Audi e-tron 50 quattro

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 08. 2019 04:16:00, Kategorija: Avto tech

310 konjičkov, več kot 300 kilometrov dosega in hitro polnjenje v 30 minutah

Audi e-tron 50 quattro
Audi e-tron 50 quattro po besedah predstavnikov podjetja predstavlja novo zmogljivostno stopnjo električnega SUV-ja. Njegova elektromotorja dosegata moč 230 kW (308 KS) in navor 540 Nm. Z 71 kWh bruto energijske vrednosti baterija zagotavlja več kot 300 km dosega po kriterijih voznega cikla WLTP. V Nemčiji bo vozilo, ki je v družini e-tron vstopni model, mogoče kupiti za manj kot 70.000 evrov, s čimer so izpolnjeni pogoji za ekosubvencijo.

V modelu Audi e-tron 50 quattro sta združeni visoka učinkovitost in športna zmogljivost. Tako kot je za model veljalo ob uvedbi na trg ima tudi vstopna različica po en elektromotor na sprednji in zadnji premi. S skupno močjo 230 kW in navorom 540 Nm lahko električni SUV pospeši od 0 do 100 km/h v 7,0 s. Največja hitrost je elektronsko omejena šele pri 190 km/h. Za zagotovitev maksimalne učinkovitosti je v večini voznih situacij aktiven samo zadnji elektromotor, sprednji pa se po potrebi prediktivno dodatno vključi. Uravnavanje električnega štirikolesnega pogona je bliskovito hitro, odlično povezano in izredno natančno. Skupaj s sodobnimi komponentami podvozja, zračnim vzmetenjem in nizkim težiščem vozila zagotavlja enkratno dinamiko in stabilnost vozila.

Baterija Audija e-tron 50 quattro je sestavljena iz 324 prizmatičnih celic, ki so združene v 27 modulov. Shranijo lahko 71 kWh energije – dovolj za doseg prek 300 km po kriterijih voznega cikla WLTP. Visoko učinkovitost gre pripisati novemu pogonskemu sklopu in različnim izboljšavam na visokonapetostnem sistemu. Pomembno vlogo imata tudi manjša skupna masa, ki hkrati zmanjšuje vozni upor vozila, ter zmogljiv toplotni management s serijsko toplotno črpalko. Toplotni management uravnava temperaturo notranjosti in baterije ter hladi elektromotorja, močnostni elektroniki in polnilnik. S tem skrbi za dolgo življenjsko dobo visokonapetostnih komponent in za hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC).

Na tako imenovani visokozmogljivi polnilni postaji je Audi e-tron 50 quattro mogoče polniti z močjo do 120 kW. Električni SUV je tako v pribl. 30 minutah pripravljen za naslednjo dolgo relacijo. Baterijo je mogoče napolniti tudi z izmeničnim tokom (AC) – s polnilno močjo 11 kW v približno sedmih urah. Po uvedbi na trg bo opcijsko na voljo dodaten polnilnik, vgrajen v vozilu. Z njim bo mogoče polnjenje z močjo do 22 kW na številnih stebričkih z izmeničnim tokom. Znamka z lastno storitvijo polnjenja Audi e-tron Charging Service strankam s kartico omogoča dostop do več kot 100.000 javnih polnilnih točk v Evropi – ta številka pa se bo še povečala. Poleg tega lahko stranke svoj električni SUV prvo leto polnijo brez mesečnih osnovnih stroškov. 

Za polnjenje doma je Audi e-tron 50 quattro serijsko kompaktno opremljen z mobilnim polnilnim sistemom, ki omogoča polnjenje z močjo do 11 kW pri priklopu na 400-voltno industrijsko električno vtičnico. Na 230-voltni gospodinjski električni vtičnici je mogoče polnjenje z močjo do 2,3 kW. Po želji bo od konca leta 2019 na voljo polnilni sistem connect, ki omogoča uporabo pametnih polnilnih funkcij. Na ta način imajo stranke lahko korist od spreminjajočih se električnih tarif in lahko svoj Audi e-tron polnijo v času, ko je cena električne energije nižja. V kombinaciji s sistemom za upravljanje energije v gospodinjstvu so zagotovljene še dodatne prednosti, na primer možnost polnjenja z lastno sončno energijo, če ima stranka doma nameščen fotovoltaični sistem. Z aplikacijo myAudi lahko Audijeve stranke vse postopke in čase polnjenja ter vnaprejšnje klimatiziranje upravljajo prek pametnega telefona.

Tako kot pri zmogljivejši različici električnega SUV-ja se tudi pri Audiju e-tron 50 quattro izvaja rekuperacija pri več kot 90 odstotkih vseh zaviranj prek obeh elektromotorjev, prednostno prek zadnjega. S tem se praktično energija vseh normalnih zavornih manevrov regenerira in ponovno shrani v baterijo. Šele pri pojemku nad 0,3 g začne delovati na novo razviti sistem kolesnih zavor, ki je elektrohidravlično uravnavan. Rezultat so kratke zavorne poti v vseh situacijah. Tudi serijska asistenca za učinkovitost pomaga vozniku pri varčni vožnji z avtomatsko rekuperacijo in prediktivnimi nasveti v Audijevem virtualnem prikazovalniku. Sistem spremlja promet v okolici in potek poti s pomočjo radarskih senzorjev, posnetkov kamer, navigacijskih podatkov in informacij Car‑to‑X. Skupaj s prilagodljivo vozno asistenco lahko asistenca za učinkovitost v električnem SUV-ju tudi preudarno zavira in pospešuje.

Audi e-tron 50 quattro, katerega proizvodnja poteka v CO2 nevtralni tovarni v Bruslju, bo na evropski trg prišel v zadnjem četrtletju 2019.  Njegova cena bo v Nemčiji znašala manj kot 70.000 evrov.

preberite še to

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…