Je elektrika boljša?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 19. 10. 2019 08:54:00, Kategorija: Avto tech

So električni avtomobili res okolju bolj prijazni? So! Če…

Je elektrika boljša?
Debata o tem ali so električni avtomobili res bolj »zeleni« od tistih z motorji z notranjim izgorevanjem, se vlečejo že leta. Vsem je jasno, da električni avtomobil kot tak ne povzroča emisij vsega neželenega, kar »izpihnejo« bencinci in dizli, toda ker električni avtomobili za svoje delovanje potrebujejo elektriko, proizvodnja te pa je vse prej kot čista, tudi električni avtomobili niso čisto brezmadežni. Toda kaj pomeni ta »čisto brezmadežni« v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem? So bolšji za polovico, tretjino, četrtno? So sploh boljši?

S tem se je malce pozabaval zdaj že naš stari znanec Jason Fenske, ki ima na YouTubu zanimiv kanal, imenovan Engineering Explained. Zanimalo ga je, kako energetsko učinkovite in čiste so različne vrste avtomobilov – električni, vodikovi, hibridni in bencinski/dizelski, pri čemer je upošteval tako porabo teh vozil kot tudi kolik odstotek začetne energije (nafta, elektrarne, zemeljski plin) je dejansko uporaben za pogon vozila ter iz vsega skupaj izračunal, koliko kilometrov je mogoče prevoziti z enako enoto goriva in koliko emisij proizvede ta pot. Izračun je seveda izveden s kar nekaj poenostavitvami, saj vsi avtomobili, ne glede na tehnologijo, niso enako učinkoviti in enako valja tudi za energetske vire, a osnovna logika je dokaj blizu realnemu.

In kaj je ugotovil? Da, električni avtomobili so, vsaj kar zadeva energente, okolju bolj prijazni od ostalih. Glede CO2 so dva- do štirikrat bolj prijazni, glede žvepla ogljikovega monoksida, dušikovega oksida, trdih delcev in ogljikovodikov pa seveda še bolj, saj teh emisij pri električnih avtomobilih sploh ni. Več v spodnjem videu.

Do tu vse lepo in prav, kaj pa proizvodnja teh avtomobilov? Jason se je spopadel tudi s to temo, o kateri govori drugi video. V njem je slika drugačna. Če odmislimo baterijo, je okoljski vpliv električnih vozil in vozil z motorji z notranjim izgorevanjem več ali manj enak. A baterije ne moremo odmisliti, saj električni avtomobil brez nje ne deluje. Proizvodnja teh baterij pa je okolju precej zoprna. Že manjša baterija poveča skupno emisijo zaradi proizvodnje za polovico, proizvodnja večjih baterij pa ta faktor poveča na 2,75. In kaj to pomeni v praksi? Kdaj bo električni avtomobil bolj »zelen« od tistih na mrtve dinozavre? Vse je odvisno od načina pridobivanja električne energije zanje. Če je velik del te energije iz obnovljivih virov, bo ta čas nižji (od 1,7 do 3,6 let), če pa je obnovljivih oziroma okolju prijaznih virov (veter, sonce, jedrske centrale) manj, pa se ta čas precej poveča (5,4 do kar 17 let).


Torej – tematika je daleč od črno-bele.

Vir: Engineering Explained/YouTube

preberite še to

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...