Brezzračnica

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7. 06. 2019 04:12:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Brezzračnica

Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.

Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2014. Njihova cena pa še ni znana.


Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Eno je teorija...

Eno je teorija...

Dekle je govorilo o varni vožnji z električnim skirojem, potem pa naredilo to...

Avto tech
Dvokolesni generator

Dvokolesni generator

Švedski električni moped, ki bo napajal vaše orodje in elektronske naprave.

Avto tech
Konec »padalcev«

Konec »padalcev«

Vam gre na živce, da neznani ljudje vozijo po vašem dovozu? Poizkusite tole…

Avto tech
Prihaja »električni Mustang«

Prihaja »električni Mustang«

Ford bo sredi meseca predstavil spoj prvi serijski električni avtomobil.

Avto tech
Kako pa je to preživel?

Kako pa je to preživel?

Voznik tega avtomobila je imel vso srečo, ki obstaja na svetu…

Avto tech
Zakaj so rdeči?

Zakaj so rdeči?

Ste se kdaj vprašali, zakaj so gasilski avtomobili rdeči? Da se bolje vidijo, seveda… Res?

Avto tech
Mudilo se ji je…

Mudilo se ji je…

Malce napačno je ocenila luknjo….

Avto tech
Toyotin malček

Toyotin malček

Toyota bo na tokijskem avtomobilskem sejmu predstavila majhen električni dvosedežnik.

Avto tech
Je elektrika boljša?

Je elektrika boljša?

So električni avtomobili res okolju bolj prijazni? So! Če…

Avto tech
Avtoštoparka

Avtoštoparka

Pobirate kdaj avtoštoparje? Tega verjetno bi.

Avto tech
Prvi električni Volvo

Prvi električni Volvo

Volvo XC40 Recharge je prvi čisto električni model tega proizvajalca.

Avto tech
Kako čist je vodik?

Kako čist je vodik?

Olimpijska plavalka je tekla v balonu izpustov avtomobila na vodikove gorivne celice.