So nižje hitrosti res prava rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 3. 04. 2025 05:23:00, Kategorija: Avto tech

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z zmanjšanjem dovoljene hitrosti. A rešitev očitno ni dobra, saj se lahko število žrtev celo poveča.

So nižje hitrosti res prava rešitev?
Pešci in kolesarji so vsekakor najbolj ranljivi udeleženci v prometu, saj jih, razen tu in tam kakšne kolesarske čelade, ne ščiti popolnoma nič, zato se lahko poškodujejo že ob relativno nizki hitrosti avtomobila, ki trči v njih (ali oni vanj). Zato je zelo pomembno, da so pešci in kolesarji na eni strani dobro vidni, na drugi strani pa morajo avtomobili imeti možnost čim hitrejšega ustavljanja. In kako se lahko avtomobil hitro ustavi? Če vozi počasi. In zato imamo v večjih mestih dovoljene hitrosti avtomobilov precej drastično omejene ali pa so ceste posejane s hitrostnimi ovirami. Če vozimo s 30 km/h se lahko ustavimo bistveno hitreje kot pri 50 km/h, mar ne? Sliši se logično. Toda ali takšna logika res deluje? V praksi niti ne.

Najprej cestne ovire. Te načeloma res znižujejo hitrosti vozil, ki vozijo čeznje, težava pa je v tem, ker pospeševanje in zaviranje povzroča večje emisije ogljikovega dioksida in porabo goriva, s čemer se ekološko osveščeni seveda ne strinjajo najbolj. Tu in tam kakšna ovira je seveda v redu, prepogoste pa ne.

Kaj pa omejitve hitrosti? V Veliki Britaniji so pred časom izvedli raziskavo in ugotovili, da kar 81 odstotkov voznikov ne upošteva omejitve hitrosti na 30 km/h in predvidevamo, da je ta odstotek podoben tudi pri nas. A to še ni najhujše – v nekaterih primerih se je celo izkazalo, da so večje omejitve celo povečale število mrtvih in težje poškodovanih pešcev in kolesarjev. Kako pa to?

Na cesti niso težava le vozniki motornih vozil, svoj del krivde nosijo tudi pešci in kolesarji. Ti namreč postanejo precej manj previdni če vedo, da na nekem delu velja recimo omejitev na 30 km/h, kot pa če velja klasičnih 50 km/h. A na žalost je tako, da lahko pride do hude ali celo smrtne poškodbe tudi v primeru, ko pešec stopi pred avtomobil, ki vozi s 30 km/h ali manj. In če sedaj to neprevidnost pešcev in kolesarjev kombiniramo z ignoranco voznikov motornih vozil, dobimo dober recept za nesreče.

Kaj torej narediti? Odgovora pravzaprav ne pozna še nihče. Lahko umetna inteligenca in napredni senzorji v vozilih kaj pomagajo? Malo že. A pri neprevidnih voznikih, pešcih in kolesarjih to vsekakor ni dovolj. Je res edina rešitev le popolna ločitev med enimi in drugimi? Očitno.

Vir: The Telegraph

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...