Novi Tiguan

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 11. 2020 04:30:00, Kategorija:

Kako nadgraditi nekaj, kar je bilo že do sedaj nadpovprečno…

Novi Tiguan
Ko je Volkswagen leta 2016 ne trg poslal drugo generacijo modela Tiguan, je bilo jasno, da je izdelal avtomobil, ki bo konkurenci delal še bolj sive lase, a takšnega uspeha si niso upali napovedati niti največji optimisti. Isto leto so namreč bili deležni prenove tudi konkurenti, kot so Nissan Qashqai, Kia Sportage in BMW X1, na trgu pa so se jim pridružili še Audi Q3, Volvo XC30, Range Rover Evoque… In v tej pestri mešanici je Tiguan ne le obstal, ampak postal celo najbolje prodajani športni terenec v Evropi. Od njegovega nastanka do letošnje pomladi so jih prodali že več kot šest milijonov, samo leta 2019 pa jih je s Volkswagnovih tekočih trakov zapeljalo skoraj 911.000.

Ker se po eni strani konja, ki zmaguje, ne menja, po drugi pa nobena stvar, naj bo še tako dobra, ne mora trajati večno, smo z zanimanjem pričakovali, kaj bo prinesla nova generacija Tiguana. Zdaj smo jo dočakali. Jasno je bilo, da na zunanjosti, drastičnih sprememb ne bo. Prenovljena sta sprednji odbijač in maska, pokrov motorja pa je nekoliko dvignjen in s tem lažje viden tudi malce nižjim voznikom. Bolj zanimiva novost so prenovljene luči LED spredaj in zadaj, pri čemer prednji žarometi, imenovani IQ.LIGHT, podpirajo tudi sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči, kar v praksi pomeni vklapljanje in izklapljanje posameznih segmentov LED-žarometov tako, da vozniku omogočajo kar najboljši pregled nad cesto in okolico, hkrati pa ne motijo nasproti vozečih vozil in vozil pred njimi.

Temeljite prenove sta bila deležna tudi volan, in armaturna plošča. Pri slednji so klasične gumbe zamenjale na dotik občutljive ploščice, podatki pa so prikazani na velikem, 26-centimetrskem (10,25-palčnem) na dotik občutljivem zaslonu. Ko smo že pri njem – temeljito je prenovljen tudi tako imenovani infotainment, ki poleg standardnih funkcionalnosti seveda omogoča pretakanje medijev, preko integrirane dostopne točke WLAN potnikom omogoča brskanje po spletu na do osmih napravah, preko funkcionalnosti We Connect pa je mogoče na daljavo preveriti, ali so vrata vozila res zaklenjena, luči ugasnjene, med vožnjo sproti preverjati prometne informacije in seveda izračunavati najbolj optimalno pot preko navigacijskega sistema, ki je, zahvaljujoč povezavi v internet, vedno opremljen z najbolj ažurnimi kartografskimi podatki.

IQ.DRIVE
Pri Volkswagnu so vse inteligentne asistenčne sisteme združili pod imenom IQ.DRIVE. Teh je kar nekaj. Recimo proaktivni sistem za zaščito potnikov, ki varuje v kritičnih situacijah, kot je npr. nevarnost trčenja. Če sistem prepozna povečano tveganje za nezgodo, se samodejno zaprejo okna in panoramsko dvižno-pomično strešno okno ter preventivno zategneta sprednja varnostna pasova. Ali pa sistem Emergency Assist, ki se aktivira v primeru kritičnega zdravstvenega stanja, ko zazna, da voznik ne upravlja več vozila. Sistem najprej skuša izzvati voznikov odziv, če je pri tem neuspešen, pa kontrolirano zaustavi vozilo in s tem prepreči morebitno nezgodo. Zanimiva je tudi opcijska asistenca za vožnjo Travel Assist, ki ob pritisku na tipko poskrbi za vozno udobje ter pomaga pri monotonih in utrudljivih voznih situacijah, ko namesto voznika ohranja smer na voznem pasu in hitrost, pri tem pa upošteva razdaljo do spredaj vozečih vozil. V kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko DSG je sproščena vožnja mogoča celo v zastojih in počasnih kolonah, ko je treba nenehno speljevati in zavirati. In potem je tukaj še asistenca za zaviranje v sili, Front Assist. s funkcijo zaznavanja pešcev, ki lahko pri nevarnosti naleta zmanjša silovitost trčenja ali – v idealnem primeru – trčenje celo prepreči. Med vožnjo lahko zazna pešce in vozila na cestišču ter v kritičnih situacijah pravočasno opozori voznika, če se ta ne odzove, pa poskrbi za zaviranje v sili. Če k temu dodamo še »klasiko«, kot so pomoč pri parkiranju, ohranjanje voznega pasu, kamera za vzvratno vožnjo, kamera za prikaz okolice vozila, pomoč pri parkiranju prikolice in še kaj, je asistenčnih sistemov res obilo.

Motorji
Novi Tiguan je oziroma bo (vsi modeli še niso dobavljivi) mogoče dobiti v treh različnih bencinskih in petih dizelskih izvedbah. Bencinsko družino sestavljajo 96 in 110 kW (1312 in 150 KS) 1,5-litrski motor TSI v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter 110 kW s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG, dizelsko pa dvolitrski TDI SCR BMT z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in močjo 90 ali 110 kW (122 oz. 150 KS) ter trije modeli s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG – model s 110 kW s pogonom na prednji kolesi ter dva modela (110 in 147 kW (122 oz. 200 KS) s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Novi SUV bo prvič na voljo tudi v samostojni izvedbi Tiguan R, z motorjem TSI z močjo 235 kW (320 KM) ter novim štirikolesnim pogonom z razdelilnikom navora.

Kaj pa hibrid?
Brez elektrifikacije seveda tudi pri novem Tiguanu ne gre. Čisto električnega modela zaenkrat še ni, je pa podjetje prikazalo dokaj zanimiv Tiguan eHybrid. Avtomobil, ki temelji na pogonskem sklopu modela Golf GTE, razvije do 180 kW (245 KS) skupne moči, do 100 km/h skoči v 7,5 sekunde in omogoča hitrost do 205 km/h, govori o tem, da gre za zelo »poskočen« avto, 13 kWh baterija, ki omogoča do 50 kilometrov električnega dosega, do 130 km/h električne hitrosti ter do 3,6 kW izmenično polnjenje, ki baterijo napolni v dobrih dveh urah, pa, da je poskočnež lahko tudi varčen in okolju prijazen.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...