Saj vemo, da se spletne strani financirajo s pomočjo oglasov, tudi naša se, a včasih gredo stvari le predaleč. Ena od najbolj nadležnih stvari je vsekakor ta, da obiščete neko spletno stran in vas na njej preseneti zvok videa, običajno reklamnega, ki je na njej. No, vsaj pri Chromu tega več ne bo.
Google je namreč izdal različico
Chroma številka
66 in v njo končno vključil to, kar se napoveduje že celo večnost. Vsaj kar zadeva video. V novi različici se
videoposnetki privzeto predvajajo brez zvoka. Ta se vključi le z vašim posredovanjem. A
ne vedno. Nekateri posnetki se bodo predvajali z zvokom.
No ja, so potem sploh kaj naredili? A se bo predvajal zvok največjih oglaševalcev oziroma tistih, ki prestopijo nek (finančni) prag? Ne! Odločitev, ali se na neki strani zvok predvaja privzelo vključen ali izključen, je odvisna od tega, kako se je uporabnik glede zvoka na tej strani odločal v preteklosti. Če ste na neki strani video tudi poslušali ali pa ste ga, v primeru mobilnega telefona, to stran shranili na domač zaslon, bo Chrome zvok samodejno predvajal, v nasprotnem primeru pa ne. In kako Chrome to ve? S pomočjo orodja, imenovanega
Google Media Engagement Index. Gre za eno od funkcij Chroma, ki spremlja vaše obnašanje glede predvajanja medijskih datotek. Pogosteje ko na neki strani gledate video z zvokom, višji je medijski indeks, višji indeks pa pomeni samodejno predvajanje s vključenim zvokom. Toda ali to pomeni, da se bodo, dokler se ta indeks ne zapolni s podatki, vsi posnetki rpedvajali brez zvoka? Ne. Orodje ni novo, saj je v vašem Chromu že or r
azličice 64 naprej, torej od lanskega septembra in od takrat tudi zbira podatke. Sicer jih ni uporabljalo zbiralo pa jih je, tako da so pdaotki sedaj nared.
Če torej nočemo, da se zvok samodejno predvaja (sicer ga lahko za neko stran
tudi sami trajno izključimo), moramo poskrbeti za to, da bo
medijski indeks čim nižji. Kako? Tako, da na straneh, kjer ne želimo zvoke, videa ne gledamo več kot
7 sekund, če pa že, pa videa ne smemo povečevati oziroma ta ne sme biti večji od
200 x 140 točk.
In kako ugotovimo, kakšne indekse imajo obiskane spletne strani? Preprosto. V naslovno vrstico Chroma vpišemo ukaz:
chrome://media-engagement/Vse skupaj se vam verjetno zdi znano. Seveda, ko pa Google nekaj podobnega napoveduje že kar nekaj časa. V različico
64 je vključil
možnost ročnega trajnega izklopa zvoka za neko stran, sedaj pa je končno postopek avtomatiziral.
Vir:
GoogleSlike: imgflip, imgur