Koncern Volkswagen v javnem mestnem prometu v mestu Hamburg preizkuša
avtomatizirana vozila. Na ta način bo Volkswagen pod realnimi pogoji v nemškem velemestu prvič testiral avtomatizirano vožnjo
do 4. stopnje. Skupina
petih vozil e-Golf, ki so opremljena z
laserskimi čitalniki,
kamerami,
ultrazvočnimi senzorji in
radarji, v hanzeatskem mestu že vozi po trikilometrskem odseku testne proge za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAVF). Rezultati voženj, ki jih koncernski oddelek za raziskave stalno analiza, pri čemer upoštevajo določila za varstvo osebnih podatkov, naj bi uporabili za številne koncernske raziskovalne projekte s področja avtonomne vožnje, za preizkušanje servisnih storitev po meri strank in za optimizacijo individualnega prometa. "
Pri testiranjih so v središču tako tehnične možnosti kot tudi zahteve glede mestne infrastrukture. Če namreč želimo, da bo vožnja z avtomobilom v prihodnosti še bolj varna in udobna, ni dovolj, da postanejo avtomobili avtonomni in bolj pametni, temveč morajo tudi mesta ponuditi digitalni ekosistem, v katerem bodo avtomobili lahko komunicirali s semaforji in sistemi za usmerjanje prometa ter tudi med seboj," pravi Axel Heinrich, vodja koncernskega oddelka za raziskave.
V hamburškem Cityju trenutno nastaja devet kilometrov dolga testna proga za avtomatizirano in povezano vožnjo (
TAFV), ki naj bi bila do konca zgrajena leta 2020. Svobodno hanzeatsko mesto Hamburg bo v ta namen semaforje sukcesivno prilagodilo za komunikacijo infrastruktura–vozilo (
I2V) in vozilo–infrastruktura (
V2I). Volkswagen in Hamburg bosta s tem naredila pomemben korak v smeri nadaljnje optimizacije prometnega toka z digitalizacijo in celovito uporabo avtomatizirane vožnje na območju mesta.
Vozila
e-Golf, ki so jih opremili v oddelku za raziskave koncerna Volkswagen, imajo vsak po
enajst laserskih čitalnikov,
sedem radarjev in
14 kamer. Pri rednih testnih vožnjah, ki trajajo tudi po več ur, se vsako
minuto izmenja
do pet gigabajtov podatkov. Zato je v prtljažniku takšnega e-Golfa integriran procesor z močjo, ki ustreza okrog
15 prenosnim računalnikom. Ta velikanska procesna moč in precizna senzorska tehnika zagotavljata, da vozilo v tekočem prometu na najmanjših razdaljah in v nekaj milisekundah zazna pešce, kolesarje, druge avtomobile, križišča, prednostni promet, parkirana vozila in menjavanje voznih pasov. Kljub raznolikim in kompleksnim informacijam mora umetna inteligenca avtomobilske programske opreme zaznati in se odzvati na vse relevantne objekte, pri čemer ne sme sprožati lažnih alarmov. Pri tem se uporabljajo različni pristopi
umetne inteligence: med drugim
globoko učenje,
nevronske mreže in postopki
prepoznavanja vzorcev.
Iz varnostnih razlogov sedi med testnimi vožnjami v Hamburgu za volanom ves čas posebej usposobljen
testni voznik, ki stalno preverja vse vozne funkcije in po potrebi lahko poseže. Poleg tega so upoštevani vsi vidiki določil za
varstvo osebnih podatkov.
Da bi dosegli funkcionalnost avtomatizirane vožnje za javne ceste – vse tja do avtonomne vožnje
5. stopnje, Volkswagnov koncernski oddelek za raziskave sodeluje z vsemi znamkami in relevantnimi področji v koncernu. Rezultati tega projekta bodo tako sukcesivno vključeni v nadaljnje raziskovalne in razvojne pobude. Cilj je, da bi strankam
v nekaj letih lahko ponudili
avtonomni transport blaga in oseb v javnem prostoru. To bo trajno pripomoglo k izboljšanju prometnega toka in varnosti v cestnem prometu. Vendar pa avtonomna vožnja brez varnostnega voznika v javnem cestnem prometu zahteva tudi spremembo pravnega okvirja in postavitev potrebne infrastrukture.
Posamezne stopnje avtomatizirane vožnje so naslednje:
1. stopnja: asistirana vožnja Primer: ACC (avtomatsko uravnavanje razdalje)
2. stopnja: delno avtomatizirana vožnja Primer: Travel Assist (kombinirano uravnavanje razdalje in vodenje po voznem pasu)
3. stopnja: visoko avtomatizirana vožnja Primer: pilot za zastoje
4. stopnja: popolnoma avtomatizirana vožnja Primer: pilot za avtohiše
5. stopnja: avtonomna vožnja Primer: prevoz povsem brez voznika
Vir:
Volkswagen