Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 17. 12. 2024 06:12:00, Kategorija: Avto tech

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?
Električni motorji so trenutno v središču pozornosti, vendar so nekateri še vedno prepričani, da je v notranjem zgorevanju skritih še mnogo inovacij. Podjetje AIE (Advanced Innovative Engineering) je eden izmed glavnih zagovornikov rotacijskih motorjev in že od leta 2012 razvija nove generacije motorjev z uporabo naprednih proizvodnih tehnik. Njihova najnovejša izdaja dokazuje, da so Wanklovi motorji odlična izbira za kompaktne in zmogljivostno zahtevne aplikacije v robotiki in letalski industriji. Model 40ACS Wankel, ki je  manjši od košarkarske žoge, zagotavlja izjemno razmerje med močjo in težo ter se zlahka skrije v najmanjše prostore. Pred časom se je v avtomobilskih revijah veliko pisalo o njihovem modelu 650S, ki je zmogljiv avtomobilski rotacijski motor z močjo 90 kW, zasnovan kot nadomestilo za tradicionalne štirivaljne motorje ali kot podaljševalnik dosega za električna vozila. Ta motor ostaja največji v njihovi ponudbi, medtem ko 40ACS predstavlja eno najmanjših različic.

Ena od večjih prednosti Wanklovih motorjev je razmerje med močjo in težo, ki ga omogoča rotacijska zasnova. Model 650S je v razvoju dosegal razmerje 1,70 kW/kg, v serijski proizvodnji pa se je nekoliko otežil, a ohranil solidno razmerje 1,55 kW/kg. Model 40ACS, poimenovan po prostornini 40 cm³, morda ne dosega tako visokih številk, vendar kljub temu presega 1,0 kW/kg z močjo 3,73 kW in maso jedra 2 kg. Mere motorja znašajo 16,3 cm v višino, 19,5 cm v širino in 17,2 cm v globino.

Aditivna proizvodnja (3D-tiskanje) je osrednji del AIE-jevega načrta že od samega začetka. S tem podjetje proizvaja kompleksne, zmogljive motorje, ki so hkrati kompaktni in lahki. Ta postopek omogoča natančnost, izboljša vzdržljivost in zmanjšuje odpadne materiale. Poleg napredne konstrukcije AIE pri modelu 40ACS uporablja tudi SPARCS sistem (Self-Pressurizing Air-Rotor Cooling System), ki hlajenje omogoča z izkoriščanjem plinov, nastalih pri zgorevanju. To zmanjšuje število delov in maso ter izboljšuje zanesljivost motorja.

»Sistem uporablja izpušne pline iz zgorevanja, ki se neprekinjeno reciklirajo skozi rotor in integriran vmesni hladilnik motorja,« pojasnjujejo pri AIE. »Z našo kompaktno tehnologijo SPARCS dobite zmogljiv, učinkovit motor, ki deluje hladneje, čisteje in bolj zanesljivo.«

Učinkovita, majhna in kompaktna zasnova modela 40ACS ga naredi idealnega za aplikacije, kjer je prostor omejen, potreba po moči pa visoka. AIE cilja predvsem na trge, kot so pogonski sistemi brezpilotnih letal (UAV) in robotika. V primerjavi s konvencionalnimi rešitvami lahko 40ACS podaljša čas letenja UAV-ja, zmanjša vibracije in izboljša operativno učinkovitost. Motor ima možnost uporabe več vrst goriv, kot so Avgas in različna letalska goriva.

Podjetje AIE je lansiralo 40ACS konec novembra, zainteresirani lahko stopijo v stik z njimi za več informacij ali oddajo svoje specifikacije za naročilo motorja po meri.

Vir: Advanced Innovative Engineering

preberite še to

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…