Baterija za 800 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20. 03. 2020 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Samsung izdelal prototip baterije, ki namesto tekočega uporablja čvrst elektrolit.

Baterija za 800 kilometrov

Obstoječe litijeve baterije so napram predhodnikom vsekakor korak naprej, so pa vse prej kot idealne. Posebej v povezavi z električnimi avtomobili. Poleg tega, da so drage, se (pre)počasi polnijo, pa tudi stopnja odpovedi je po večkratnem polnjenju precej visoka. Zato znanstveniki po vsem svetu zadnja leta zelo intenzivno iščejo kak pametni nadomestek.

Ena od idej je tudi zamenjava tekočega litijevega elektrolita s čvrstim, a neke uporabne rešitve do sedaj še nismo videli. No, Samsung pravi, da jo ima. V svojem japonskem laboratoriju SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) naj bi razvil baterijo, v kateri je namesto tekočega litijevega elektrolita čvrsta, pet mikrometrov debela čvrsta srebro-ogljikova plast. Samsung trdi, da ima takšna baterija večjo kapaciteto, se hitreje polni, ima daljšo življenjsko dobo, je manjša in precej bolj varna, saj v njej ne nastajajo dendriti. Spomnimo, gre za majhne kristalne konice, ki nastajajo  v litijevih baterijah in lahko povzročijo kratek stik med polnjenjem.

Kaj pa številke? Testi so pokazali, da imajo takšne baterije energijsko gostoto okoli 900 Wh na liter elektrolita, kar je okoli dvakrat več od obstoječih s tekočim, učinkovitost baterije pa je 99,8 odstotna (sprošča 99,8 odsotka uporabne energije, s katero je bila polnjena). Samsung je izračunal, da bi električno vozilo, opremljeno s takšno baterijo, imelo doseg do 800 kilometrov, baterija pa bi vzdržala okoli 1000 polnjenj. Pretvorjeno v kilometre to pomeni, da bi z avtomobilom lahko prevozili do 800.000 kilometrov, preden bi baterija odpovedala. In če k mu dodamo, da je takšna baterija polovico manjša od litijeve, se vse skupaj sliši izredno zanimivo. Če bo Samsungu uspelo podobne rezultate doseči tudi izven laboratorija, pa še bolj.

In kdaj lahko pričakujemo nove baterije? Na žalost še ne tako hitro, tako da če razmišljate o nakupu kakšne obstoječe električne rešitve, naj tako tudi ostane.

Raziskava je bila objavljena v publikaciji Nature Energy.

Vir: Car and Driver

preberite še to

Avto tech
To pa je bilo grdo...

To pa je bilo grdo...

Kaj se zgodi pri trku s 50 km/h, če težak tovor ni pravilno pritrjen.

Avto tech
Najnevarnejši serijski avto

Najnevarnejši serijski avto

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Kakšna je varna mobilnost v času epidemije koronavirusa?

Kakšna je varna mobilnost v času epidemije koronavirusa?

Promocijska vsebina
Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost.

Avto tech
Vrača se Bulli

Vrača se Bulli

Volkswagen bo obudil in elektrificiral enega svojih največjih klasikov…

Avto tech
To je za te čase idealen avto

To je za te čase idealen avto

Promocijska vsebina
Niste pr...

Avto tech
Baterija za 800 kilometrov

Baterija za 800 kilometrov

Samsung izdelal prototip baterije, ki namesto tekočega uporablja čvrst elektrolit.

Avto tech
Kolo v nahrbtniku

Kolo v nahrbtniku

Tole majhno električno kolo je zanimiv mestni spremljevalec.

Avto tech
Ne najboljši načrt

Ne najboljši načrt

Kako popraviti zvito gred krmila? Tako vsekakor ne…

Avto tech
Ste si kdaj želeli oblikovati dirkalnik?

Ste si kdaj želeli oblikovati dirkalnik?

Ford igričarjem ponuja priložnost, da ustvarijo vrhunski stroj za tekmovanja na virtualnih dirkališčih.

Avto tech
Največji doseg ima…

Največji doseg ima…

Kitajski električni avtomobil Xpeng P7 se ponaša z več kot 700-kilometrskim dosegom.

Avto tech
Razprodan kljub zasoljeni ceni

Razprodan kljub zasoljeni ceni

Lotus je prodal vseh 130 svojih avtomobilov Evija, ki jih bo začel izdelovati poleti. Vsak je stal 2,34 milijo...

Avto tech
Polnilna »truga«

Polnilna »truga«

Strešni kovček, ki ga boste na taborjenju imeli še raje kot običajnega.