V zadnjih 12 mesecih je kar 34 % potrošnikov v regiji EMEA pri nakupovanju uporabilo ChatGPT ali druge UI asistente, kar kaže na hitro rast uporabe umetne inteligence pri oblikovanju nakupne izkušnje. Ob vse večji razširjenosti UI nakupnih pomočnikov, ki v imenu potrošnikov brskajo in nakupujejo na spletu, se trgovci soočajo z novimi izzivi:
- upravljanje sistemov za zaznavanje botov, ki lahko pomotoma blokirajo legitimne transakcije, izvedene prek UI agentov
- podpora nakupom s pomočjo UI agenta – tako za prijavljene uporabnike kot za goste
- ohranjanje preglednosti nad uporabnikom in njegovimi plačilnimi podatki, tudi ko nakup opravlja UI agent
»Odgovornost, da trgovcem zagotovi enako raven zaupanja v UI agente, kot jo imajo v svoje najboljše stranke in partnerske mreže, nosi celoten plačilni ekosistem,« je povedal Jack Forestell, direktor za produktno strategijo pri Visi. »V zadnjem letu smo tesno sodelovali s trgovci, izdajatelji in partnerji, da bi zagotovili, da so transakcije, ki jih izvaja UI agent, enako brezhibne in varne kot katero koli današnje plačilo. Naš novi varnostni protokol je osredotočen na razvoj funkcionalnosti brez potrebe po kodiranju, ki trgovcem omogoča varno prepoznavanje UI nakupnih pomočnikov ter zagotavljanje boljše plačilne in personalizirane izkušnje za znane uporabnike.«
»Zagotavljanje varne prihodnosti spletne trgovine je skupna odgovornost – še posebej zdaj, ko UI agenti začenjajo delovati v imenu uporabnikov,« je povedala Stephanie Cohen, direktorica za strateški razvoj pri podjetju Cloudflare. »Naše sodelovanje z Viso pri razvoju razvoju Trusted Agent predstavlja ključen korak k vzpostavitvi potrebnih varoval za ta novi ekosistem.«
Zaupanja vredna podpora trgovcem v dobi UI nakupnih pomočnikov
V svetu, kjer nakupne odločitve vse pogosteje sprejema umetna inteligenca, trgovci potrebujejo orodja za prepoznavanje zaupanja vrednih UI agentov, preverjanje njihovih poverilnic ter ohranjanje odnosov s strankami, ne da bi morali zaradi tega svoje sisteme spreminjati v temeljih.
Protokol zaupanja vrednega agenta na te izzive odgovarja z novimi tehničnimi rešitvami, ki uporabljajo kriptografske podpise, specifične za UI agenta, in vključuje sledeče podatke:
- Namera UI agenta – označuje, da gre za zaupanja vrednega agenta, ki želi pridobiti dodatne informacije o določenem izdelku ali izvesti nakup pri trgovcu
- Prepoznavanje uporabnika – podatkovni elementi, ki povedo, ali gre za potrošnika, ki že ima uporabniški račun, in ali je v preteklosti že sodeloval s trgovcem
- Podatki o plačilu – UI agenti imajo možnost prenosa plačilnih podatkov, s katerimi podpirajo trgovčev izbrani način nakupa ali plačila.
Začetne specifikacije se za zdaj sicer nanašajo na omrežje Visa, vendar varno in zanesljivo delovanje UI nakupovalnih pomočnikov zahteva odprt pristop na ravni celotnega ekosistema. Visa je zavezana tesnemu usklajevanju z globalnimi organizacijami za standardizacijo, kot so IETF, OpenID Foundation in EMVCo. Tesno sodelujejo s partnerji v ekosistemu, da bi zagotovili, da bo Trusted Agent Protocol dopolnjeval druge nedavno napovedane protokole, kot je Agentic Commerce Protocol, in sodelujejo s Coinbase, da bi uskladili interoperabilnost z x402.
Rešitev Trusted Agent Protocol temelji na osnovnem standardu HTTP Message Signature in je usklajen z Web Bot Auth. Trgovcem in agentom omogoča vzpostavitev zaupanja z uporabo obstoječe spletne infrastrukture, ob minimalnih spremembah uporabniške izkušnje na spletnih mestih trgovcev ali na straneh za zaključek nakupa, ter je razširljiv tudi na nespletne sporočilne protokole.