Je bolje 4WD ali AWD?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 1. 12. 2020 08:05:00, Kategorija: Avto tech

Kakšna je sploh razlika med pogonom  na vsa kolesa in na vsa štiri kolesa?

Je bolje 4WD ali AWD?
Nekateri avtomobili imajo pogon na »vsa kolesa«, drugi pa na »vsa štiri kolesa«. A ni to eno in isto? Ne. Oznaki AWD (all wheel drive) in 4WD (4 wheel drive) pomenita dve precej različni stvari. Pa si zelo na kratko oglejmo, kaj je bistvo enega in drugega ter poskusimo odgovoriti na vprašanje, kaj je bolje.

Pogon na vsa kolesa (AWD)
Pri avtomobilu s pogonom na vsa kolesa se navor prenaša na vsa štiri kolesa, vendar ne enakomerno. Pri normalnih (avto)cestnih pogojih računalnik večino navora pošilja na zadnja kolesa, na prednja pa skoraj nič, če pa zazna spremembo voznih razmer, pa distribucijo navora prilagodi tako, da avtomobil ohrani kar najboljši oprijem. Za razliko od avtomobilov s samo prednjim ali zadnjim pogonom, bodo avtomobili s pogonom na vsa kolesa v dežju ali snegu zelo redko zdrsnili.

Sisteme AWD najdemo v vseh tipih vozil, od običajnih osebnih do športnih terencev.

Pogon na štiri kolesa (4WD ali 4x4)
Pogona na vsa štiri kolesa je to, kar običajno najdemo v »pravih« terencih, večkrat pa tudi v dostavnih  avtomobilih in tovornjakih. Pri avtomobilih s 4WD se ves navor pošilja na zadnja kolesa, prednja pa se vrtijo prosto, pogon na vsa kolesa pa voznik aktivira ročno z ročico blizu menjalne takrat, ko meni, da je to potrebno glede na vozne razmere, preko diferenciala pa je mogoče nadzirati tudi količino navora med levim in desnim parom koles. Iz zapisanega gre torej sklepati, da gre pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom za vozila, namenjena (tudi) vožnji izven ustaljenih poti.

Kaj je torej boljše?
Pravzaprav gre za primerjavo jabolk in hrušk. Oba sistema imata svoje prednosti in nudita bolši oprijem, je pa seveda vse odvisno od tega, kje se vozite. Če vas pot pogosto vodi po kakšnih gozdnih in razritih poteh, potem je boljša rešitev 4WD oziroma 4x4, če pa ste večinoma na navadnih cestah, pa vam bo v dežju in snegu bolj koristil AWD. Kaj pa v lepem vremenu? Takrat pa je bolje imeti avtomobil s prednjim ali zadnjim pogonom. Ta bo zagotovo cenejši od svojih AWD ali 4WD bratov in bratrancev, pa tudi poraba bo nižja.

preberite še to

Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Štirikolesni dvosedežnik…

Štirikolesni dvosedežnik…

…, ki skoraj preseže mestne omejitve hitrosti… In je videti zelo zabaven.

Avto tech
Bizarne posledice varnejšega prometa

Bizarne posledice varnejšega prometa

Avtonomni avtomobili bodo zelo zmanjšali količino darovanih organov…

Avto tech
Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Strešni kovčki, kolesa, jadralne deske in še kaj na strehi avtomobila seveda poveča njegovo pora...

Avto tech
Do več konjičkov z - vodo

Do več konjičkov z - vodo

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...

Avto tech
Prerojeni ikoni

Prerojeni ikoni

Promocijska vsebina
Spoznajte Toyota Hilux Hybrid 48V in GR Sport II

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje