Brezzračnica

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7. 06. 2019 04:12:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Brezzračnica

Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.

Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2014. Njihova cena pa še ni znana.


Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Inovativna parkiranja

Inovativna parkiranja

Parkiranje je za nekatere ljudi rutina, za druge nočna mora, za tretje pa tekmovalni šport.

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
»Hekanje« registrske tablice

»Hekanje« registrske tablice

Na videz briljantna ideja, ki pa na žalost ni delovala tako, kot si je avtor zamislil…

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Ko Tesla eksplodira

Ko Tesla eksplodira

Neka družina je komaj odnesla živo glavo, ko je njihovi Tesli odpovedal »avtopilot«.

Avto tech
Karma

Karma

Tovornjakar jo je hotel odnesti brez cestnine, ostal pa brez treh koles…

Avto tech
Teslin konkurent

Teslin konkurent

Tesla Model X dobiva resno konkurenco v kitajskem HiPhi 1.

Avto tech
Sončni hibrid

Sončni hibrid

Pri novi Sonati bo do 60% baterije prispevalo - sonce.

Avto tech
Audijeva deska

Audijeva deska

Če je električni E-Tron SUV za vas predrag, si lahko omislite tole Audijevo električno desko.

Avto tech
To pa je odločenost

To pa je odločenost

Možak je z golimi rokami ustavil »pobegli« tovornjak.

Avto tech
Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro

310 konjičkov, več kot 300 kilometrov dosega in hitro polnjenje v 30 minutah

Avto tech
Nov trend?

Nov trend?

Kaj pa dela ta Tesla pred hišo? Krade elektriko…