Bodo polnilne postaje odveč?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 27. 07. 2021 05:21:00, Kategorija: Avto tech

Bo električne avtomobile polnila kar – cesta?

Bodo polnilne postaje odveč?
Lastniki električnih avtomobilov morajo daljša potovanja malce bolje načrtovati od »bencinarjev«, saj polnilne postaje niso tako gosto posejane kot bencinske črpalke, pa tudi tam, kjer so, je polnilnih mest pogosto bolj malo. In ker tudi polnjenje traja kar nekaj časa, je čas poti zelo težko predvideti. Kaj pa, če bi polnjenje lahko potekalo kar med vožnjo?

Oddelek za promet vlade ameriške zvezne države Indiana (Indiana Department Of Transport - INDOT) se je, skupaj z ameriško univerzo Purdue, pridružil projektu, imenovanem Napredna trajnost z električno infrastrukturo za elektrifikacijo cest (Advanced Sustainability through Power Infrastructure for Road Electrification - ASPIRE), ki ga financira ameriška Nacionalna znanstvena fundacija (National Science Foundation - NSF). Znotraj podjetja bosta omenjeni ustanovi testirali magnetizirani cement ali magment, ki ga razvija istoimensko (le da z veliko začetnico) nemško podjetje Magment. Gre za cement, narejen tako, da hkrati z običajnimi nalogami opravlja tudi funkcijo – brezžičnega polnilnika. Cement, pardon, magment, naj bi bil imel prenosno učinkovitost kar 95 odstotkov, poleg tega pa Magment pravi, da je robusten, odporen proti vandalizmu in ga je mogoče graditi na običajnih stroških gradnje cest. Eden od namenov projekta ASPIRE je te navedbe preveriti, raziskovalni projekt pa bo potekal v treh fazah. V prvi se bo v laboratorijih  univerze Purdue testirala, analizirala trajnost materiala. Nato bo sledila druga faza, v kateri se bo material testiral na 400 metrov dolgem cestnem odseku, v zadnji fazi pa se bo ugotavljalo ali je mogoče doseči polnilne moči, večje od 200 kW.

Vse skupaj se sliši kot nekaj, kar bo na voljo v daljni prihodnosti, a ni tako: Zadeva je menda že precej daleč in prva faza naj bi se začela že to poletje…

Vir: AutoBlog
Slika: Electrek

preberite še to

Avto tech
1360 km s 5,65 kg vodika

1360 km s 5,65 kg vodika

Toyota Mirai, ki jo poganjajo vodikove gorivne celice, se je uvrstila v Guinessovo knjigo rekordov.

Avto tech
Ročna zavora ima svoj namen...

Ročna zavora ima svoj namen...

...eden je recimo preprečevanje česa takega...

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Niste doma, da bi prevzeli pošiljko?

Niste doma, da bi prevzeli pošiljko?

Nič hudega! Vam jo bodo dostavili kar v prtljažnik vašega avtomobila…

Avto tech
Električni Subaru

Električni Subaru

Imenuje se Solterra, (seveda) ima štirikolesni pogon in če vas spominja na kak Toyotin model, imate pra...

Avto tech
»Žabec« v živo

»Žabec« v živo

Tale voznik je imel (mnogo) več sreče kot pameti…

Avto tech
Konec usnja!

Konec usnja!

Volvo se je odločil, da bo iz okoljskih razlogov prenehal uporabljati usnje…

Avto tech
Električni »čoper« za sprejemljivo ceno

Električni »čoper« za sprejemljivo ceno

V prednaročilu stane manj kot 1000 €…

Avto tech
Baterija, polna v minuti in pol

Baterija, polna v minuti in pol

Skuter z novo litij-ogljikovo baterijo je poln enako hitro kot če bi ga »tankali«…

Avto tech
Brezzračnica v živo

Brezzračnica v živo

Michelin in GM naj bi nov koncept plaščev poslal na trg leta 2024, nekateri pa so ga že lahko preizkusi...

Avto tech
Električno-bencinska tekma

Električno-bencinska tekma

Kako se na dolgi poti napram bencinskim obnesejo električni avtomobil?

Avto tech
Tesla (vedno) bolje vozi sama

Tesla (vedno) bolje vozi sama

Nova različica programske opreme za samodejno vožnjo je »navdušujoča«, pravi Elon Musk