Tisti bolj mondeni brat

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 9. 09. 2022 10:23:00, Kategorija: Avto tech

Z ID.4 si je Volkswagen utiral pot v športno-terensko zeleno prihodnost, z bolj kupejevskim, morda celo bolj po modnih trendih umerjenim 'bratrancem' pa cilja še više

Tisti bolj mondeni brat
Najbolj preprosto povedano je ID.5 torej kupejevska, bolj dinamično oblikovana verzija kompaktnega SUV-ja ID.4, ki je v prodaji že nekaj časa. Ta 4,58 metra dolg model je do B stebrička precej podoben nekoliko starejšemu bratu, potem pa elegantno, kupejevsko odrezana streha doda nekaj svojstvene oblike in seveda tudi boljšo aerodinamiko (Cw 0,26 namesto 0,28). Kar nima le estetskega, pač pa tudi uporaben namen, saj to pomeni tudi več električnega dosega (10 km pri modelu GTX).

Trije centimetri, kolikor je strešna linija nižja, pa je tudi edina dimenzijska razlika. Ko je govora o zunanjosti. Modno zapognjena streha ima le malo vpliva na potnike zadaj. Borih 12 mm je namreč na zadnjih sedežih manj prostora za glave, kar je skoraj zanemarljivo, prtljažnik pa je s prostornino 549 litrov celo 6 litrov večji od tistega v ID.4.

Volkswagen ID.5 je sicer nastal na sodobni in prilagodljivi platformi za električna vozila MEB, ki omogoča enostavne prilagoditve, baterija je postavljena v dno med prednjo in zadnjo osjo (s tem je težišče uporabno nizko, baterija pa ne vpliva na prostorsko uporabnost). Tudi ID.5 za pogon uporablja dve verziji zadaj nameščenega sinhronskega motorja z močjo 128 ali 170 kW (170 in 204 KM) z enostopenjskim menjalnikom. Ki zaradi uporabnega navora v širokem pasu vrtljajev zelo učinkovito simulira delo samodejnega menjalnika.

Sicer pa je ID.5 opremljen tudi s številnimi, predvsem pa najnovejšimi asistenčnimi sistemi za pomoč vozniku med vožnjo (med njimi je na primer tudi asistenčni sistem za vzdrževanje smeri in hitrosti ter pomoč pri prehitevanju – Travel assist, pri čemer si pomaga tudi s podatki o prometu iz oblaka). Tudi zaradi tega je model dobil najvišjo oceno za tovrstno aktivno pomoč vozniku pri neodvisni organizaciji NCAP.

Ker seveda tudi z obliko namiguje na izrazitejšo dinamično noto, je na voljo tudi najmočnejša verzij s tradicionalno oznako GTX, ki je rezervirana za najbolj športne modele, z ustrezno opremsko nadgradnjo, številnimi dodatki, ki tudi vizualno ločujejo obe verziji. GTX je sicer opremljen z dvema pogonskima motorjema – poleg zadnjega (150 kW/204 KM) je tu še asinhroni motor, ki poganja prednjo os (z močjo 80 kW/109 kM). In tako predstavlja štirikolesni pogon s sistemsko močjo 220 kW (299 KM) in resnimi 460 Nm navora. Štirikolesni pogon, kjer se inteligentno in v odvisnosti od zahtev in podlage dopolnjujeta oba motorja ter instantni navor pomenita tudi impresiven pospešek, ki znaša 6,3 s do 100 km (končna hitrost pa omejena na 180 km/h).

Zmogljivost baterije pri ID.5 vedno znaša resnih 77 kWh (neto, torej uporabna zmogljivost), doseg pa je odvisen od moči in izvedbe ter znaša od 330 do kar 520 kilometrov (WLTP). Novi ID.5 je moč polniti na izmeničnem toku (AC) z močjo do 11 kW, na enosmernem (hitro polnjenje, DC) pa do 135 kW, GTX pa po novem sprejme tudi moč 150 kW. ▪

preberite še to

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...