Baterija za 800 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20. 03. 2020 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Samsung izdelal prototip baterije, ki namesto tekočega uporablja čvrst elektrolit.

Baterija za 800 kilometrov
Obstoječe litijeve baterije so napram predhodnikom vsekakor korak naprej, so pa vse prej kot idealne. Posebej v povezavi z električnimi avtomobili. Poleg tega, da so drage, se (pre)počasi polnijo, pa tudi stopnja odpovedi je po večkratnem polnjenju precej visoka. Zato znanstveniki po vsem svetu zadnja leta zelo intenzivno iščejo kak pametni nadomestek.

Ena od idej je tudi zamenjava tekočega litijevega elektrolita s čvrstim, a neke uporabne rešitve do sedaj še nismo videli. No, Samsung pravi, da jo ima. V svojem japonskem laboratoriju SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) naj bi razvil baterijo, v kateri je namesto tekočega litijevega elektrolita čvrsta, pet mikrometrov debela čvrsta srebro-ogljikova plast. Samsung trdi, da ima takšna baterija večjo kapaciteto, se hitreje polni, ima daljšo življenjsko dobo, je manjša in precej bolj varna, saj v njej ne nastajajo dendriti. Spomnimo, gre za majhne kristalne konice, ki nastajajo  v litijevih baterijah in lahko povzročijo kratek stik med polnjenjem.

Kaj pa številke? Testi so pokazali, da imajo takšne baterije energijsko gostoto okoli 900 Wh na liter elektrolita, kar je okoli dvakrat več od obstoječih s tekočim, učinkovitost baterije pa je 99,8 odstotna (sprošča 99,8 odsotka uporabne energije, s katero je bila polnjena). Samsung je izračunal, da bi električno vozilo, opremljeno s takšno baterijo, imelo doseg do 800 kilometrov, baterija pa bi vzdržala okoli 1000 polnjenj. Pretvorjeno v kilometre to pomeni, da bi z avtomobilom lahko prevozili do 800.000 kilometrov, preden bi baterija odpovedala. In če k mu dodamo, da je takšna baterija polovico manjša od litijeve, se vse skupaj sliši izredno zanimivo. Če bo Samsungu uspelo podobne rezultate doseči tudi izven laboratorija, pa še bolj.

In kdaj lahko pričakujemo nove baterije? Na žalost še ne tako hitro, tako da če razmišljate o nakupu kakšne obstoječe električne rešitve, naj tako tudi ostane.

Raziskava je bila objavljena v publikaciji Nature Energy.

Vir: Car and Driver

preberite še to

Avto tech
Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Je polnilnica prosta? Vprašajte Zemljevide.

Googlovi Zemljevidi bodo uporabljali umetno inteligenco za napovedovanje, ali bodo polnilniki za električna vo...

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?

Avto tech
Ko odpove akumulator

Ko odpove akumulator

Kako zagnati avtomobil, ko »zmanjka akumulatorja« in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...