Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6. 04. 2019 07:19:00, Kategorija:

Volkswagen po Hamburgu vozi popolnoma avtomatizirano.

Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Koncern Volkswagen v javnem mestnem prometu v mestu Hamburg preizkuša avtomatizirana vozila. Na ta način bo Volkswagen pod realnimi pogoji v nemškem velemestu prvič testiral avtomatizirano vožnjo do 4. stopnje. Skupina petih vozil e-Golf, ki so opremljena z laserskimi čitalniki, kamerami, ultrazvočnimi senzorji in radarji, v hanzeatskem mestu že vozi po trikilometrskem odseku testne proge za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAVF). Rezultati voženj, ki jih koncernski oddelek za raziskave stalno analiza, pri čemer upoštevajo določila za varstvo osebnih podatkov,  naj bi uporabili za številne koncernske raziskovalne projekte s področja avtonomne vožnje, za preizkušanje servisnih storitev po meri strank in za optimizacijo individualnega prometa. "Pri testiranjih so v središču tako tehnične možnosti kot tudi zahteve glede mestne infrastrukture. Če namreč želimo, da bo vožnja z avtomobilom v prihodnosti še bolj varna in udobna, ni dovolj, da postanejo avtomobili avtonomni in bolj pametni, temveč morajo tudi mesta ponuditi digitalni ekosistem, v katerem bodo avtomobili lahko komunicirali s semaforji in sistemi za usmerjanje prometa ter tudi med seboj," pravi Axel Heinrich, vodja koncernskega oddelka za raziskave.
 
V hamburškem Cityju trenutno nastaja devet kilometrov dolga testna proga za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAFV), ki naj bi bila do konca zgrajena leta 2020. Svobodno hanzeatsko mesto Hamburg bo v ta namen semaforje sukcesivno prilagodilo za komunikacijo infrastruktura–vozilo (I2V) in vozilo–infrastruktura (V2I).  Volkswagen in Hamburg bosta s tem naredila pomemben korak v smeri nadaljnje optimizacije prometnega toka z digitalizacijo in celovito uporabo avtomatizirane vožnje na območju mesta.

Vozila e-Golf, ki so jih opremili v oddelku za raziskave koncerna Volkswagen, imajo vsak po enajst laserskih čitalnikov, sedem radarjev in 14 kamer. Pri rednih testnih vožnjah, ki trajajo tudi po več ur, se vsako minuto izmenja do pet gigabajtov podatkov. Zato je v prtljažniku takšnega e-Golfa integri­ran procesor z močjo, ki ustreza okrog 15 prenosnim računalnikom. Ta velikanska procesna moč in precizna senzorska tehnika zagotavljata, da vozilo v tekočem prometu na najmanjših razdaljah in v nekaj milisekundah zazna pešce, kolesarje, druge avtomobile, križišča, prednostni promet, parkirana vozila in menjavanje voznih pasov. Kljub raznolikim in kompleksnim informacijam mora umetna inteligenca avtomobilske programske opreme zaznati in se odzvati na vse relevantne objekte, pri čemer ne sme sprožati lažnih alarmov. Pri tem se uporabljajo različni pristopi umetne inteligence:  med drugim globoko učenje, nevronske mreže in postopki prepoznavanja vzorcev.

Iz varnostnih razlogov sedi med testnimi vožnjami v Hamburgu za volanom ves čas posebej uspo­sob­ljen testni voznik, ki stalno preverja vse vozne funkcije in po potrebi lahko poseže. Poleg tega so upoštevani vsi vidiki določil za varstvo osebnih podatkov.

Da bi dosegli funkcionalnost avtomatizirane vožnje za javne ceste – vse tja do avtonomne vožnje 5. stopnje, Volkswagnov koncernski oddelek za raziskave sodeluje z vsemi znamkami in relevantnimi področji v koncernu. Rezultati tega projekta bodo tako sukcesivno vključeni v nadaljnje raziskovalne in razvojne pobude. Cilj je, da bi strankam v nekaj letih lahko ponudili avtonomni transport blaga in oseb v javnem prostoru.  To bo trajno pripomoglo k izboljšanju prometnega toka in varnosti v cestnem prometu. Vendar pa avtonomna vožnja brez varnostnega voznika v javnem cestnem prometu zahteva tudi spremembo pravnega okvirja in postavitev potrebne infrastrukture.

Posamezne stopnje avtomatizirane vožnje so naslednje:
1. stopnja: asistirana vožnja Primer: ACC (avtomatsko uravnavanje razdalje)
2. stopnja: delno avtomatizirana vožnja Primer: Travel Assist (kombinirano uravnavanje razdalje in vodenje po voznem pasu)
3. stopnja: visoko avtomatizirana vožnja Primer: pilot za zastoje
4. stopnja: popolnoma avtomatizirana vožnja Primer: pilot za avtohiše
5. stopnja: avtonomna vožnja Primer: prevoz povsem brez voznika

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Vaš avto jih ne mara

Vaš avto jih ne mara

Razkužila za roke in sredstva za sončenje - slaba novica za zdravje vašega avtomobila

Avto tech
Dirkanje s Teslo…

Dirkanje s Teslo…

… in to pri parkiranem avtomobilu. Da, tudi to je mogoče…

Avto tech
Nov električni rekord

Nov električni rekord

Potem ko je Volkswagnov ID.R pometel z dirko Pikes Peak, je nov rekord dosegel tudi na Nürburgringu.

Avto tech
952.000 km z enim rezervoarjem

952.000 km z enim rezervoarjem

Toliko bi preračunano porabilo najučinkovitejše električno tirno vozilo…

Avto tech
Ste za nove izzive?

Ste za nove izzive?

Promocijska vsebina
Kam greste ...

Avto tech
»Teslina« Truckla

»Teslina« Truckla

Simonca je spet udarila! Tokrat velikopotezno, saj je predelala kar Teslo Model 3.

Avto tech
Lahko z limonami zaženemo avto?

Lahko z limonami zaženemo avto?

Si lahko v primeru, da nam odpove akumulator, pomagamo z limonami?

Avto tech
Prenovljeni Zoe

Prenovljeni Zoe

Renault je predstavil prenovljeno različico svojega električnega modela Zoe.

Avto tech
80 km/h s kolesom

80 km/h s kolesom

Bi imeli kolo, ki za več kot 50-krat poveča moč, s katero poganjate pedala?

Avto tech
Teslin podvodnež

Teslin podvodnež

Po besedah Elona Muska ima Tesla tudi bondovsko navdahnjeni podvodni avtomobil.

Avto tech
1200 konjev za »drobiž«

1200 konjev za »drobiž«

Če bi radi superavtomobil za dostojno ceno, potem je Ultima RS vsekakor dober kandidat.

Avto tech
Konec »tihe« elektrike

Konec »tihe« elektrike

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…