Brezzračnica

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7. 06. 2019 04:12:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Brezzračnica

Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.

Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2014. Njihova cena pa še ni znana.


Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Prenovljeni Zoe

Prenovljeni Zoe

Renault je predstavil prenovljeno različico svojega električnega modela Zoe.

Avto tech
80 km/h s kolesom

80 km/h s kolesom

Bi imeli kolo, ki za več kot 50-krat poveča moč, s katero poganjate pedala?

Avto tech
Teslin podvodnež

Teslin podvodnež

Po besedah Elona Muska ima Tesla tudi bondovsko navdahnjeni podvodni avtomobil.

Avto tech
1200 konjev za »drobiž«

1200 konjev za »drobiž«

Če bi radi superavtomobil za dostojno ceno, potem je Ultima RS vsekakor dober kandidat.

Avto tech
Konec »tihe« elektrike

Konec »tihe« elektrike

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Avto tech
Novi Ford Mondeo

Novi Ford Mondeo

Ford je prejšnji teden strokovni javnosti predstavili izboljšan model Mondeo

Avto tech
Brezzračnica

Brezzračnica

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Avto tech
Hibridnih 340 km/h

Hibridnih 340 km/h

Ferrari SF90 Stradale – ko se športniki spogledajo z elektriko.

Avto tech
Najnevarnejše vozilo je…

Najnevarnejše vozilo je…

… seveda motocikel. In  to z naskokom, pravijo statistike…

Avto tech
Ni vse v motorju

Ni vse v motorju

Tale ga pa žge...

Avto tech
Kamere namesto ogledal

Kamere namesto ogledal

Boljša vidljivost ponoči in ob slabem vremenu, pa še mrtvih kotov ni.

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.