Baterija za 800 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20. 03. 2020 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Samsung izdelal prototip baterije, ki namesto tekočega uporablja čvrst elektrolit.

Baterija za 800 kilometrov
Obstoječe litijeve baterije so napram predhodnikom vsekakor korak naprej, so pa vse prej kot idealne. Posebej v povezavi z električnimi avtomobili. Poleg tega, da so drage, se (pre)počasi polnijo, pa tudi stopnja odpovedi je po večkratnem polnjenju precej visoka. Zato znanstveniki po vsem svetu zadnja leta zelo intenzivno iščejo kak pametni nadomestek.

Ena od idej je tudi zamenjava tekočega litijevega elektrolita s čvrstim, a neke uporabne rešitve do sedaj še nismo videli. No, Samsung pravi, da jo ima. V svojem japonskem laboratoriju SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) naj bi razvil baterijo, v kateri je namesto tekočega litijevega elektrolita čvrsta, pet mikrometrov debela čvrsta srebro-ogljikova plast. Samsung trdi, da ima takšna baterija večjo kapaciteto, se hitreje polni, ima daljšo življenjsko dobo, je manjša in precej bolj varna, saj v njej ne nastajajo dendriti. Spomnimo, gre za majhne kristalne konice, ki nastajajo  v litijevih baterijah in lahko povzročijo kratek stik med polnjenjem.

Kaj pa številke? Testi so pokazali, da imajo takšne baterije energijsko gostoto okoli 900 Wh na liter elektrolita, kar je okoli dvakrat več od obstoječih s tekočim, učinkovitost baterije pa je 99,8 odstotna (sprošča 99,8 odsotka uporabne energije, s katero je bila polnjena). Samsung je izračunal, da bi električno vozilo, opremljeno s takšno baterijo, imelo doseg do 800 kilometrov, baterija pa bi vzdržala okoli 1000 polnjenj. Pretvorjeno v kilometre to pomeni, da bi z avtomobilom lahko prevozili do 800.000 kilometrov, preden bi baterija odpovedala. In če k mu dodamo, da je takšna baterija polovico manjša od litijeve, se vse skupaj sliši izredno zanimivo. Če bo Samsungu uspelo podobne rezultate doseči tudi izven laboratorija, pa še bolj.

In kdaj lahko pričakujemo nove baterije? Na žalost še ne tako hitro, tako da če razmišljate o nakupu kakšne obstoječe električne rešitve, naj tako tudi ostane.

Raziskava je bila objavljena v publikaciji Nature Energy.

Vir: Car and Driver

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!