Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 04. 2019 03:57:00, Kategorija: Avto tech

Dovolj bo, da spremenimo, kje polnimo svoja električna vozila. Ko bo tako daleč…

Čistejša in tišja mesta z manj zastoji
Številnim posameznikom in podjetjem se glede zamenjave prejšnjega vozila s povsem električnim zastavljajo vprašanja in skrbi, da polnilne postaje ne bodo na voljo, ko jih bodo potrebovali. Zato so pri Fordu predstavili koncept, ki z uporabo analize velikih količin podatkov, s katero bi ugotovili najkoristnejše točke, kjer bi postavili nove točke za hitro polnjenje, tovrstno zaskrbljenost pomaga pomiriti.

Fordovi znanstveniki s področja velikih količin podatkov so razvili algoritem, ki temelji na več kot milijon prevoženih kilometrih. Podatki, ki so jih pri tem zbirali, vključujejo tudi mesta, kjer so se vozila dejansko ustavila, na tej osnovi pa bi lahko določili točke polnilnih postaj, te pa bi lahko vozniki vključili v svoje vzorce uporabe vozil, namesto da morajo vozilo peljati nekam s svoje poti, samo zato, da bi ga napolnili.

Po poglobljeni analizi na širšem območju Londona je ekipa zaključila, da bi bilo možno z uporabo relativno majhnega števila strateško razporejenih postaj za hitro polnjenje znatno izboljšati dostop do polnjenja na poti (‘on-the-go’).

Možnost uporabe, analize in koristnega izkoriščanja ogromnih količin podatkov, ki so na voljo z obstoječo uporabo vozil, lahko pomeni odločujočo prednost pri ugotavljanju možnih načinov prevoza v mestih prihodnosti,” je povedal John Scott, vodja projekta City Data Solutions (rešitve za mesta na osnovi velikih količin podatkov) v skupini Ford Mobility. “Pri Fordu smo zavezani zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet – vključno z električnimi vozili, ki bodo prispevala k čistejšim in tišjim mestom. Obenem pa želimo z uporabo podatkov pomagati pri izboljšanju učinkovitosti naložb v potrebno infrastrukturo za podporo takšnemu pristopu.

Fordovo poročilu o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov
V sklopu daljnosežnega Fordovega poročila o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov, objavljenega decembra 2018, je Ford 160 povezanih dostavnih vozil opremil s preprosto priključno napravo za beleženje podatkov o vožnjah.* S soglasjem sodelujočih so tako med več kot 15.000 dnevi uporabe vozil pridobili več kot 500 milijonov podatkovnih točk, ki so jih poslali analizirat v oblak.

Na osnovi teh podatkov, zbranih v osmih mesecih, je Fordova ekipa za vpogled v globalne podatke in njihovo analizo (Global Data Insight and Analytics) uspela ugotoviti, kje morajo biti postavljene polnilnice, da bodo najbolj uporabne za vozni park. Čeprav v poskus niso bila vključena električna vozila, je bilo možno prepoznati uporabo in predvideti njihovo možnost za dostop do točk za polnjenje prav tako, kot bi bila električna.

Z vpogledom v pot vozil ter kraje, kjer so parkirala in za kako dolgo, je bilo možno prepoznati načine, pri katerih bi bilo možno polnjenje integrirati v redne poti, še posebej pri podjetjih, katerih vozniki se morajo večkrat ustaviti, na primer pri dostavah. Takšen pristop bi bilo možno razširiti na več mest in s podatki povezanih vozil tem mestom omogočiti učinkovito načrtovanje naložb v infrastrukturo.

Preizkus z voznim parkom v Londonu
Z drugim, a povezanim preizkusom z voznim parkom v Londonu, v katerega je vključenih 20 priključnih hibridnih električnih dostavnih vozil Transit Custom (PHEV), je Ford ugotovil, da vozni parki v izključno električnem načinu delujejo 35 odstotkov časa, ko so na cesti, kar se poveča na 45 odstotkov na širšem območju Londona in 68 odstotkov v središču Londona.

Kljub temu pa med preizkusom – z 80.000 prevoženimi kilometri voznega parka PHEV – niso spremljali uporabe javnih polnilnic. Vozila so namesto tega polnili v skladiščih ali doma. Poleg tega so v povprečju vozila začela dan s samo 45-odstotno napolnjenostjo, kar samo še poudari dodano vrednost polnilnic na poti. Odkrili so tudi, da so se upravitelji sčasoma naučili vse bolj učinkovito polniti vozila in to predvsem v skladiščih.

Polnilnice s hitrim polnjenjem lahko zagotovijo do 80 odstotkov napolnjenosti baterijskega akumulatorja v 30 do 40 minutah. Trenutno je v Evropi več kot milijon električnih vozil in do leta 2040 bodo električna vozila po vsem svetu predvidoma predstavljala večino prodaje vseh novih vozil in tretjino vseh voznih parkov. A že zdaj se soočamo z zaskrbljenostjo zaradi pomanjkanja ustreznih polnilnic.

Vir: Ford

preberite še to

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...