpiranja« (angleški izraz je »dutch reach«) je v tem, da, če sedimo na levi, kljuke ne potegnemo z levo ampak z desno roko. Na ta način smo se primorani obrniti in tako »nehote« vidimo, kaj se dogaja za nami, s tem pa preprečimo, da bi odprli vrata »v kolesarja«. Metoda se je, skupaj seveda z drugimi ukrepi, izkazala za dokaj uspešno, saj se je število žrtev med kolesarji zmanjšalo na manj kot 600 letno, od tega pa je bila le peščica posledica neprevidnega odpiranja vrat. »Nizozemsko odpiranje« so pred nekaj leti vključili v cestno-prometni zakonik tudi v Veliki Britaniji, o njem pa od leta 2019 učijo tudi v avto-šolah v ZDA, Avstraliji in še kje.

Je zadeva uporabna tudi pri nas? Zagotovo. Zadnja leta je na cestah, posebej v mestih, vse več kolesarjev in posledično je tudi tveganja za tovrstne nesreče več…


Vir: Bicycle Network

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!