48-valjna pošast

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6. 11. 2024 05:31:00, Kategorija: Avto tech

Whitelockov 48-valjni »Tinker Toy« je bil izdelan, da bi ustavil naraščajočo »oboroževalno tekmo« na britanski motociklistični sceni - in to mu je uspelo, saj je postal eden najbolj ikoničnih motociklov na svetu.

48-valjna pošast
Whitelock je od leta 1985 ugledno ime na britanski sceni motociklov po meri. Simon Whitelock je v preteklosti začel z bolj preprostimi konstrukcijami in iz motorjev in delov različnih strojev sestavljal dvotaktne vrstne štirivaljnike.

Kmalu je prešel na bolj ambiciozne projekte, ki so vključevali nekaj izjemnih motorjev, kot sta devetvaljni »trojni trojček« in vrstni sedemvaljnik. Vsi so bili Kawasaki in vsi dvotaktni.

Na lokalnem prizorišču je obstajala težnja po tekmovanju v tem, koliko valjev lahko izdelovalec vtakne v te stroje, in na neki točki se je Whitelock odločil, da to zamisel izpelje do logičnega konca in to tekmo enkrat za vselej konča. Tako je nastal absurdni dvotaktni motor Kawasaki z 48 valji, ki je Guinnessov svetovni rekorder, ki si ga lahko ogledate v tem videu (ker je avtor preprečil njegov prikaz znotraj drugih spletnih mest, si ga boste morali ogledati na Youtubu).

Whitelockova igrača Tinker Toy Kawa, poimenovana po bombniku B-17 Flying Fortress iz druge svetovne vojne, je sestavljena iz šestih skupin po osem valjev. Kawasaki KH250 je bil izbran za donatorsko kolo iz dveh glavnih razlogov: prvič, ker je bil cenovno zelo ugoden, in drugič, ker je bil široko dostopen.

Zanimivo je, da ima kolo tehnično celo 49 valjev. saj je Whitelock moral za zagon tega 48-valjnika vgraditi dodaten 125-kubični valj, ki je služil kot »oslovski motor« ki se izključi, ko delujejo vsi drugi valji - podobno kot zaganjalnik. Poleg tega Tinker Toy uporablja menjalnik BMW K100, alternator, ki je bil vzet iz avtomobila, in edinstven blok motorja s spremenjenim sistemom za gorivo in vžig. Zaradi razkošnih valjev  motocikel tehta več kot 600 kg.  Za obvladovanje te teže sta poskrbela prednji del Honda Goldwing in zmogljiva Hagonova kolesa z naperami iz nerjavnega jekla.

Izpušni sistem je nastavljen kot 24-v-1 na vsaki strani, vsaka od šestih 8-valjnih skupin pa ima svoj zaganjalnik in uplinjač Mikuni. Dejanski rezervoar za gorivo, ki je izdelan iz cevi iz nerjavnega jekla premera 150 mm, je nameščen med srednjo in spodnjo stranjo valjev, medtem ko je »del rezervoarja«, ki ga vidite na vrhu, raztegnjen del KH250, ki deluje kot ohišje za električne in vžigalne komponente. »Ni narejen za hitrost,« pravi Whitelock. »V resnici ni narejen za moč. Narejen je bil za vpis v Guinnessovo knjigo rekordov. Zmogel bi okoli 200 km/h.«

Kolo je bilo uradno prodano na Bonhamovi spomladanski dražbi v angleškem Staffordu aprila letos. Končna prodajna cena na dražbi je bila 92.000 funtov (dobrih 110.000 €), vključno s kupčevo premijo, kar je precej manj kot »pol milijona funtov«, kolikor je Whitelock dejal, da bi potreboval, da bi mu motor iztrgali iz rok, ko je bil leta 2018 posnet zgornji videoposnetek.

Vir: Bonhams

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...