Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 04. 2019 03:57:00, Kategorija: Avto tech

Dovolj bo, da spremenimo, kje polnimo svoja električna vozila. Ko bo tako daleč…

Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Številnim posameznikom in podjetjem se glede zamenjave prejšnjega vozila s povsem električnim zastavljajo vprašanja in skrbi, da polnilne postaje ne bodo na voljo, ko jih bodo potrebovali. Zato so pri Fordu predstavili koncept, ki z uporabo analize velikih količin podatkov, s katero bi ugotovili najkoristnejše točke, kjer bi postavili nove točke za hitro polnjenje, tovrstno zaskrbljenost pomaga pomiriti.

Fordovi znanstveniki s področja velikih količin podatkov so razvili algoritem, ki temelji na več kot milijon prevoženih kilometrih. Podatki, ki so jih pri tem zbirali, vključujejo tudi mesta, kjer so se vozila dejansko ustavila, na tej osnovi pa bi lahko določili točke polnilnih postaj, te pa bi lahko vozniki vključili v svoje vzorce uporabe vozil, namesto da morajo vozilo peljati nekam s svoje poti, samo zato, da bi ga napolnili.

Po poglobljeni analizi na širšem območju Londona je ekipa zaključila, da bi bilo možno z uporabo relativno majhnega števila strateško razporejenih postaj za hitro polnjenje znatno izboljšati dostop do polnjenja na poti (‘on-the-go’).

Možnost uporabe, analize in koristnega izkoriščanja ogromnih količin podatkov, ki so na voljo z obstoječo uporabo vozil, lahko pomeni odločujočo prednost pri ugotavljanju možnih načinov prevoza v mestih prihodnosti,” je povedal John Scott, vodja projekta City Data Solutions (rešitve za mesta na osnovi velikih količin podatkov) v skupini Ford Mobility. “Pri Fordu smo zavezani zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet – vključno z električnimi vozili, ki bodo prispevala k čistejšim in tišjim mestom. Obenem pa želimo z uporabo podatkov pomagati pri izboljšanju učinkovitosti naložb v potrebno infrastrukturo za podporo takšnemu pristopu.

Fordovo poročilu o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov
V sklopu daljnosežnega Fordovega poročila o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov, objavljenega decembra 2018, je Ford 160 povezanih dostavnih vozil opremil s preprosto priključno napravo za beleženje podatkov o vožnjah.* S soglasjem sodelujočih so tako med več kot 15.000 dnevi uporabe vozil pridobili več kot 500 milijonov podatkovnih točk, ki so jih poslali analizirat v oblak.

Na osnovi teh podatkov, zbranih v osmih mesecih, je Fordova ekipa za vpogled v globalne podatke in njihovo analizo (Global Data Insight and Analytics) uspela ugotoviti, kje morajo biti postavljene polnilnice, da bodo najbolj uporabne za vozni park. Čeprav v poskus niso bila vključena električna vozila, je bilo možno prepoznati uporabo in predvideti njihovo možnost za dostop do točk za polnjenje prav tako, kot bi bila električna.

Z vpogledom v pot vozil ter kraje, kjer so parkirala in za kako dolgo, je bilo možno prepoznati načine, pri katerih bi bilo možno polnjenje integrirati v redne poti, še posebej pri podjetjih, katerih vozniki se morajo večkrat ustaviti, na primer pri dostavah. Takšen pristop bi bilo možno razširiti na več mest in s podatki povezanih vozil tem mestom omogočiti učinkovito načrtovanje naložb v infrastrukturo.

Preizkus z voznim parkom v Londonu
Z drugim, a povezanim preizkusom z voznim parkom v Londonu, v katerega je vključenih 20 priključnih hibridnih električnih dostavnih vozil Transit Custom (PHEV), je Ford ugotovil, da vozni parki v izključno električnem načinu delujejo 35 odstotkov časa, ko so na cesti, kar se poveča na 45 odstotkov na širšem območju Londona in 68 odstotkov v središču Londona.

Kljub temu pa med preizkusom – z 80.000 prevoženimi kilometri voznega parka PHEV – niso spremljali uporabe javnih polnilnic. Vozila so namesto tega polnili v skladiščih ali doma. Poleg tega so v povprečju vozila začela dan s samo 45-odstotno napolnjenostjo, kar samo še poudari dodano vrednost polnilnic na poti. Odkrili so tudi, da so se upravitelji sčasoma naučili vse bolj učinkovito polniti vozila in to predvsem v skladiščih.

Polnilnice s hitrim polnjenjem lahko zagotovijo do 80 odstotkov napolnjenosti baterijskega akumulatorja v 30 do 40 minutah. Trenutno je v Evropi več kot milijon električnih vozil in do leta 2040 bodo električna vozila po vsem svetu predvidoma predstavljala večino prodaje vseh novih vozil in tretjino vseh voznih parkov. A že zdaj se soočamo z zaskrbljenostjo zaradi pomanjkanja ustreznih polnilnic.

Vir: Ford

preberite še to

Avto tech
Vnetljiva Tesla

Vnetljiva Tesla

Nadzorna kamera v garažni hiši je zabeležila, kako se je vnel avtomobil Tesla Model S.

Avto tech
Še manjši SUV

Še manjši SUV

Konec leta bo Hyundai na trg poslal model Venue, manjšo različico simpatične in dobro sprejete Kone.

Avto tech
Kako pogasiti električni avto?

Kako pogasiti električni avto?

Z vodo. Zelo veliko vode.

Avto tech
Bakterije proti luknjam na cesti

Bakterije proti luknjam na cesti

Dodajanje bakterij posipnim sredstvom bi lahko preprečil nastajanje razpok v asfaltu.

Avto tech
Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Dovolj bo, da spremenimo, kje polnimo svoja električna vozila. Ko bo tako daleč…

Avto tech
Uporabljajte varnostni pas

Uporabljajte varnostni pas

Tale dama se v prihodnje verjetno ne bo več vozila nepripeta... Zlobno...

Avto tech
»Bermudsko« parkirišče

»Bermudsko« parkirišče

Britanci imajo svoj Bermudski trikotnik, ki se nahaja na nekem Lidlovem na parkirišču.

Avto tech
Najdaljši električni avtobus

Najdaljši električni avtobus

Dolg je 27 metrov, prepelje pa lahko do 250 ljudi hkrati.

Avto tech
Kmalu doseg 1000 km?

Kmalu doseg 1000 km?

Švicarsko podjetje meni, da bi v treh do petih letih avtomobilske baterije bile tako daleč.

Avto tech
Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Volkswagen po Hamburgu vozi popolnoma avtomatizirano.

Avto tech
45 let Golfa

45 let Golfa

29. marca 1974 je Volkswagen zagnal proizvodnjo najuspešnejšega evropskega avtomobila.

Avto tech
Električnih več kot pol

Električnih več kot pol

Na norveškem se je marca prvič prodalo več električnih avtomobilov kot dizelskih in bencinskih.