Ko je
Volkswagen leta
2016 ne trg poslal
drugo generacijo modela
Tiguan, je bilo jasno, da je izdelal avtomobil, ki bo konkurenci delal še bolj sive lase, a takšnega uspeha si niso upali napovedati niti največji optimisti. Isto leto so namreč bili deležni prenove tudi konkurenti, kot so Nissan Qashqai, Kia Sportage in BMW X1, na trgu pa so se jim pridružili še Audi Q3, Volvo XC30, Range Rover Evoque… In v tej pestri mešanici je Tiguan ne le obstal, ampak postal celo najbolje prodajani športni terenec v Evropi. Od njegovega nastanka do letošnje pomladi so jih prodali že
več kot šest milijonov, samo leta
2019 pa jih je s Volkswagnovih tekočih trakov zapeljalo skoraj
911.000.
Ker se po eni strani konja, ki zmaguje, ne menja, po drugi pa nobena stvar, naj bo še tako dobra, ne mora trajati večno, smo z zanimanjem pričakovali, kaj bo prinesla
nova generacija Tiguana. Zdaj smo jo dočakali. Jasno je bilo, da na zunanjosti, drastičnih sprememb ne bo. Prenovljena sta sprednji odbijač in maska, pokrov motorja pa je nekoliko dvignjen in s tem lažje viden tudi malce nižjim voznikom. Bolj zanimiva novost so prenovljene luči LED spredaj in zadaj, pri čemer prednji žarometi, imenovani
IQ.LIGHT, podpirajo tudi sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči, kar v praksi pomeni vklapljanje in izklapljanje posameznih segmentov LED-žarometov tako, da vozniku omogočajo kar najboljši pregled nad cesto in okolico, hkrati pa ne motijo nasproti vozečih vozil in vozil pred njimi.
Temeljite prenove sta bila deležna tudi volan, in armaturna plošča. Pri slednji so klasične gumbe zamenjale na dotik občutljive ploščice, podatki pa so prikazani na velikem, 26-centimetrskem (10,25-palčnem) na dotik občutljivem zaslonu. Ko smo že pri njem – temeljito je prenovljen tudi tako imenovani infotainment, ki poleg standardnih funkcionalnosti seveda omogoča pretakanje medijev, preko integrirane dostopne točke WLAN potnikom omogoča brskanje po spletu na do osmih napravah, preko funkcionalnosti
We Connect pa je mogoče na daljavo preveriti, ali so vrata vozila res zaklenjena, luči ugasnjene, med vožnjo sproti preverjati prometne informacije in seveda izračunavati najbolj optimalno pot preko navigacijskega sistema, ki je, zahvaljujoč povezavi v internet, vedno opremljen z najbolj ažurnimi kartografskimi podatki.
IQ.DRIVEPri Volkswagnu so vse
inteligentne asistenčne sisteme združili pod imenom IQ.DRIVE. Teh je kar nekaj. Recimo
proaktivni sistem za zaščito potnikov, ki varuje v kritičnih situacijah, kot je npr. nevarnost trčenja. Če sistem prepozna povečano tveganje za nezgodo, se samodejno zaprejo okna in panoramsko dvižno-pomično strešno okno ter preventivno zategneta sprednja varnostna pasova. Ali pa sistem
Emergency Assist, ki se aktivira v primeru kritičnega zdravstvenega stanja, ko zazna, da voznik ne upravlja več vozila. Sistem najprej skuša izzvati voznikov odziv, če je pri tem neuspešen, pa kontrolirano zaustavi vozilo in s tem prepreči morebitno nezgodo. Zanimiva je tudi opcijska asistenca za vožnjo
Travel Assist, ki ob pritisku na tipko poskrbi za vozno udobje ter pomaga pri monotonih in utrudljivih voznih situacijah, ko namesto voznika ohranja smer na voznem pasu in hitrost, pri tem pa upošteva razdaljo do spredaj vozečih vozil. V kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko DSG je sproščena vožnja mogoča celo v zastojih in počasnih kolonah, ko je treba nenehno speljevati in zavirati. In potem je tukaj še asistenca za zaviranje v sili,
Front Assist. s funkcijo zaznavanja pešcev, ki lahko pri nevarnosti naleta zmanjša silovitost trčenja ali – v idealnem primeru – trčenje celo prepreči. Med vožnjo lahko zazna pešce in vozila na cestišču ter v kritičnih situacijah pravočasno opozori voznika, če se ta ne odzove, pa poskrbi za zaviranje v sili. Če k temu dodamo še »klasiko«, kot so pomoč pri parkiranju, ohranjanje voznega pasu, kamera za vzvratno vožnjo, kamera za prikaz okolice vozila, pomoč pri parkiranju prikolice in še kaj, je asistenčnih sistemov res obilo.
MotorjiNovi Tiguan je oziroma bo (vsi modeli še niso dobavljivi) mogoče dobiti v
treh različnih bencinskih in
petih dizelskih izvedbah. Bencinsko družino sestavljajo 96 in 110 kW (1312 in 150 KS)
1,5-litrski motor TSI v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter 110 kW s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG, dizelsko pa
dvolitrski TDI SCR BMT z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in močjo 90 ali 110 kW (122 oz. 150 KS) ter trije modeli s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG – model s 110 kW s pogonom na prednji kolesi ter dva modela (110 in 147 kW (122 oz. 200 KS) s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Novi SUV bo prvič na voljo tudi v samostojni izvedbi Tiguan R, z motorjem TSI z močjo 235 kW (320 KM) ter novim štirikolesnim pogonom z razdelilnikom navora.
Kaj pa hibrid?Brez elektrifikacije seveda tudi pri novem Tiguanu ne gre. Čisto električnega modela zaenkrat še ni, je pa podjetje prikazalo dokaj zanimiv
Tiguan eHybrid. Avtomobil, ki temelji na pogonskem sklopu modela Golf GTE, razvije do 180 kW (245 KS) skupne moči, do 100 km/h skoči v 7,5 sekunde in omogoča hitrost do 205 km/h, govori o tem, da gre za zelo »poskočen« avto, 13 kWh baterija, ki omogoča do 50 kilometrov električnega dosega, do 130 km/h električne hitrosti ter do 3,6 kW izmenično polnjenje, ki baterijo napolni v dobrih dveh urah, pa, da je poskočnež lahko tudi varčen in okolju prijazen.
Vir:
Volkswagen