Je rumena prekratka?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 1. 02. 2023 04:25:00, Kategorija: Avto tech

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Je rumena prekratka?
Vsi vozniki smo že doživeli tisti zmeden občutek, ko na semaforju pred nami zagori rumena luč in moramo »preračunati« ali naj zavremo ali »potegnemo« skozi, hkrati pa oceniti še poteze drugih udeležencev v prometu. Imam dovolj prostora in časa, da se zaustavim? Kazni za prevoženo rdečo luč niso prav nizke… Bo tisti pred menoj »potegnil« ali zadnji trenutek pohodil zavoro? Bo tisti za menoj uspel pravočasno ustaviti?

Ker se vsa ta vprašanja postavljajo le, če na semaforju gori rumena luč, bi se nekdo lahko vpraša ali je ta potem sploh potrebna. Seveda je, saj nam daje potreben čas, da se pripravimo na zaviranje oziroma speljevanje. Rešitev težave je torej v tem, kako dolgo naj gori rumena luč. Krajši kot je ta čas, manj časa imamo za odločanje. Iz tega sledi, da bi podaljšanje časa dalo več časa za odločanje, s tem pa naredilo križišča bolj varna.

Mogoče res, da semaforji imajo dve osnovni funkciji. Narediti križišča varna in pretočna. In daljšanje trajanja rumene luči seveda krepko poseže v pretočnost, saj nujno skrajšuje čas ostalih dveh luči, torej rdeče in zelene. Poleg tega pa je raziskava, ki so jo v osemdesetih letih naredili v ZDA pokazala, da dolge rumene luči voznike prej zmedejo kot pa jim pomagajo, saj dilema zavirati ali potegniti še vedno ostaja.

Kako dolgo naj torej sveti rumena luč? Prometni strokovnjaki o tem debatirajo že, verjeli ali ne, 100 let oziroma od prve namestitve rumene luči. Rešitev je namreč več. Ena je recimo ta, da bi rumena luč vedno svetila enako dolgo. Ideja je privlačna zato, ker bi vozniki lahko razvili »občutek« zanjo in lažje odreagirali, težava pa je v tem, da reakcijski čas človeka ni edini parameter, ki ga je potrebno upoštevati. Je cesta na tem odseku ravna ali pa se spušča oziroma dviguje, kakšna je omejitev hitrosti na tem delu, koliko voznih pasov ima cesta in kam vse je z nje na semaforju mogoče zaviti… parametrov je veliko. Je potrebno upoštevati res vse? Nekateri strokovnjaki menijo, da bi bilo pri izračunu dolžine rumenega intervala dovolj, če bi se upoštevale le omejitve hitrosti na teh odsekih, drugi, ki jih je več, pa za izračun predlagajo tako imenovano kinematično enačbo, ki upošteva povprečen reakcijski čas voznikov, hitrost vozil oziroma omejitev na tem odseku, zaviralni čas, ter gravitacijski »delež«, kjer je upoštevano dvigovanje oziroma spuščanje ceste.

Na ta način je mogoče dobiti dokaj uporabne rezultate, niso pa idealni, posebej v križiščih z več voznimi pasovi in odcepi – če zavijamo levo ali desno pripeljemo v križišče z nižjo hitrostjo kot če gremo naravnost. Več v spodnjem videu.


Vir: Road Guy Rob/YouTube

preberite še to

Avto tech
Obstala proizvodnja v več Volkswagnovih tovarnah

Obstala proizvodnja v več Volkswagnovih tovarnah

Razlog je »okvara omrežnih komponent«

Avto tech
Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Ekipa švicarskih študentov je podrla rekord za najhitreje pospešujoče električno vozilo n...

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Avtocestno obračališče

Avtocestno obračališče

Ko na Kitajskem zgrešiš izvoz, se lahko tudi obrneš. Tu in tam…

Avto tech
Penisi proti luknjam

Penisi proti luknjam

Novozelandčan je udarne luknje na cestah začel označevati s penisi, da bi jih čim prej popravili…

Avto tech
Varna sprememba voznega pasu

Varna sprememba voznega pasu

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Okolju prijazen večkolesnik

Okolju prijazen večkolesnik

Štirikolesniki znajo precej zaorati po podlagi. Tale jih ima 18 in menda tega ne počne…

Avto tech
Motorje bi lahko mazala rožica

Motorje bi lahko mazala rožica

Tale vijolična rožica nosi v sebi snov, ki bi lahko nadomestila mineralna in sintetična maziva.

Avto tech
Pirotehnika za večjo varnost

Pirotehnika za večjo varnost

Bosch bo za večjo varnost električnih vozil uporabil – eksplozije.

Avto tech
Ne ravno uspelo nakladanje

Ne ravno uspelo nakladanje

Tile pa so naredili toliko neumnosti, da…

Avto tech
Dacia Spring je v tretje leto vstopila lepša in močnejša

Dacia Spring je v tretje leto vstopila lepša in močnejša

Promocijska vsebina
Najdostopnej&sca...

Avto tech
Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...