Baterija za 800 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20. 03. 2020 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Samsung izdelal prototip baterije, ki namesto tekočega uporablja čvrst elektrolit.

Baterija za 800 kilometrov
Obstoječe litijeve baterije so napram predhodnikom vsekakor korak naprej, so pa vse prej kot idealne. Posebej v povezavi z električnimi avtomobili. Poleg tega, da so drage, se (pre)počasi polnijo, pa tudi stopnja odpovedi je po večkratnem polnjenju precej visoka. Zato znanstveniki po vsem svetu zadnja leta zelo intenzivno iščejo kak pametni nadomestek.

Ena od idej je tudi zamenjava tekočega litijevega elektrolita s čvrstim, a neke uporabne rešitve do sedaj še nismo videli. No, Samsung pravi, da jo ima. V svojem japonskem laboratoriju SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) naj bi razvil baterijo, v kateri je namesto tekočega litijevega elektrolita čvrsta, pet mikrometrov debela čvrsta srebro-ogljikova plast. Samsung trdi, da ima takšna baterija večjo kapaciteto, se hitreje polni, ima daljšo življenjsko dobo, je manjša in precej bolj varna, saj v njej ne nastajajo dendriti. Spomnimo, gre za majhne kristalne konice, ki nastajajo  v litijevih baterijah in lahko povzročijo kratek stik med polnjenjem.

Kaj pa številke? Testi so pokazali, da imajo takšne baterije energijsko gostoto okoli 900 Wh na liter elektrolita, kar je okoli dvakrat več od obstoječih s tekočim, učinkovitost baterije pa je 99,8 odstotna (sprošča 99,8 odsotka uporabne energije, s katero je bila polnjena). Samsung je izračunal, da bi električno vozilo, opremljeno s takšno baterijo, imelo doseg do 800 kilometrov, baterija pa bi vzdržala okoli 1000 polnjenj. Pretvorjeno v kilometre to pomeni, da bi z avtomobilom lahko prevozili do 800.000 kilometrov, preden bi baterija odpovedala. In če k mu dodamo, da je takšna baterija polovico manjša od litijeve, se vse skupaj sliši izredno zanimivo. Če bo Samsungu uspelo podobne rezultate doseči tudi izven laboratorija, pa še bolj.

In kdaj lahko pričakujemo nove baterije? Na žalost še ne tako hitro, tako da če razmišljate o nakupu kakšne obstoječe električne rešitve, naj tako tudi ostane.

Raziskava je bila objavljena v publikaciji Nature Energy.

Vir: Car and Driver

preberite še to

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Če bi pešci trobili…

Če bi pešci trobili…

Bi kot pešec tudi trobili, kot to počnete kot voznik?

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z dodatkom odpadnih plastenk je mnogo bolj vzdržljiv od običajnega…