Brezzračnica

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 7. 06. 2019 04:12:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Brezzračnica

Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.

Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2014. Njihova cena pa še ni znana.


Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Upanje umre zadnje

Upanje umre zadnje

Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?

Avto tech
Že enkrat je dovolj…

Že enkrat je dovolj…

… kaj šele dvakrat. K sreči je šlo za avtomobil.

Avto tech
Električni avto brez vtičnice

Električni avto brez vtičnice

Toyota razvija solarni avtomobil, ki ga bo polnilo izključno sonce.

Avto tech
Kako mu pa je to uspelo?

Kako mu pa je to uspelo?

To ni več nesreča, to je že mojstrovina.

Avto tech
Prvi električni VW

Prvi električni VW

Volkswagen je predstavil svoj prvi čisto električni avtomobil – ID.3

Avto tech
Avto v kuhinji…

Avto v kuhinji…

…da ga ne bi poškodoval orkan.

Avto tech
Honda e

Honda e

Znanih je nekaj več podatkov o težko pričakovanem Hondinem električnem malčku.

Avto tech
Pariški »hrupni radar«

Pariški »hrupni radar«

V Parizu boste v kratkem zaradi prehrupnega avtomobila dobili samodejno kazen…

Avto tech
Kako ukrasti Teslo…

Kako ukrasti Teslo…

... v pol minute. Pa ne le Teslo…

Avto tech
Vrhunsko vsestranski

Vrhunsko vsestranski

Promocijska vsebina
Škoda Superb je model tega podjetja z največ izvedbami in ...

Avto tech
Avtomobilsko tuširanje

Avtomobilsko tuširanje

Zakaj bi šli umazani v avto, če pa se lahko stuširate. Pa ne le sebe…

Avto tech
Največje električno vozilo je…

Največje električno vozilo je…

…45-tonski tovornjak, ki ga poleg tega sploh ni treba polniti.