Novi Tiguan

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 11. 2020 04:30:00, Kategorija: Avto tech

Kako nadgraditi nekaj, kar je bilo že do sedaj nadpovprečno…

Novi Tiguan
Ko je Volkswagen leta 2016 ne trg poslal drugo generacijo modela Tiguan, je bilo jasno, da je izdelal avtomobil, ki bo konkurenci delal še bolj sive lase, a takšnega uspeha si niso upali napovedati niti največji optimisti. Isto leto so namreč bili deležni prenove tudi konkurenti, kot so Nissan Qashqai, Kia Sportage in BMW X1, na trgu pa so se jim pridružili še Audi Q3, Volvo XC30, Range Rover Evoque… In v tej pestri mešanici je Tiguan ne le obstal, ampak postal celo najbolje prodajani športni terenec v Evropi. Od njegovega nastanka do letošnje pomladi so jih prodali že več kot šest milijonov, samo leta 2019 pa jih je s Volkswagnovih tekočih trakov zapeljalo skoraj 911.000.

Ker se po eni strani konja, ki zmaguje, ne menja, po drugi pa nobena stvar, naj bo še tako dobra, ne mora trajati večno, smo z zanimanjem pričakovali, kaj bo prinesla nova generacija Tiguana. Zdaj smo jo dočakali. Jasno je bilo, da na zunanjosti, drastičnih sprememb ne bo. Prenovljena sta sprednji odbijač in maska, pokrov motorja pa je nekoliko dvignjen in s tem lažje viden tudi malce nižjim voznikom. Bolj zanimiva novost so prenovljene luči LED spredaj in zadaj, pri čemer prednji žarometi, imenovani IQ.LIGHT, podpirajo tudi sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči, kar v praksi pomeni vklapljanje in izklapljanje posameznih segmentov LED-žarometov tako, da vozniku omogočajo kar najboljši pregled nad cesto in okolico, hkrati pa ne motijo nasproti vozečih vozil in vozil pred njimi.

Temeljite prenove sta bila deležna tudi volan, in armaturna plošča. Pri slednji so klasične gumbe zamenjale na dotik občutljive ploščice, podatki pa so prikazani na velikem, 26-centimetrskem (10,25-palčnem) na dotik občutljivem zaslonu. Ko smo že pri njem – temeljito je prenovljen tudi tako imenovani infotainment, ki poleg standardnih funkcionalnosti seveda omogoča pretakanje medijev, preko integrirane dostopne točke WLAN potnikom omogoča brskanje po spletu na do osmih napravah, preko funkcionalnosti We Connect pa je mogoče na daljavo preveriti, ali so vrata vozila res zaklenjena, luči ugasnjene, med vožnjo sproti preverjati prometne informacije in seveda izračunavati najbolj optimalno pot preko navigacijskega sistema, ki je, zahvaljujoč povezavi v internet, vedno opremljen z najbolj ažurnimi kartografskimi podatki.

IQ.DRIVE
Pri Volkswagnu so vse inteligentne asistenčne sisteme združili pod imenom IQ.DRIVE. Teh je kar nekaj. Recimo proaktivni sistem za zaščito potnikov, ki varuje v kritičnih situacijah, kot je npr. nevarnost trčenja. Če sistem prepozna povečano tveganje za nezgodo, se samodejno zaprejo okna in panoramsko dvižno-pomično strešno okno ter preventivno zategneta sprednja varnostna pasova. Ali pa sistem Emergency Assist, ki se aktivira v primeru kritičnega zdravstvenega stanja, ko zazna, da voznik ne upravlja več vozila. Sistem najprej skuša izzvati voznikov odziv, če je pri tem neuspešen, pa kontrolirano zaustavi vozilo in s tem prepreči morebitno nezgodo. Zanimiva je tudi opcijska asistenca za vožnjo Travel Assist, ki ob pritisku na tipko poskrbi za vozno udobje ter pomaga pri monotonih in utrudljivih voznih situacijah, ko namesto voznika ohranja smer na voznem pasu in hitrost, pri tem pa upošteva razdaljo do spredaj vozečih vozil. V kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko DSG je sproščena vožnja mogoča celo v zastojih in počasnih kolonah, ko je treba nenehno speljevati in zavirati. In potem je tukaj še asistenca za zaviranje v sili, Front Assist. s funkcijo zaznavanja pešcev, ki lahko pri nevarnosti naleta zmanjša silovitost trčenja ali – v idealnem primeru – trčenje celo prepreči. Med vožnjo lahko zazna pešce in vozila na cestišču ter v kritičnih situacijah pravočasno opozori voznika, če se ta ne odzove, pa poskrbi za zaviranje v sili. Če k temu dodamo še »klasiko«, kot so pomoč pri parkiranju, ohranjanje voznega pasu, kamera za vzvratno vožnjo, kamera za prikaz okolice vozila, pomoč pri parkiranju prikolice in še kaj, je asistenčnih sistemov res obilo.

Motorji
Novi Tiguan je oziroma bo (vsi modeli še niso dobavljivi) mogoče dobiti v treh različnih bencinskih in petih dizelskih izvedbah. Bencinsko družino sestavljajo 96 in 110 kW (1312 in 150 KS) 1,5-litrski motor TSI v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter 110 kW s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG, dizelsko pa dvolitrski TDI SCR BMT z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in močjo 90 ali 110 kW (122 oz. 150 KS) ter trije modeli s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG – model s 110 kW s pogonom na prednji kolesi ter dva modela (110 in 147 kW (122 oz. 200 KS) s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Novi SUV bo prvič na voljo tudi v samostojni izvedbi Tiguan R, z motorjem TSI z močjo 235 kW (320 KM) ter novim štirikolesnim pogonom z razdelilnikom navora.

Kaj pa hibrid?
Brez elektrifikacije seveda tudi pri novem Tiguanu ne gre. Čisto električnega modela zaenkrat še ni, je pa podjetje prikazalo dokaj zanimiv Tiguan eHybrid. Avtomobil, ki temelji na pogonskem sklopu modela Golf GTE, razvije do 180 kW (245 KS) skupne moči, do 100 km/h skoči v 7,5 sekunde in omogoča hitrost do 205 km/h, govori o tem, da gre za zelo »poskočen« avto, 13 kWh baterija, ki omogoča do 50 kilometrov električnega dosega, do 130 km/h električne hitrosti ter do 3,6 kW izmenično polnjenje, ki baterijo napolni v dobrih dveh urah, pa, da je poskočnež lahko tudi varčen in okolju prijazen.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...