Tisti bolj mondeni brat

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9. 09. 2022 10:23:00, Kategorija: Avto tech

Z ID.4 si je Volkswagen utiral pot v športno-terensko zeleno prihodnost, z bolj kupejevskim, morda celo bolj po modnih trendih umerjenim 'bratrancem' pa cilja še više

Tisti bolj mondeni brat
Najbolj preprosto povedano je ID.5 torej kupejevska, bolj dinamično oblikovana verzija kompaktnega SUV-ja ID.4, ki je v prodaji že nekaj časa. Ta 4,58 metra dolg model je do B stebrička precej podoben nekoliko starejšemu bratu, potem pa elegantno, kupejevsko odrezana streha doda nekaj svojstvene oblike in seveda tudi boljšo aerodinamiko (Cw 0,26 namesto 0,28). Kar nima le estetskega, pač pa tudi uporaben namen, saj to pomeni tudi več električnega dosega (10 km pri modelu GTX).

Trije centimetri, kolikor je strešna linija nižja, pa je tudi edina dimenzijska razlika. Ko je govora o zunanjosti. Modno zapognjena streha ima le malo vpliva na potnike zadaj. Borih 12 mm je namreč na zadnjih sedežih manj prostora za glave, kar je skoraj zanemarljivo, prtljažnik pa je s prostornino 549 litrov celo 6 litrov večji od tistega v ID.4.

Volkswagen ID.5 je sicer nastal na sodobni in prilagodljivi platformi za električna vozila MEB, ki omogoča enostavne prilagoditve, baterija je postavljena v dno med prednjo in zadnjo osjo (s tem je težišče uporabno nizko, baterija pa ne vpliva na prostorsko uporabnost). Tudi ID.5 za pogon uporablja dve verziji zadaj nameščenega sinhronskega motorja z močjo 128 ali 170 kW (170 in 204 KM) z enostopenjskim menjalnikom. Ki zaradi uporabnega navora v širokem pasu vrtljajev zelo učinkovito simulira delo samodejnega menjalnika.

Sicer pa je ID.5 opremljen tudi s številnimi, predvsem pa najnovejšimi asistenčnimi sistemi za pomoč vozniku med vožnjo (med njimi je na primer tudi asistenčni sistem za vzdrževanje smeri in hitrosti ter pomoč pri prehitevanju – Travel assist, pri čemer si pomaga tudi s podatki o prometu iz oblaka). Tudi zaradi tega je model dobil najvišjo oceno za tovrstno aktivno pomoč vozniku pri neodvisni organizaciji NCAP.

Ker seveda tudi z obliko namiguje na izrazitejšo dinamično noto, je na voljo tudi najmočnejša verzij s tradicionalno oznako GTX, ki je rezervirana za najbolj športne modele, z ustrezno opremsko nadgradnjo, številnimi dodatki, ki tudi vizualno ločujejo obe verziji. GTX je sicer opremljen z dvema pogonskima motorjema – poleg zadnjega (150 kW/204 KM) je tu še asinhroni motor, ki poganja prednjo os (z močjo 80 kW/109 kM). In tako predstavlja štirikolesni pogon s sistemsko močjo 220 kW (299 KM) in resnimi 460 Nm navora. Štirikolesni pogon, kjer se inteligentno in v odvisnosti od zahtev in podlage dopolnjujeta oba motorja ter instantni navor pomenita tudi impresiven pospešek, ki znaša 6,3 s do 100 km (končna hitrost pa omejena na 180 km/h).

Zmogljivost baterije pri ID.5 vedno znaša resnih 77 kWh (neto, torej uporabna zmogljivost), doseg pa je odvisen od moči in izvedbe ter znaša od 330 do kar 520 kilometrov (WLTP). Novi ID.5 je moč polniti na izmeničnem toku (AC) z močjo do 11 kW, na enosmernem (hitro polnjenje, DC) pa do 135 kW, GTX pa po novem sprejme tudi moč 150 kW. ▪

preberite še to

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Če bi pešci trobili…

Če bi pešci trobili…

Bi kot pešec tudi trobili, kot to počnete kot voznik?

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z dodatkom odpadnih plastenk je mnogo bolj vzdržljiv od običajnega…