So nižje hitrosti res prava rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 3. 04. 2025 05:23:00, Kategorija: Avto tech

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z zmanjšanjem dovoljene hitrosti. A rešitev očitno ni dobra, saj se lahko število žrtev celo poveča.

So nižje hitrosti res prava rešitev?
Pešci in kolesarji so vsekakor najbolj ranljivi udeleženci v prometu, saj jih, razen tu in tam kakšne kolesarske čelade, ne ščiti popolnoma nič, zato se lahko poškodujejo že ob relativno nizki hitrosti avtomobila, ki trči v njih (ali oni vanj). Zato je zelo pomembno, da so pešci in kolesarji na eni strani dobro vidni, na drugi strani pa morajo avtomobili imeti možnost čim hitrejšega ustavljanja. In kako se lahko avtomobil hitro ustavi? Če vozi počasi. In zato imamo v večjih mestih dovoljene hitrosti avtomobilov precej drastično omejene ali pa so ceste posejane s hitrostnimi ovirami. Če vozimo s 30 km/h se lahko ustavimo bistveno hitreje kot pri 50 km/h, mar ne? Sliši se logično. Toda ali takšna logika res deluje? V praksi niti ne.

Najprej cestne ovire. Te načeloma res znižujejo hitrosti vozil, ki vozijo čeznje, težava pa je v tem, ker pospeševanje in zaviranje povzroča večje emisije ogljikovega dioksida in porabo goriva, s čemer se ekološko osveščeni seveda ne strinjajo najbolj. Tu in tam kakšna ovira je seveda v redu, prepogoste pa ne.

Kaj pa omejitve hitrosti? V Veliki Britaniji so pred časom izvedli raziskavo in ugotovili, da kar 81 odstotkov voznikov ne upošteva omejitve hitrosti na 30 km/h in predvidevamo, da je ta odstotek podoben tudi pri nas. A to še ni najhujše – v nekaterih primerih se je celo izkazalo, da so večje omejitve celo povečale število mrtvih in težje poškodovanih pešcev in kolesarjev. Kako pa to?

Na cesti niso težava le vozniki motornih vozil, svoj del krivde nosijo tudi pešci in kolesarji. Ti namreč postanejo precej manj previdni če vedo, da na nekem delu velja recimo omejitev na 30 km/h, kot pa če velja klasičnih 50 km/h. A na žalost je tako, da lahko pride do hude ali celo smrtne poškodbe tudi v primeru, ko pešec stopi pred avtomobil, ki vozi s 30 km/h ali manj. In če sedaj to neprevidnost pešcev in kolesarjev kombiniramo z ignoranco voznikov motornih vozil, dobimo dober recept za nesreče.

Kaj torej narediti? Odgovora pravzaprav ne pozna še nihče. Lahko umetna inteligenca in napredni senzorji v vozilih kaj pomagajo? Malo že. A pri neprevidnih voznikih, pešcih in kolesarjih to vsekakor ni dovolj. Je res edina rešitev le popolna ločitev med enimi in drugimi? Očitno.

Vir: The Telegraph

preberite še to

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Električno kolo za mlade pustolovce!

Električno kolo za mlade pustolovce!

Schwinn se z modelom Hurricane vrača 70. leta... A k nam šele, ko bo malce »upočasnil«...

Avto tech
Samozavesten z razlogom

Samozavesten z razlogom

Promocijska vsebina
Škoda Eny...

Avto tech
Je mrtev človek tudi potnik?

Je mrtev človek tudi potnik?

Kaj se zgodi, ko zakonodaja ne predvidi vseh možnosti…

Avto tech
Električni štirikolesnik s pedali

Električni štirikolesnik s pedali

Pedalno-električno vozilo Frikar razširja svojo prisotnost po Evropi

Avto tech
Nazaj k motorističnim koreninam?

Nazaj k motorističnim koreninam?

Bo Škoda obudila izdelavo motornih koles? Namigi obstajajo…

Avto tech
5 mitov o priključnih hibridih, ki so daaaaaleč od resnice
Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.