Bodo polnilne postaje odveč?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 27. 07. 2021 05:21:00, Kategorija: Avto tech

Bo električne avtomobile polnila kar – cesta?

Bodo polnilne postaje odveč?
Lastniki električnih avtomobilov morajo daljša potovanja malce bolje načrtovati od »bencinarjev«, saj polnilne postaje niso tako gosto posejane kot bencinske črpalke, pa tudi tam, kjer so, je polnilnih mest pogosto bolj malo. In ker tudi polnjenje traja kar nekaj časa, je čas poti zelo težko predvideti. Kaj pa, če bi polnjenje lahko potekalo kar med vožnjo?

Oddelek za promet vlade ameriške zvezne države Indiana (Indiana Department Of Transport - INDOT) se je, skupaj z ameriško univerzo Purdue, pridružil projektu, imenovanem Napredna trajnost z električno infrastrukturo za elektrifikacijo cest (Advanced Sustainability through Power Infrastructure for Road Electrification - ASPIRE), ki ga financira ameriška Nacionalna znanstvena fundacija (National Science Foundation - NSF). Znotraj podjetja bosta omenjeni ustanovi testirali magnetizirani cement ali magment, ki ga razvija istoimensko (le da z veliko začetnico) nemško podjetje Magment. Gre za cement, narejen tako, da hkrati z običajnimi nalogami opravlja tudi funkcijo – brezžičnega polnilnika. Cement, pardon, magment, naj bi bil imel prenosno učinkovitost kar 95 odstotkov, poleg tega pa Magment pravi, da je robusten, odporen proti vandalizmu in ga je mogoče graditi na običajnih stroških gradnje cest. Eden od namenov projekta ASPIRE je te navedbe preveriti, raziskovalni projekt pa bo potekal v treh fazah. V prvi se bo v laboratorijih  univerze Purdue testirala, analizirala trajnost materiala. Nato bo sledila druga faza, v kateri se bo material testiral na 400 metrov dolgem cestnem odseku, v zadnji fazi pa se bo ugotavljalo ali je mogoče doseči polnilne moči, večje od 200 kW.

Vse skupaj se sliši kot nekaj, kar bo na voljo v daljni prihodnosti, a ni tako: Zadeva je menda že precej daleč in prva faza naj bi se začela že to poletje…

Vir: AutoBlog
Slika: Electrek

preberite še to

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...