Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6. 04. 2019 07:19:00, Kategorija: Avto tech

Volkswagen po Hamburgu vozi popolnoma avtomatizirano.

Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Koncern Volkswagen v javnem mestnem prometu v mestu Hamburg preizkuša avtomatizirana vozila. Na ta način bo Volkswagen pod realnimi pogoji v nemškem velemestu prvič testiral avtomatizirano vožnjo do 4. stopnje. Skupina petih vozil e-Golf, ki so opremljena z laserskimi čitalniki, kamerami, ultrazvočnimi senzorji in radarji, v hanzeatskem mestu že vozi po trikilometrskem odseku testne proge za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAVF). Rezultati voženj, ki jih koncernski oddelek za raziskave stalno analiza, pri čemer upoštevajo določila za varstvo osebnih podatkov,  naj bi uporabili za številne koncernske raziskovalne projekte s področja avtonomne vožnje, za preizkušanje servisnih storitev po meri strank in za optimizacijo individualnega prometa. "Pri testiranjih so v središču tako tehnične možnosti kot tudi zahteve glede mestne infrastrukture. Če namreč želimo, da bo vožnja z avtomobilom v prihodnosti še bolj varna in udobna, ni dovolj, da postanejo avtomobili avtonomni in bolj pametni, temveč morajo tudi mesta ponuditi digitalni ekosistem, v katerem bodo avtomobili lahko komunicirali s semaforji in sistemi za usmerjanje prometa ter tudi med seboj," pravi Axel Heinrich, vodja koncernskega oddelka za raziskave.
 
V hamburškem Cityju trenutno nastaja devet kilometrov dolga testna proga za avtomatizirano in povezano vožnjo (TAFV), ki naj bi bila do konca zgrajena leta 2020. Svobodno hanzeatsko mesto Hamburg bo v ta namen semaforje sukcesivno prilagodilo za komunikacijo infrastruktura–vozilo (I2V) in vozilo–infrastruktura (V2I).  Volkswagen in Hamburg bosta s tem naredila pomemben korak v smeri nadaljnje optimizacije prometnega toka z digitalizacijo in celovito uporabo avtomatizirane vožnje na območju mesta.

Vozila e-Golf, ki so jih opremili v oddelku za raziskave koncerna Volkswagen, imajo vsak po enajst laserskih čitalnikov, sedem radarjev in 14 kamer. Pri rednih testnih vožnjah, ki trajajo tudi po več ur, se vsako minuto izmenja do pet gigabajtov podatkov. Zato je v prtljažniku takšnega e-Golfa integri­ran procesor z močjo, ki ustreza okrog 15 prenosnim računalnikom. Ta velikanska procesna moč in precizna senzorska tehnika zagotavljata, da vozilo v tekočem prometu na najmanjših razdaljah in v nekaj milisekundah zazna pešce, kolesarje, druge avtomobile, križišča, prednostni promet, parkirana vozila in menjavanje voznih pasov. Kljub raznolikim in kompleksnim informacijam mora umetna inteligenca avtomobilske programske opreme zaznati in se odzvati na vse relevantne objekte, pri čemer ne sme sprožati lažnih alarmov. Pri tem se uporabljajo različni pristopi umetne inteligence:  med drugim globoko učenje, nevronske mreže in postopki prepoznavanja vzorcev.

Iz varnostnih razlogov sedi med testnimi vožnjami v Hamburgu za volanom ves čas posebej uspo­sob­ljen testni voznik, ki stalno preverja vse vozne funkcije in po potrebi lahko poseže. Poleg tega so upoštevani vsi vidiki določil za varstvo osebnih podatkov.

Da bi dosegli funkcionalnost avtomatizirane vožnje za javne ceste – vse tja do avtonomne vožnje 5. stopnje, Volkswagnov koncernski oddelek za raziskave sodeluje z vsemi znamkami in relevantnimi področji v koncernu. Rezultati tega projekta bodo tako sukcesivno vključeni v nadaljnje raziskovalne in razvojne pobude. Cilj je, da bi strankam v nekaj letih lahko ponudili avtonomni transport blaga in oseb v javnem prostoru.  To bo trajno pripomoglo k izboljšanju prometnega toka in varnosti v cestnem prometu. Vendar pa avtonomna vožnja brez varnostnega voznika v javnem cestnem prometu zahteva tudi spremembo pravnega okvirja in postavitev potrebne infrastrukture.

Posamezne stopnje avtomatizirane vožnje so naslednje:
1. stopnja: asistirana vožnja Primer: ACC (avtomatsko uravnavanje razdalje)
2. stopnja: delno avtomatizirana vožnja Primer: Travel Assist (kombinirano uravnavanje razdalje in vodenje po voznem pasu)
3. stopnja: visoko avtomatizirana vožnja Primer: pilot za zastoje
4. stopnja: popolnoma avtomatizirana vožnja Primer: pilot za avtohiše
5. stopnja: avtonomna vožnja Primer: prevoz povsem brez voznika

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Elon Musk okaral Billa Gatesa

Elon Musk okaral Billa Gatesa

Teslin direktor je užaljen, ker se je milijarder odločil za nakup električnega Porscheja

Avto tech
Semafor za hitre

Semafor za hitre

Tale semafor pa spušča naprej samo tiste z izredno dobrimi refleksi…

Avto tech
»Boj« proti gneči

»Boj« proti gneči

Za manj prometa v vaši ulici potrebujete le 99 telefonov in Google Maps.

Avto tech
Trobiš? Čakaj!

Trobiš? Čakaj!

Policija v Mumbaju se je nepotrebnega trobljenja lotila na izviren »kaznovalni« način.

Avto tech
Električni Hummer

Električni Hummer

Tisoč konjev, gromozanski navor in tri sekunde do 100 km/h…

Avto tech
Konec kraj avtomobilskih koles?

Konec kraj avtomobilskih koles?

Ford razvija s 3D-tiskanjem izdelane varnostne kolesne matice, ki naj bi tatove pustile praznih rok.

Avto tech
Električni Ferrari

Električni Ferrari

V jasnost je pricurljala patentna prijava, povezana s prihajajočim električnim Ferrarijem.

Avto tech
Poznate tipe e-vozil?

Poznate tipe e-vozil?

O čem sploh govorimo, ko pogovor nanese na električna vozila? Pri Porsche Slovenija so pripravili zanimiv preg...

Avto tech
Rešilna kamera

Rešilna kamera

Kamera lahko rešuje pred kaznijo in tudi prevarami.

Avto tech
Je rešitev izmenljivost?

Je rešitev izmenljivost?

Zakaj bi jih polnili, če jih lahko zamenjamo…

Avto tech
Huawei bo navigiral s TomTomom…

Huawei bo navigiral s TomTomom…

Google pri navigaciji k sreči ni edini…

Avto tech
Kje pa je sneg?

Kje pa je sneg?

Kaj se zgodi, če v snežnem metežu pustite odprto avtomobilsko okno? Tole.