Pogon na vsa kolesa (AWD)
Pri avtomobilu s pogonom na vsa kolesa se navor prenaša na vsa štiri kolesa, vendar ne enakomerno. Pri normalnih (avto)cestnih pogojih računalnik večino navora pošilja na zadnja kolesa, na prednja pa skoraj nič, če pa zazna spremembo voznih razmer, pa distribucijo navora prilagodi tako, da avtomobil ohrani kar najboljši oprijem. Za razliko od avtomobilov s samo prednjim ali zadnjim pogonom, bodo avtomobili s pogonom na vsa kolesa v dežju ali snegu zelo redko zdrsnili.
Sisteme AWD najdemo v vseh tipih vozil, od običajnih osebnih do športnih terencev.
Pogon na štiri kolesa (4WD ali 4x4)
Pogona na vsa štiri kolesa je to, kar običajno najdemo v »pravih« terencih, večkrat pa tudi v dostavnih avtomobilih in tovornjakih. Pri avtomobilih s 4WD se ves navor pošilja na zadnja kolesa, prednja pa se vrtijo prosto, pogon na vsa kolesa pa voznik aktivira ročno z ročico blizu menjalne takrat, ko meni, da je to potrebno glede na vozne razmere, preko diferenciala pa je mogoče nadzirati tudi količino navora med levim in desnim parom koles. Iz zapisanega gre torej sklepati, da gre pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom za vozila, namenjena (tudi) vožnji izven ustaljenih poti.
Kaj je torej boljše?
Pravzaprav gre za primerjavo jabolk in hrušk. Oba sistema imata svoje prednosti in nudita bolši oprijem, je pa seveda vse odvisno od tega, kje se vozite. Če vas pot pogosto vodi po kakšnih gozdnih in razritih poteh, potem je boljša rešitev 4WD oziroma 4x4, če pa ste večinoma na navadnih cestah, pa vam bo v dežju in snegu bolj koristil AWD. Kaj pa v lepem vremenu? Takrat pa je bolje imeti avtomobil s prednjim ali zadnjim pogonom. Ta bo zagotovo cenejši od svojih AWD ali 4WD bratov in bratrancev, pa tudi poraba bo nižja.
▪