Bolj zelena električna vozila...

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 03. 2025 05:47:00, Kategorija: Avto tech

Grafenov oksid je vsestranski nanomaterial, ki se uporablja v različnih panogah, vključno z električnimi vozili.

Bolj zelena električna vozila...
Švedska ustvarja energijo za električna vozila iz ogljikovih vlaken in zmanjšuje potrebo po rudarjenju. Raziskovalci s Kraljevega inštituta za tehnologijo KTH so objavili pomemben preboj na področju trajnostne sinteze nanomaterialov. Razvili so ponovljivo in skalabilno metodo za proizvodnjo grafenovega oksida (GO) iz komercialnih ogljikovih vlaken.

Ta razvoj ponuja bolj okolju prijazno alternativo tradicionalnemu rudarjenju grafita. Grafenov oksid je izjemno uporaben nanomaterial, ki ima široko paleto aplikacij v različnih industrijah, vključno z električnimi vozili. »Prihodnost avtomobilske industrije temelji na baterijsko napajanih sistemih, vprašanje pa je, od kod bo prišel grafit? Potrebne bodo alternative,« je poudaril profesor Richard Olsson, ki je vodil raziskavo.

GO se običajno pridobiva iz rudarskega grafita, ta postopek pa pogosto vključuje uporabo agresivnih kemikalij in lahko povzroči nedoslednosti v končnem izdelku.

Luščenje ogljikovih vlaken
Metoda raziskovalcev s KTH rešuje te težave z uporabo splošno dostopnih ogljikovih vlaken kot osnovnega materiala. Ekipa je to dosegla z eksfoliacijo (luščenjem) ogljikovih vlaken s pomočjo dušikove kisline. Ta postopek omogoča pridobivanje velikih količin enoatomskih plasti grafenovega oksida, katerih lastnosti so primerljive s komercialno dostopnim grafenovim oksidom, pridobljenim z rudarjenjem.

Raziskovalci so postopek uspešno izvedli z ogljikovimi vlakni, pridobljenimi iz poliakrilonitrila (PAN), ki je široko dostopen polimer. To nakazuje, da bi lahko metodo prilagodili tudi drugim virom, kot so biomasa ali stranski proizvodi gozdarske industrije. »Osnova delovanja grafitnih baterij se nahaja v slojih grafena, ki jih je mogoče pridobiti iz komercialnih ogljikovih vlaken s to metodo,« je dodal Olsson.

Inovativni postopek vključuje elektrokemično oksidacijo v kopeli iz vode in dušikove kisline. »Ta kopel deluje kot prevodnik, in ko skozi ogljikova vlakna steče električni tok, material začne izgubljati elektrone, kar spremeni površino na podoben način, kot oksidacija povzroči rjo na avtomobilu,« je ekipa pojasnila v sporočilu za javnost.

Ta reakcija spremeni površino materiala in povzroči luščenje nanoslojev grafenovega oksida. Raziskava je pokazala, da je bila optimalna koncentracija dušikove kisline 5-odstotna raztopina, ki je ustvarila nanosloje velikosti od 0,1 do 1 mikrometra in enotne debeline približno 0,9 nanometra.

Zanimivo je, da so ti GO nanosloji imeli kroglaste in eliptične oblike, za razliko od običajno večkotnih oblik, ki jih vidimo pri GO iz rudarskega grafita.

»V primerjavi z obstoječimi sintetičnimi metodami novi pristop omogoča visok izkoristek – 200 miligramov GO na gram ogljikovih vlaken,« je zapisano v sporočilu za javnost. »Ta učinkovitost pretvorbe omogoča uporabo metode v velikoserijski proizvodnji, kar rešuje enega ključnih izzivov pri sintezi nanomaterialov.«

Raziskovalci so uporabili napredne tehnike za analizo lastnosti in strukture sintetiziranih nanoslojev ter potrdili njihovo kakovost. Prav tako so razvili učinkovite metode za odstranjevanje zaščitnih polimernih premazov s komercialnih ogljikovih vlaken pred oksidacijo.

»V raziskavi so preizkusili metode odstranjevanja zaščitnih polimernih premazov, pri čemer sta se kot učinkoviti izkazali dve tehniki: segrevanje pri 580 °C dve uri in hitra termična obdelava pri 1200 °C za tri sekunde,« so zaključili raziskovalci.

Vir: KTH

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...