Nedavno se je finančni spletni portal Tradingpedia poglobil v nešteta dodatna plačila in takse, ki jih evropske letalske družbe zaračunavajo poleg osnovne cene vozovnice. Njihovi izračuni so temeljili na enosmernih letih iz Londona v Rim 21. julija, v času vrhunca sezone na tej relaciji. Tukaj so letalske družbe, ki zaračunavajo največ.
Ker se pričakuje, da se bodo cene letalskih vozovnic letos zvišale za 2,8 odstotka, bo letenje v tujino postalo še dražje. Čeprav se lahko nizkocenovni prevozniki zdijo dobra rešitev, pa realnost pogosto ni tako rožnata, kot se zdi na prvi pogled (oglas). Obstaja namreč cel kup doplačil, od izbire sedeža do pristojbin za spremembo imena, ki so redko vključena v oglaševane cene ali promocijske ponudbe, razkrijejo pa se šele pozno v postopku rezervacije, tako da je dejanski strošek leta razviden šele tik pred zaključkom nakupa in je pogosto mnogo višji od oglaševanega.
Poročilo je pokazalo, da je na vrhu seznama z manj očitnimi pristojbinami za let prevoznik Wizz Air, saj je skupni znesek doplačil znašal 261 €. Sem sodijo 46 € za oddano prtljago, 11 € za spletno rezervacijo in 28 € za prijavo na letališču, so pa bili ena redkih družb na seznamu, ki dodatno ne zaračunava ročne prtljage. Portal Euronews je zaprosil Wizz Air za komentar. »Svojim strankam ponujamo enostavno, pregledno ceno, ki jim omogoča raziskovanje destinacij po naši mreži že od 10,55 € naprej,« je povedal predstavnik. »Kot ultra nizkocenovni prevoznik potnikom omogočamo izbiro storitev, ki jih želijo kupiti, da lahko ponudimo čim bolj dostopna potovanja. Ta dodatna doplačila niso obvezna za letenje, verjamemo pa, da morajo imeti potniki možnost izbire in prilagoditve svojim potrebam.«
Na drugem mestu po skritih stroških je Ryanair, ki potnikom za enake storitve zaračuna le tri evre manj, skupno 258 € doplačil. Prav tako zaračuna 25 € za ročno prtljago. Na tretjem mestu je Vueling z 248 € doplačil – ter z najvišjo pristojbino za oddano prtljago na seznamu, ki znaša 76 €. Na četrtem mestu je easyJet z 243 €. Na prošnjo za komentar je predstavnik easyJet povedal: »easyJet nima skritih stroškov. Naše cene so pregledne, potniki pa plačajo samo tisto, kar želijo. Tretjina naših strank izbere le osnovno vozovnico brez dodatkov.« Portal Euronews je zaprosil tudi Ryanair za pojasnila glede doplačil, a ga do zdaj ni dobil.
Med primerjanimi družbami ima najnižje dodatne stroške British Airways, samo 72 €. Jet2 je drugi z najmanj doplačili, povprečno 81 €, Norwegian pa zaračuna skupaj 108 €.
Reševalne takse, pristojbine za dojenčke in skupinske rezervacije
Čeprav so nekatera doplačila in pristojbine mogoče preprečiti, kot je izbira sedeža, v nekaterih primerih potniki nimajo izbire in morajo kupiti te »neobvezne« storitve. Ena od teh je skupinska administrativna taksa – ta pri Wizz Air znaša 10,50 €, medtem ko easyJet za skupinske rezervacije zaračuna 25 € na osebo. Ryanair ima poleg tega tudi pristojbino za plačilo s kartico, tako da vam lahko ob plačilu s kreditno ali debetno kartico obračunajo odstotek celotne transakcije. Če potujete z dojenčkom (mlajšim od 2 let na dan leta), vam ni treba kupiti posebne vozovnice, a obstaja obvezna pristojbina. Pri Wizz Air znaša 32 €, pri easyJet 31 €, Jet2 pa zaračuna samo 23,50 €. Norwegian po drugi strani ponuja vozovnice za dojenčke, ki stanejo 10 odstotkov cene odrasle vozovnice plus morebitne letališke takse.
Še ena pristojbina, ki se zdi vprašljivo neobvezna, je t. i. reševalna taksa, ki jo vse letalske družbe obračunajo, če potnik zamudi let. Če na letališče prispete tik pred vzletom ali kmalu po njem, lahko plačate reševalno takso in dobite sedež na naslednjem letu. Ryanair za to zaračuna 100 € na osebo, Wizz Air 125 €, easyJet pa 130 €. Vueling ima reševalno takso za mednarodne lete od 105 € naprej, Jet2 pa najnižjo med vsemi, 32 €. Druge letalske družbe prav tako zaračunajo reševalno pristojbino, a na svojih spletnih straneh pogosto ne navajajo točnega zneska. V nekaterih primerih mora potnik odpovedati rezervacijo in kupiti novo vozovnico po trenutnih cenah.
Ko se vsa ta neprikrita doplačila seštejejo k osnovni ceni vozovnice, so nizkocenovni prevozniki pogosto skoraj tako dragi kot polno-storitvene letalske družbe (tiste, ki vse dodatne storitve vključijo že v osnovno vozovnico).
Vir: Tradingpedia