Luč v pnevmatikah...

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 03. 2023 04:25:00, Kategorija: Avto tech

Goodyear je pred šestdesetimi leti izdelal pnevmatike z vgrajenimi lučmi. Zakaj jih nimamo?

Luč v pnevmatikah...
Goodyear se je, tako kot vsa podjetja, ki so takrat izdelovala avtomobilske pnevmatike, v šestdesetih letih prejšnjega stoletja trudil najti nove materiale, ki bi njihove izdelke naredile boljše in cenejše. Eden od materialov, ki je kazal veliko potenciala, je bil tudi uretan, ki ga je kakšnih trideset let pred tem iznašel nemški kemik Otto Bayer. Pri Goodyearu sta na preizkušanju uretana delala William Larson in Anthony Finelli, ki sta svoj izdelek poimenovala neotan, da bi se slišal bolj moderno. Prvi testi so pokazali, da neotan nudi dober oprijem, dobro odzivnost, da je pnevmatike mogoče izdelati dokaj poceni, poleg tega pa je neotan prozoren, kar daje pnevmatikam povsem novo vizualno dimenzijo. To so izkoristili tako, da so v notranjost pnevmatik namestili 18 majhnih žarnic, ki so povzročile, da so pnevmatike ob pritisku na gumb v kabini  – zasvetile.

Ideja je v šestdesetih letih, ko je v ZDA še vedno veljal trend pisanega osvetljevanja skoraj vsega, seveda naletela na velik odziv, kar pa se je izkazalo za problem in ne nekaj dobrega. Pnevmatike so na cestah namreč požele toliko pozornosti, da so drugi vozniki in udeleženci v prometu pozabili gledati na cesto in je zato prihajalo do nesreč. A to ni bil glavni problem. Poleg stroškov izdelave in vzdrževanja svetlečih avtomobilskih pnevmatik, ki so bili previsoki, je bila vprašljiva tudi praktičnost pnevmatike. Že po nekaj prevoženih kilometrih je namreč pnevmatike prekrila umazanija in svetloba, ki so jo oddajale, je postala vse prej kot privlačna, s tem pa se je nekako izničil namen neotanskih pnevmatik. A tudi to bi še nekako šlo. Največja težava je bila ta so se pnevmatike zelo slabo odrezale v dežju in pri višjih hitrostih, česar Goodyearu ni uspelo popraviti in po desetih letih razvoja so idejo opustili. Še preden je prišla uradno na trg.


Vir: Goodyear Tires/YouTube

preberite še to

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.
Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Štirikolesni dvosedežnik…

Štirikolesni dvosedežnik…

…, ki skoraj preseže mestne omejitve hitrosti… In je videti zelo zabaven.

Avto tech
Bizarne posledice varnejšega prometa

Bizarne posledice varnejšega prometa

Avtonomni avtomobili bodo zelo zmanjšali količino darovanih organov…

Avto tech
Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Strešni kovčki, kolesa, jadralne deske in še kaj na strehi avtomobila seveda poveča njegovo pora...

Avto tech
Do več konjičkov z - vodo

Do več konjičkov z - vodo

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...