965 km z enim polnjenjem

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 05. 2020 06:58:00, Kategorija: Avto tech

Opuščeni Dysonov »Tesla killer« je ponovno priplaval na površje. In obeta…

965 km z enim polnjenjem
Britanski Dyson poznamo predvsem po električnih napravah, povezanih z zrakom – sušilniki las, čistilniki zraka, sesalniki…  Kakšni dve leti nazaj je podjetje presenetilo z novico, da razvija sedemsedežni električni SUV, ki naj bi imel doseg kar 965 kilometrov (600 milj) in kaj hitro se ga je prijel vzdevek Tesla Model X Killer. Tak doseg naj bi bil mogoč z uporabo baterij z elektrolitom v trdnem stanju oziroma angleško solid-state batteries, ki nudijo med 25 in 40 odstotki večjo energijsko gostoto kot klasične litij-ionske. A potem je prišel oktober 2019 in James Dyson, lastnik podjetja, je projekt brez posebne razlage ukinil, odločitev pa sporočil kar preko Twitterja.

Projekt, v katerega je Dyson vložil 500 milijonov funtov (okoli 560 mio. evrov) je bil torej ukinjen, a očitno ne pozabljen, saj je Dyson sedaj pokazal, kako naj bi avtomobil izgledal, znano pa je tudi nekaj podrobnosti. Avtomobil s kodno oznako »N526« je opremljen z dvema električnima motorjema s skupno močjo 400 kW (536 KS) in 650 Nm navora, od 0-96 km/h (0-60 mph) pa skoči v 4,8 sekunde, kar je za le 0,4 sekunde počasneje od Teslinega dolgoprogaša Model X. Najvišja hitrost Dysonovega modela je 200 km/h, kar je manj kot nudi Model X (250 km/h), a ker tako ali tako nikjer ne smemo voziti tako hitro, je ta podatek manj pomemben. N526 je težak okoli 2600 kilogramov, 5 metrov dolg, 1,7 metra visok in 2 metra širok. Kaj pa primerjava dosega? Dysonov model naj bi imel doseg do 965 kilometrov (600 milj), ni pa navedeno ali številka velja po metodologiji EPA ali WLTP. Teslin Model X ima doseg 564 km, Model S pa 630 km (oboje po EPA).

Sliši se dobro, zato nas seveda zanima, kdaj bo avtomobil prišel na trg. Hmmm… najverjetneje nikoli. Podjetje menda ni zainteresirano za proizvodnjo električnih vozil, je pa pripravljen deliti tehnologijo baterij z elektrolitom v čvrstem stanju, ki so jo razvili. Avtomobil je torej bil očitno le sredstvo, a katerim bi dokazali kakovost baterij…

Vir: Fossbytes

preberite še to

Avto tech
Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Kako dolgo »živijo« baterije v priključnih hibridih?

Analiza podatkov ADAC o stanju baterije kaže dobro vzdržljivost, vendar obstajajo precejšnje razlike me...

Avto tech
Ceneje kot če bi ga kopali!

Ceneje kot če bi ga kopali!

Nove tehnologije pridobivanja litija iz iztrošenih baterij to počnejo ceneje, kot ga je mogoče kupiti.

Avto tech
Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«...

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Googlovi Zemljevidi bodo uporabljali umetno inteligenco za napovedovanje, ali bodo polnilniki za električna vo...

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?