Luč v pnevmatikah...

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 03. 2023 04:25:00, Kategorija: Avto tech

Goodyear je pred šestdesetimi leti izdelal pnevmatike z vgrajenimi lučmi. Zakaj jih nimamo?

Luč v pnevmatikah...
Goodyear se je, tako kot vsa podjetja, ki so takrat izdelovala avtomobilske pnevmatike, v šestdesetih letih prejšnjega stoletja trudil najti nove materiale, ki bi njihove izdelke naredile boljše in cenejše. Eden od materialov, ki je kazal veliko potenciala, je bil tudi uretan, ki ga je kakšnih trideset let pred tem iznašel nemški kemik Otto Bayer. Pri Goodyearu sta na preizkušanju uretana delala William Larson in Anthony Finelli, ki sta svoj izdelek poimenovala neotan, da bi se slišal bolj moderno. Prvi testi so pokazali, da neotan nudi dober oprijem, dobro odzivnost, da je pnevmatike mogoče izdelati dokaj poceni, poleg tega pa je neotan prozoren, kar daje pnevmatikam povsem novo vizualno dimenzijo. To so izkoristili tako, da so v notranjost pnevmatik namestili 18 majhnih žarnic, ki so povzročile, da so pnevmatike ob pritisku na gumb v kabini  – zasvetile.

Ideja je v šestdesetih letih, ko je v ZDA še vedno veljal trend pisanega osvetljevanja skoraj vsega, seveda naletela na velik odziv, kar pa se je izkazalo za problem in ne nekaj dobrega. Pnevmatike so na cestah namreč požele toliko pozornosti, da so drugi vozniki in udeleženci v prometu pozabili gledati na cesto in je zato prihajalo do nesreč. A to ni bil glavni problem. Poleg stroškov izdelave in vzdrževanja svetlečih avtomobilskih pnevmatik, ki so bili previsoki, je bila vprašljiva tudi praktičnost pnevmatike. Že po nekaj prevoženih kilometrih je namreč pnevmatike prekrila umazanija in svetloba, ki so jo oddajale, je postala vse prej kot privlačna, s tem pa se je nekako izničil namen neotanskih pnevmatik. A tudi to bi še nekako šlo. Največja težava je bila ta so se pnevmatike zelo slabo odrezale v dežju in pri višjih hitrostih, česar Goodyearu ni uspelo popraviti in po desetih letih razvoja so idejo opustili. Še preden je prišla uradno na trg.


Vir: Goodyear Tires/YouTube

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...