Veriga, ki ne potrebuje vzdrževanja

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 08. 2020 05:29:00, Kategorija: Avto tech

Motociklistom več ne bo treba podmazovati in napenjati verige, pravi BMW…

Veriga, ki ne potrebuje vzdrževanja
Motocikli so se v zadnjih desetletjih precej izboljšali in voznikom več ni potrebno biti pol mehanika, da bi prišli tja, kamor so se namenili. Je pa ostala vsaj ena šibka točka – veriga. To je od časa do časa še vedno potrebno očistiti, namazati, sčasoma pa s pomikom zadnje osi tudi malce napeti.

A tudi to naj bi v bližnji prihodnosti odpadlo. BMW je namreč predstavil verigo M Endurance, ki naj ne bi potrebovala vzdrževanja. Verige namreč ni potrebno mazati, torej se nanjo tudi ne bo prijemalo toliko umazanije, z diamantnim premazom, ki nudi »ekstremno trdoto in odpornost« pa so tudi drastično znižali trenje med verižnimi valjčki in zobmi zobnika ter valjčki in zatiči, kar prav tako podaljšuje življenjsko dobo verige. BMW zaenkrat sicer ne navaja, kako dolga naj bi bila življenjska doba nove verige, prav tako ni jasen vpliv na obrabo zobnikov, a vse skupaj se sliši precej obetajoče.

Nova veriga bo za serijsko ali naknadno vgradnjo najprej na voljo za serijo motociklov 525 in sicer za modela S1000RR in S1000XR, ostali modeli pa se »nanjo pripravljajo«. BMW zaenkrat ne govori o tem, da bi verigo dal na voljo tudi drugim znamkam motociklov.

Kaj pa cena? NI ravno poceni. Veriga sama bo stala slabih 290 €, skupaj z zobnikom, verižnim valjem in »drobnim materialom« pa okoli 425 €.

Vir: BMW

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...