V hamburškem Cityju trenutno nastaja devet kilometrov dolga testna proga za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAFV), ki naj bi bila do konca zgrajena leta 2020. Svobodno hanzeatsko mesto Hamburg bo v ta namen semaforje sukcesivno prilagodilo za komunikacijo infrastruktura–vozilo (I2V) in vozilo–infrastruktura (V2I). Volkswagen in Hamburg bosta s tem naredila pomemben korak v smeri nadaljnje optimizacije prometnega toka z digitalizacijo in celovito uporabo avtomatizirane vožnje na območju mesta.

Vozila e-Golf, ki so jih opremili v oddelku za raziskave koncerna Volkswagen, imajo vsak po enajst laserskih čitalnikov, sedem radarjev in 14 kamer. Pri rednih testnih vožnjah, ki trajajo tudi po več ur, se vsako minuto izmenja do pet gigabajtov podatkov. Zato je v prtljažniku takšnega e-Golfa integriran procesor z močjo, ki ustreza okrog 15 prenosnim računalnikom. Ta velikanska procesna moč in precizna senzorska tehnika zagotavljata, da vozilo v tekočem prometu na najmanjših razdaljah in v nekaj milisekundah zazna pešce, kolesarje, druge avtomobile, križišča, prednostni promet, parkirana vozila in menjavanje voznih pasov. Kljub raznolikim in kompleksnim informacijam mora umetna inteligenca avtomobilske programske opreme zaznati in se odzvati na vse relevantne objekte, pri čemer ne sme sprožati lažnih alarmov. Pri tem se uporabljajo različni pristopi umetne inteligence: med drugim globoko učenje, nevronske mreže in postopki prepoznavanja vzorcev.
Iz varnostnih razlogov sedi med testnimi vožnjami v Hamburgu za volanom ves čas posebej usposobljen testni voznik, ki stalno preverja vse vozne funkcije in po potrebi lahko poseže. Poleg tega so upoštevani vsi vidiki določil za varstvo osebnih podatkov.

Da bi dosegli funkcionalnost avtomatizirane vožnje za javne ceste – vse tja do avtonomne vožnje 5. stopnje, Volkswagnov koncernski oddelek za raziskave sodeluje z vsemi znamkami in relevantnimi področji v koncernu. Rezultati tega projekta bodo tako sukcesivno vključeni v nadaljnje raziskovalne in razvojne pobude. Cilj je, da bi strankam v nekaj letih lahko ponudili avtonomni transport blaga in oseb v javnem prostoru. To bo trajno pripomoglo k izboljšanju prometnega toka in varnosti v cestnem prometu. Vendar pa avtonomna vožnja brez varnostnega voznika v javnem cestnem prometu zahteva tudi spremembo pravnega okvirja in postavitev potrebne infrastrukture.
Posamezne stopnje avtomatizirane vožnje so naslednje:
1. stopnja: asistirana vožnja Primer: ACC (avtomatsko uravnavanje razdalje)
2. stopnja: delno avtomatizirana vožnja Primer: Travel Assist (kombinirano uravnavanje razdalje in vodenje po voznem pasu)
3. stopnja: visoko avtomatizirana vožnja Primer: pilot za zastoje
4. stopnja: popolnoma avtomatizirana vožnja Primer: pilot za avtohiše
5. stopnja: avtonomna vožnja Primer: prevoz povsem brez voznika
Vir: Volkswagen