Je rumena prekratka?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 4. 03. 2021 05:14:00, Kategorija: Avto tech

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Je rumena prekratka?
Vsi vozniki smo že doživeli tisti zmeden občutek, ko na semaforju pred nami zagori rumena luč in moramo »preračunati« ali naj zavremo ali »potegnemo« skozi, hkrati pa oceniti še poteze drugih udeležencev v prometu. Imam dovolj prostora in časa, da se zaustavim? Kazni za prevoženo rdečo luč niso prav nizke… Bo tisti pred menoj »potegnil« ali zadnji trenutek pohodil zavoro? Bo tisti za menoj uspel pravočasno ustaviti?

Ker se vsa ta vprašanja postavljajo le, če na semaforju gori rumena luč, bi se nekdo lahko vpraša ali je ta potem sploh potrebna. Seveda je, saj nam daje potreben čas, da se pripravimo na zaviranje oziroma speljevanje. Rešitev težave je torej v tem, kako dolgo naj gori rumena luč. Krajši kot je ta čas, manj časa imamo za odločanje. Iz tega sledi, da bi podaljšanje časa dalo več časa za odločanje, s tem pa naredilo križišča bolj varna.

Mogoče res, da semaforji imajo dve osnovni funkciji. Narediti križišča varna in pretočna. In daljšanje trajanja rumene luči seveda krepko poseže v pretočnost, saj nujno skrajšuje čas ostalih dveh luči, torej rdeče in zelene. Poleg tega pa je raziskava, ki so jo v osemdesetih letih naredili v ZDA pokazala, da dolge rumene luči voznike prej zmedejo kot pa jim pomagajo, saj dilema zavirati ali potegniti še vedno ostaja.

Kako dolgo naj torej sveti rumena luč? Prometni strokovnjaki o tem debatirajo že, verjeli ali ne, 100 let oziroma od prve namestitve rumene luči. Rešitev je namreč več. Ena je recimo ta, da bi rumena luč vedno svetila enako dolgo. Ideja je privlačna zato, ker bi vozniki lahko razvili »občutek« zanjo in lažje odreagirali, težava pa je v tem, da reakcijski čas človeka ni edini parameter, ki ga je potrebno upoštevati. Je cesta na tem odseku ravna ali pa se spušča oziroma dviguje, kakšna je omejitev hitrosti na tem delu, koliko voznih pasov ima cesta in kam vse je z nje na semaforju mogoče zaviti… parametrov je veliko. Je potrebno upoštevati res vse? Nekateri strokovnjaki menijo, da bi bilo pri izračunu dolžine rumenega intervala dovolj, če bi se upoštevale le omejitve hitrosti na teh odsekih, drugi, ki jih je več, pa za izračun predlagajo tako imenovano kinematično enačbo, ki upošteva povprečen reakcijski čas voznikov, hitrost vozil oziroma omejitev na tem odseku, zaviralni čas, ter gravitacijski »delež«, kjer je upoštevano dvigovanje oziroma spuščanje ceste.

Na ta način je mogoče dobiti dokaj uporabne rezultate, niso pa idealni, posebej v križiščih z več voznimi pasovi in odcepi – če zavijamo levo ali desno pripeljemo v križišče z nižjo hitrostjo kot če gremo naravnost. Več v spodnjem videu.


Vir: Road Guy Rob/YouTube

preberite še to

Avto tech
Škoda Octavia prvič kot Sportline

Škoda Octavia prvič kot Sportline

Promocijska vsebina
Dinamična nova izvedba s črnimi zunanjimi dodatki in športno notranjostjo.

Avto tech
Kako nevarni so ležeči policaji?

Kako nevarni so ležeči policaji?

Kaj se zgodi z avtomobilom, ko s preveliko hitrostjo zapelje na hitrostno oviro...

Avto tech
Ledeno presenečenje

Ledeno presenečenje

Tole pa ni bilo nič kaj nedolžno…

Avto tech
Je najboljši dovolj dober tudi za vas?
Avto tech
Vzpon, ki rešuje življenja

Vzpon, ki rešuje življenja

Na avtocestah po svetu pogosto vidimo slepe odcepe navkreber, napolnjene s peskom in gramozom.

Avto tech
Sami še ne znajo najbolje

Sami še ne znajo najbolje

Avtonomni avtomobili znajo že marsikaj, križišč pa še ne obvladajo najbolje.

Avto tech
Malček, ki je premagal Teslo

Malček, ki je premagal Teslo

Najbolje prodajani električni avto na svetu je Hong Guang Mini EV.

Avto tech
Fotovoltaika in e-mobilnost

Fotovoltaika in e-mobilnost

Polnjenje električnih vozil s fotovoltaiko. Kaj prinašajo spremembe uredbe o samooskrbi z ele...

Avto tech
Vrača se Fernando Alonso

Vrača se Fernando Alonso

Ekipa Alpine je predstavila bolid, s katerim bosta letos tekmovala Esteban Ocon in povratnik Fernando Alonso.

Avto tech
Aston Martin se vrača v F1

Aston Martin se vrača v F1

Britanski proizvajalec je včeraj predstavil bolid AMR21, s katerim se bo letos pomeril dirkah F1.

Avto tech
Je rumena prekratka?

Je rumena prekratka?

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Avto tech
Zdaj še ID.3 Performance

Zdaj še ID.3 Performance

Volkswagen ID.3 zdaj na voljo v različici Performance z baterijo 45 kWh.