Brezzračnica

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7. 06. 2019 04:12:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Brezzračnica

Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.

Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2014. Njihova cena pa še ni znana.


Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Več sreče prihodnjič

Več sreče prihodnjič

Možak bo tole stavo verjetno dolgo pomnil…

Avto tech
Da bo hladno ali toplo tudi zadaj

Da bo hladno ali toplo tudi zadaj

Tale pripravica bo ohladila ali segrela tudi potnike na zadnjih sedežih.

Avto tech
Najhitrejši postanek

Najhitrejši postanek

Ekipa Red Bull Racing je Pierru Gaslyju zamenjala pnevmatike v le 1,91 sekunde.

Avto tech
Ko crkne klima

Ko crkne klima

Popravilo klime v avtomobilu je lahko drago. Kaj pa, če imamo doma hišno? In generator?

Avto tech
Kaj se dogaja z Galileom?

Kaj se dogaja z Galileom?

Evropsko satelitsko navigacijsko omrežje ima že nekaj dni precejšnje težave.

Avto tech
Električni Mini

Električni Mini

Prihaja prihodnjo pomlad, doseg ne bo ravno vrhunski, bo pa vožnja menda zelo zabavna…

Avto tech
Skoraj 2800 km v 24 urah

Skoraj 2800 km v 24 urah

Nov rekord na temo kako daleč je mogoče priti v 24 urah. S Teslo Model 3 toliko…

Avto tech
Pokažite jim prst…

Pokažite jim prst…

… ali pa kaj drugega... Lahko pa jim pošljite tudi poljubček...

Avto tech
17 v enem krogu

17 v enem krogu

Kako je videti, ko dirkač v enem samem krogu prehiti 17 tekmecev.

Avto tech
Je mrtvec potnik?

Je mrtvec potnik?

Kaj se zgodi, ko zakonodaja ne predvidi vseh možnosti…

Avto tech
Dizli še vsaj 20, bencinci pa 30 let

Dizli še vsaj 20, bencinci pa 30 let

BMW bo še naprej veliko vlagal v avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem…

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…