Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: pred 9 urami, Kategorija: Avto tech

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?
Električni motorji so trenutno v središču pozornosti, vendar so nekateri še vedno prepričani, da je v notranjem zgorevanju skritih še mnogo inovacij. Podjetje AIE (Advanced Innovative Engineering) je eden izmed glavnih zagovornikov rotacijskih motorjev in že od leta 2012 razvija nove generacije motorjev z uporabo naprednih proizvodnih tehnik. Njihova najnovejša izdaja dokazuje, da so Wanklovi motorji odlična izbira za kompaktne in zmogljivostno zahtevne aplikacije v robotiki in letalski industriji. Model 40ACS Wankel, ki je  manjši od košarkarske žoge, zagotavlja izjemno razmerje med močjo in težo ter se zlahka skrije v najmanjše prostore. Pred časom se je v avtomobilskih revijah veliko pisalo o njihovem modelu 650S, ki je zmogljiv avtomobilski rotacijski motor z močjo 90 kW, zasnovan kot nadomestilo za tradicionalne štirivaljne motorje ali kot podaljševalnik dosega za električna vozila. Ta motor ostaja največji v njihovi ponudbi, medtem ko 40ACS predstavlja eno najmanjših različic.

Ena od večjih prednosti Wanklovih motorjev je razmerje med močjo in težo, ki ga omogoča rotacijska zasnova. Model 650S je v razvoju dosegal razmerje 1,70 kW/kg, v serijski proizvodnji pa se je nekoliko otežil, a ohranil solidno razmerje 1,55 kW/kg. Model 40ACS, poimenovan po prostornini 40 cm³, morda ne dosega tako visokih številk, vendar kljub temu presega 1,0 kW/kg z močjo 3,73 kW in maso jedra 2 kg. Mere motorja znašajo 16,3 cm v višino, 19,5 cm v širino in 17,2 cm v globino.

Aditivna proizvodnja (3D-tiskanje) je osrednji del AIE-jevega načrta že od samega začetka. S tem podjetje proizvaja kompleksne, zmogljive motorje, ki so hkrati kompaktni in lahki. Ta postopek omogoča natančnost, izboljša vzdržljivost in zmanjšuje odpadne materiale. Poleg napredne konstrukcije AIE pri modelu 40ACS uporablja tudi SPARCS sistem (Self-Pressurizing Air-Rotor Cooling System), ki hlajenje omogoča z izkoriščanjem plinov, nastalih pri zgorevanju. To zmanjšuje število delov in maso ter izboljšuje zanesljivost motorja.

»Sistem uporablja izpušne pline iz zgorevanja, ki se neprekinjeno reciklirajo skozi rotor in integriran vmesni hladilnik motorja,« pojasnjujejo pri AIE. »Z našo kompaktno tehnologijo SPARCS dobite zmogljiv, učinkovit motor, ki deluje hladneje, čisteje in bolj zanesljivo.«

Učinkovita, majhna in kompaktna zasnova modela 40ACS ga naredi idealnega za aplikacije, kjer je prostor omejen, potreba po moči pa visoka. AIE cilja predvsem na trge, kot so pogonski sistemi brezpilotnih letal (UAV) in robotika. V primerjavi s konvencionalnimi rešitvami lahko 40ACS podaljša čas letenja UAV-ja, zmanjša vibracije in izboljša operativno učinkovitost. Motor ima možnost uporabe več vrst goriv, kot so Avgas in različna letalska goriva.

Podjetje AIE je lansiralo 40ACS konec novembra, zainteresirani lahko stopijo v stik z njimi za več informacij ali oddajo svoje specifikacije za naročilo motorja po meri.

Vir: Advanced Innovative Engineering

preberite še to

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...