Je rumena prekratka?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 1. 02. 2023 04:25:00, Kategorija: Avto tech

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Je rumena prekratka?
Vsi vozniki smo že doživeli tisti zmeden občutek, ko na semaforju pred nami zagori rumena luč in moramo »preračunati« ali naj zavremo ali »potegnemo« skozi, hkrati pa oceniti še poteze drugih udeležencev v prometu. Imam dovolj prostora in časa, da se zaustavim? Kazni za prevoženo rdečo luč niso prav nizke… Bo tisti pred menoj »potegnil« ali zadnji trenutek pohodil zavoro? Bo tisti za menoj uspel pravočasno ustaviti?

Ker se vsa ta vprašanja postavljajo le, če na semaforju gori rumena luč, bi se nekdo lahko vpraša ali je ta potem sploh potrebna. Seveda je, saj nam daje potreben čas, da se pripravimo na zaviranje oziroma speljevanje. Rešitev težave je torej v tem, kako dolgo naj gori rumena luč. Krajši kot je ta čas, manj časa imamo za odločanje. Iz tega sledi, da bi podaljšanje časa dalo več časa za odločanje, s tem pa naredilo križišča bolj varna.

Mogoče res, da semaforji imajo dve osnovni funkciji. Narediti križišča varna in pretočna. In daljšanje trajanja rumene luči seveda krepko poseže v pretočnost, saj nujno skrajšuje čas ostalih dveh luči, torej rdeče in zelene. Poleg tega pa je raziskava, ki so jo v osemdesetih letih naredili v ZDA pokazala, da dolge rumene luči voznike prej zmedejo kot pa jim pomagajo, saj dilema zavirati ali potegniti še vedno ostaja.

Kako dolgo naj torej sveti rumena luč? Prometni strokovnjaki o tem debatirajo že, verjeli ali ne, 100 let oziroma od prve namestitve rumene luči. Rešitev je namreč več. Ena je recimo ta, da bi rumena luč vedno svetila enako dolgo. Ideja je privlačna zato, ker bi vozniki lahko razvili »občutek« zanjo in lažje odreagirali, težava pa je v tem, da reakcijski čas človeka ni edini parameter, ki ga je potrebno upoštevati. Je cesta na tem odseku ravna ali pa se spušča oziroma dviguje, kakšna je omejitev hitrosti na tem delu, koliko voznih pasov ima cesta in kam vse je z nje na semaforju mogoče zaviti… parametrov je veliko. Je potrebno upoštevati res vse? Nekateri strokovnjaki menijo, da bi bilo pri izračunu dolžine rumenega intervala dovolj, če bi se upoštevale le omejitve hitrosti na teh odsekih, drugi, ki jih je več, pa za izračun predlagajo tako imenovano kinematično enačbo, ki upošteva povprečen reakcijski čas voznikov, hitrost vozil oziroma omejitev na tem odseku, zaviralni čas, ter gravitacijski »delež«, kjer je upoštevano dvigovanje oziroma spuščanje ceste.

Na ta način je mogoče dobiti dokaj uporabne rezultate, niso pa idealni, posebej v križiščih z več voznimi pasovi in odcepi – če zavijamo levo ali desno pripeljemo v križišče z nižjo hitrostjo kot če gremo naravnost. Več v spodnjem videu.


Vir: Road Guy Rob/YouTube

preberite še to

Avto tech
Ga je sploh kdo zvozil?

Ga je sploh kdo zvozil?

Tale ovinek se je izkazal za trd oreh

Avto tech
Lasersko čiščenje

Lasersko čiščenje

Nam bodo avtomobilska stekla kmalu čistili laserski žarki?

Avto tech
Trobiš? Čakaj!

Trobiš? Čakaj!

Policija v Mumbaju se je nepotrebnega trobljenja lotila na izviren »kaznovalni« način.

Avto tech
Kako razstaviti Jeepa v minuti in pol?

Kako razstaviti Jeepa v minuti in pol?

In ga potem v podobnem času spet sestaviti nazaj? Nekako tako…

Avto tech
Koncept Škoda Afriq: dirkalni brat modela Škoda Kamiq

Koncept Škoda Afriq: dirkalni brat modela Škoda Kamiq

Promocijska vsebina
Učenci Akademije...

Avto tech
Ko odpove akumulator

Ko odpove akumulator

Kako zagnati avtomobil, ko zmanjka akumulatorja in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Avto tech
Preprečevanje zdrsa

Preprečevanje zdrsa

Tale Boscheva ideja je sicer res nenavadna, a »reaktivni curek« bi dejansko lahko rešil kar...

Avto tech
Luč v pnevmatikah...

Luč v pnevmatikah...

Goodyear je pred šestdesetimi leti izdelal pnevmatike z vgrajenimi lučmi. Zakaj jih nimamo?

Avto tech
Zložen v sekundi

Zložen v sekundi

Tale električni skuter je dobra rešitev tako za mestno uporabo kot počitnice.

Avto tech
ID. 2all – ljudski električni avtomobil

ID. 2all – ljudski električni avtomobil

Je Volkswagen z  ID. 2all le končno le na poti do dolgo iskanega naslednika hrošča?

Avto tech
Tekoče verige

Tekoče verige

Tale iznajdba iz leta 1969 se ni prijela… Zakaj?

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.