Nekoč del zimskih spektaklov, danes preobraženi v nosilce napredka

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 05. 2023 03:57:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
Audi se je kot nosilec razvoja že v preteklosti dokazoval s številnimi inovativnimi rešitvami, ki so poudarjale trajnostne vrednote premijske avtomobilske znamke.

Nekoč del zimskih spektaklov, danes preobraženi v nosilce napredka
Prednost njegovih inovacij je dejstvo, da Audi v središču razvoja izdelkov združuje podporo krožni ekonomiji ter želje in potrebe uporabnika. Cilj je jasen: Znamka Audi želi postati vodilni ponudnik trajnostne premijske e-mobilnosti,  zavezanost k trajnostnemu razvoju in napredku pa se odraža na vseh ravneh.

Na svetovni dan Zemlje znamka Audi predstavlja projekt Uporabimo uporabljeno, s katerim izkazuje svojo zavezanost k trajnostnemu razvoju, visokotehnološkim napredkom in uporabi recikliranih materialov tudi izven avtomobilskega področja. V sodelovanju s prestižnim unikatnim oblikovalcem Mariom Herzogom je na slovenskih tleh nastala kolekcija petdesetih unikatnih potovalnih torb Audi, izdelanih iz odsluženih oglasnih transparentov. Projekt je sinonim za napredek, ki predstavlja skupno vrednoto vseh sodelujočih v zgodbi Uporabimo uporabljeno.

Franci Bolta, direktor znamke Audi, je pojasnil ozadje zgodbe in koncept projekta Uporabimo uporabljeno z naslednjimi besedami: “Audi je dolgoletni partner FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju in to sodelovanje je na tekmah obeleženo z oglasnimi transparenti. V tem času se je celostna podoba znamke zamenjala in zdelo se nam je škoda, da bi odsluženi transparenti končali na odlagališču in obremenjevali okolje, saj so v osnovi narejeni iz kakovostnega materiala. Razmišljali smo, kaj bi lahko naredili iz njih in prišli do ideje, da bi lahko izdelali vrhunske torbe, ki bi jih ljubitelji znamke Audi koristno uporabljali še naprej. Želja je, da vsak zaposleni ponotranji trajnostne vrednote znamke in da vsak razmišlja o tem, kaj lahko naredi pozitivnega za okolje. Vsak od nas deluje tako in v ekipi Audi Slovenija smo med razmišljanjem o trajnostnem razvoju prišli do ideje, kako uporabiti odslužene oglasne transparente.

Mario Herzog, unikatni oblikovalec in izdelovalec vrhunskih čevljev, ki je v svoji rokodelski delavnici studia M. H. Atelier obudil oglasne transparente v obliki novega izdelka s povsem novim namenom, povezuje napredek tudi z rokodelstvom: “Ročna izdelava, rokodelstvo je tisto, kar je oblikovalo človeka, kar nas določa in izhaja neposredno iz narave. V osnovi je rokodelstvo neposredni podaljšek narave – vzame iz narave in vrne v naravo. Napredek ni le izumljanje popolnoma novih stvari. Predvsem gre za izboljšanje načina, kako na izviren način oživimo že izumljeno, da bo v novi preobleki imelo pozitiven vpliv na svet.

Lastnica piranske ribogojnice Fonda ter predstavnica zavoda YouSea, Irena Fonda, ki je že od nekdaj povezana z morjem in razmišlja o naprednih rešitvah za varovanje okolja, vidi v projektu pomembno sporočilnost: “To ni material za odpad, v bistvu gre za neko zorenje materialov. Pri izdelavi torb iz oglasnih transparentov je napredek povezan tudi z ustvarjalnostjo. To, da ti iz neke stvari uspe narediti nekaj drugega, je v bistvu neka preobrazba. Kot pri gosenici, ko se iz nje razvije metulj.

Projekt Uporabimo uporabljeno je inovativen pristop k trajnostnemu razvoju, ki se osredotoča na reuporabo materialov in varstvo okolja. Osrednja ideja projekta je ponovna uporaba odsluženih oglasnih transparentov, ki jih je Audi nekoč uporabljal na FIS tekmah svetovnega pokala v alpskem smučanju, v imenu projekta pa so jih v čevljarski delavnici studia M. H. Atelier, pod vodstvom unikatnega oblikovalca visokokakovostnih čevljev po meri Maria Herzoga, preoblikovali v prvovrstno materialno osnovo za izdelavo kolekcije petdesetih popolnoma unikatnih potovalnih torb. Vsaka izmed njih je posebna in v svoji oblikovalski formi in videzu enkratna, elegantna s potiski vzorcev na transparentih, kar ji daje dostojanstvo obeh znamk, ki prisegata na tradicijo, kakovost in inovativnost. Projekt predstavlja inovativno rešitev za okoljske izzive, saj se osredotoča na ponovno uporabo materialov, ki sicer končajo na smetiščih. Odsluženi oglasni transparenti so bili očiščeni, preoblikovani in uporabljeni na način, ki je omogočil izdelavo torb visoke kakovosti. Poleg ponovne uporabe transparentov so za dopolnitev kakovosti uporabili tudi različne vrhunske podložne materiale, ki so ostanki večjih serij iz tovarn, ter kakovostne ostanke usnja, ki so se nabrali v delavnici.

Znamka Audi bo na svetovni dan oceanov, v skladu s svojim poslanstvom trajnostnega razvoja, ponudila omejeno serijo enajstih potovalnih torb Audi na dobrodelni dražbi, katere sredstva bodo namenjena zavodu YouSea za izdelavo in namestitev morske oaze za ohranitev morskega ekosistema v Piranskem zalivu. Gre za pilotski projekt, s katerim želijo sodelavci zavoda skupaj z zunanjimi ustanovami raziskati njene multiplikativne pozitivne učinke na okolje. Odkrivali bodo načine, kako bi lahko prispevali k bolj trajnostnemu načinu pridelave hrane v prihodnosti in raziskovali delovanje takih struktur pri odvajanju ogljikovega dioksida iz morja ter njihovo čistilno sposobnost. Na degradiranih območjih bi tako lahko povečali samočistilno sposobnost morja, izboljšali njegovo kakovost in obnavljanje.

Preostalih devetintrideset unikatnih potovalnih torb bo na voljo za nakup v spletni trgovini. Informacije o začetku prodaje potovalnih torb Audi, izdelanih iz recikliranih materialov, bodo objavljene naknadno na spletni strani napredek.audi.si. Tako bo zaključen celoten krog trajnostne rabe materialov: zmanjšali bomo število odpadnih materialov, jih ponovno uporabili v novih izdelkih ter našli načine, kako z njimi ustvariti pozitiven vpliv na okolje.

Spletno stran projekta Uporabimo uporabljeno si lahko ogledate na: napredek.audi.si.

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...