965 km z enim polnjenjem

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 05. 2020 06:58:00, Kategorija: Avto tech

Opuščeni Dysonov »Tesla killer« je ponovno priplaval na površje. In obeta…

965 km z enim polnjenjem
Britanski Dyson poznamo predvsem po električnih napravah, povezanih z zrakom – sušilniki las, čistilniki zraka, sesalniki…  Kakšni dve leti nazaj je podjetje presenetilo z novico, da razvija sedemsedežni električni SUV, ki naj bi imel doseg kar 965 kilometrov (600 milj) in kaj hitro se ga je prijel vzdevek Tesla Model X Killer. Tak doseg naj bi bil mogoč z uporabo baterij z elektrolitom v trdnem stanju oziroma angleško solid-state batteries, ki nudijo med 25 in 40 odstotki večjo energijsko gostoto kot klasične litij-ionske. A potem je prišel oktober 2019 in James Dyson, lastnik podjetja, je projekt brez posebne razlage ukinil, odločitev pa sporočil kar preko Twitterja.

Projekt, v katerega je Dyson vložil 500 milijonov funtov (okoli 560 mio. evrov) je bil torej ukinjen, a očitno ne pozabljen, saj je Dyson sedaj pokazal, kako naj bi avtomobil izgledal, znano pa je tudi nekaj podrobnosti. Avtomobil s kodno oznako »N526« je opremljen z dvema električnima motorjema s skupno močjo 400 kW (536 KS) in 650 Nm navora, od 0-96 km/h (0-60 mph) pa skoči v 4,8 sekunde, kar je za le 0,4 sekunde počasneje od Teslinega dolgoprogaša Model X. Najvišja hitrost Dysonovega modela je 200 km/h, kar je manj kot nudi Model X (250 km/h), a ker tako ali tako nikjer ne smemo voziti tako hitro, je ta podatek manj pomemben. N526 je težak okoli 2600 kilogramov, 5 metrov dolg, 1,7 metra visok in 2 metra širok. Kaj pa primerjava dosega? Dysonov model naj bi imel doseg do 965 kilometrov (600 milj), ni pa navedeno ali številka velja po metodologiji EPA ali WLTP. Teslin Model X ima doseg 564 km, Model S pa 630 km (oboje po EPA).

Sliši se dobro, zato nas seveda zanima, kdaj bo avtomobil prišel na trg. Hmmm… najverjetneje nikoli. Podjetje menda ni zainteresirano za proizvodnjo električnih vozil, je pa pripravljen deliti tehnologijo baterij z elektrolitom v čvrstem stanju, ki so jo razvili. Avtomobil je torej bil očitno le sredstvo, a katerim bi dokazali kakovost baterij…

Vir: Fossbytes

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...